"صادق وفایی" در گفت‌وگو با دفاع پرس:

انیمیشن "شاهزاده روم" تکنیکی و ارزشی است

فعال رسانه‌‌ای جبهه فرهنگی انقلاب گفت: ما ثابت کرده‌ایم که از لحاظ تکنیکی می‌توانیم انیمیشن‌های خوب بسازیم. اگر از ارزشی بودن "شاهزاده روم" هم سخنی به میان نیاید کار به خوبی دیده می‌شود.
کد خبر: ۴۰۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۹ - 09February 2015

انیمیشن

"صادق وفایی" فعال رسانهای جبهه فرهنگی انقلاب در گفتوگو با خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس در رابطه با فیلم انیمیشن "شاهزاده روم" به کارگردانی هادی محمدیان به گفت: به همراه تعدادی از دوستان این فیلم را دیدم. تصورمان این بود که فیلم از لحاظ تکنیکی خیلی قوی نباشد و چون نگاه ارزشی داشته است، به این بخش از جشنواره راه یافته است. ولی از همان تیتراژ نخست فیلم بنده و دوستان متوجه شدیم که این فیلم حرفهای است.

وی افزود: برخی مواقع در رابطه با برخی آثار از بعد ارزشی بودن آن استفاده میشود تا مخاطب به تماشای آن اثر بنشیند. اما انیمیشن "شاهزاده روم" نیازی به تبلیغات ندارد. اگر از ارزشی بودن آن هم سخن به میان نیاید این فیلم به لحاظ حرفهای بودن دیده میشود. "شاهزاده روم" از انیمیشنهایی که در گذشته تولید شده، قویتر است.

وفایی تاکید کرد: ما ثابت کردهایم که از لحاظ تکنیکی میتوانیم انیمیشنهای خوبی بسازیم. مثال ساده آن نیز تبلیغات انیمیشنی است که در تلویزیون پخش میشود. این انیمیشنهای تبلیغاتی، به لحاظ تکنیکی کارهای قوی هستند. مشکل ما در سوژه، فیلمنامه و سناریو بود که این فیلم نشان داد که ما در بحث سناریو نیز میتوانیم خوب عمل کنیم.

این فعال رسانهای جبهه فرهنگی انقلاب انیمیشن "شاهزاده روم" را محدود به کودکان ندانست و تصریح کرد: سوژه این فیلم تنها کودکان داخل کشور و چند کشور مسلمان نیست، حتی نمیتوان آن را همانند فیلمهای مریم مقدس و یوسف پیامبر محدود به چند کشور مسلمان منطقه دانست چون این فیلم قابلیت بیشتر دیده شدن را دارد.

مدیر مجله مهرنامه خبرگزاری مهر افزود: به نظرم این انیمیشن یک اتفاق بسیار خوبی بود. فیلم با فضای ایرانی اسلامی شروع نمیشود بلکه فیلم با قاب استاندارد انیمیشن کودک جهان ساخته شده است، مخاطب در ابتدا فکر میکند در حال دیدن یک انیمیشن کاملا آمریکایی است ولی تمام شخصیتهایی که ما دوست داریم در این فیلم وجود دارد.

وفایی نقطه قابل تقدیر فیلم "شاهزاده روم" را دوری از شعارزدگی دانست و گفت: اینکه فیلم از شعار زدگی دور است خیلی خوب است و من نمیدانم که آیا به دلیل جستجوی کم من در فضای رسانهای است که در طول مدت کار تولید آن متوجه اخبار فیلم نشدهام یا در حق این فیلم فعلا ظلم شده است. من به عنوان عضوی از جامعه رسانهای قطعا تلاش بیشتری برای دیده شدن آن خواهم کرد چون لیاقت بسیار بیشتری از فیلمهای سطح پایین و نازلی دارد که با یک حباب رسانهای در کشور تعدادی زیادی مخاطب جذب میکنند.

این فعال رسانهای جبهه فرهنگی انقلاب در بخش دیگری از این گفتوگو به برگزاری چهارمین هم اندیشی سینما انقلاب پرداخت و گفت: هم اندیشی سینما انقلاب اتفاق خوبی است چون خیلی از علاقمندان به دلیل محدودیتهای حضور در جشنواره بین المللی فیلم فجر، از آن فضا محروم هستند اما این اتفاق خوبی است به دلیل اینکه سیاست گذاری رسانهای یک ساله سینما در جشنواره فجر مشخص میشود.

وفایی خاطرنشان کرد: همه طیفها در جشنواره فجر حضور پیدا میکنند و سناریوی رسانهای مشخصی را نسبت به هر فیلمی دارند که قرار است چه اتفاقی درباره این فیلم رخ دهد، آیا این فیلم قرار است مورد محبت منتقدین و رسانهها قرار بگیرد یا دیده نشود و یا اصلا ارزش کار کردن ندارد، به هر حال همه سناریوها مشخص میشود.

مدیر مجله مهرنامه خبرگزاری مهر افزود: اینکه فضایی برای دغدغهمندان و کسانی که میتوانند دغدغههایشان را در بخشی تاثیر دهند، فراهم شده، اتفاق خیلی خوب است. دغدغهمندان قبل از اکران عمومی فیلمها را ببینند و فضای یک سال آینده سینما برای آنها مشخص شود.

وفایی در پایان کمک به سطح سواد رسانهای جبهه فرهنگی انقلاب را یکی دیگری از برکات هم اندیشی سینما انقلاب عنوان کرد و گفت: برگزاری هم اندیشی سینما انقلاب باعث بالا رفتن سطح سواد دغدغهمندان سینما انقلاب میشود، ما دغدغهمندان باید سواد رسانهای را رشد و ارتقا دهیم. هماندیشی سینما انقلاب به مثابه سالن تمرینی برای دغدغهمندان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار