حجت الاسلام مصلحی در قم:

نفوذ سرویس‌های جاسوسی آمریکا و انگلیس در مسئله داعش مشهود است

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس گفت: کار کردن روی نخبگان جامعه و استفاده از اراذل و اوباش دو راهبرد سرویس‌های جاسوسی در فتنه بود و انگلیس در این زمینه موفقیت‌های زیادی دارد و بخصوص در مسئله داعش هم نفوذ سرویس‌های اطلاعاتی مشهود است.
کد خبر: ۴۰۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰ - 07February 2015

نفوذ سرویس‌های جاسوسی آمریکا و انگلیس در مسئله داعش مشهود است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از قم، حجتالاسلام والمسلمین حیدر مصلحی، رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت روحانیت در دفاع مقدس طی سخنانی که شب گذشته در مراسم جشن ایام دهه فجر در مسجد چهارمردان قم ایراد کرد، با اشاره به آیات 51 تا 56 سوره مائده گفت: این سوره، مدنی و شامل آیاتی حکومتی و حاکمیتی است.

وی با تاکید بر تاثیرگذاری و نقش مخرب یهود در دنیای اسلام، افزود: باید تاریخ  100 سال اول اسلام را تجزیه تحلیل کنیم که چه گذشت بر سر مسلمانها و یهود در این زمینه چه نقشی داشت؟

وزیر سابق اطلاعات ادامه داد: یهود اقوام مختلف را  بررسی کرد که با کدام میتواند در جنگ نرم کار اسلام را یکسره کند و لذا سراغ بنی امیه رفت و میبینیم که یهود در تشکیلات معاویه که سالها بر کل جهان اسلام حکومت میکرد، نقشی اساسی داشت.

وی با بیان این نکته که بسیاری از مسائل کلیدی در اسلام به صورت سلبی ایجابی مطرح شده، ابراز داشت: طبق همین آیات مومنان از ولایت پذیری یهود و نصاری منع شده و به چتر ولایت امیرالمومنین(ع) که مصداق آن در ولایت فقیه متجلی است، دعوت شدهاند کما اینکه میبینید به یکباره عدهای افراد حاضر در انقلاب و نقشآفرین و تاثیرگذار، به اروپا وصل میشوند بر همین اساس است.

مصلحی با اشاره به سخن امام راحل مبنی بر اینکه مأموریت من ساخت و ساز مسجد و حسینیه نیست بلکه سه مأموریت دیگر بر عهده دارم، گفت: تشکیل حکومت اسلامی در ایران، بیداری مسلمانان در جهان و زمینهسازی برای ظهور سه وظیفه و مأموریتی هستند که امام(ره) برای خودشان تعیین کرده بودند.

وزیر سابق اطلاعات افزود: در حرکتی که امام(ره) شکل داده و پس از گذشت 36 سال از انقلاب، ریزشهایی رخ داده و به یقین ریزشهای دیگری وجود خواهد داشت زیرا این یک رویه تاریخی است که همگان نمیتوانند تا انتها، انقلابهای الهی را تحمل کنند؛ در طول تاریخ انبیا و حتی در اسلام هم مشاهده میکنیم که پس از حضرت محمد(ص) ریزشهایی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: باید ریزش را در کشورمان عادیسازی کنیم زیرا مسیر انقلاب رو به پیشرفت است و بر اساس اهداف و پیشبینیهای امام به حول و قوه الهی، این انقلاب زمینهساز ظهور خواهد بود.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت روحانیت در دفاع مقدس با بیان اینکه انقلاب اسلامی مسیر امامت و ولایت یعنی صراط مستقیم را طی میکند، گفت: شیطان وعده داده که نمیگذارم همه انسانها در صراط مستقیم حرکت کنند بلکه آنها را به انحراف میکشانم.

مصلحی خاطرنشان کرد: در نهج البلاغه میخوانیم که در مسیر هدایت از کمی اهلش نترسید.

وزیر سابق اطلاعات با تاکید بر اینکه ریزش در جریان انقلاب اسلامی باید عادیسازی شود، بیان داشت: اینکه یک انسان با سوابق و مقاماتی به یکباره کم میآورد نباید از این قضیه ترسید، وقتی ریزش عادیسازی شود آنگاه نسبت به اصل قضیه منحرف نخواهیم شد.

وی با اشاره به سوابق تاریخی اشخاصی مانند زبیر عنوان کرد: تنها انسانی که پس از رحلت پیامبر(ص) به دفاع از حضرت علی(ع) شمشیر کشید زبیر بود ولی بعدها سرانجام او آنچه شد که در تاریخ میخوانیم و این شخصیت مهم، با ترفندهای بنیامیه نخستین کسی بود که علیه علی(ع) در دوران خلافت ایشان قیام کرد.

مصلحی به راهبردهای سرویسهای اطلاعاتی آمریکا و انگلیس در فتنه 88 اشاره کرد و گفت: کار کردن روی  نخبگان جامعه و استفاده از اراذل و اوباش دو راهبرد سرویسهای جاسوسی در فتنه بود و انگلیس در این زمینه موفقیتهای زیادی دارد و بخصوص در مسئله داعش هم نفوذ سرویسهای اطلاعاتی مشهود است.

وزیر سابق اطلاعات اضافه کرد: امروز یهود در جایی غیر از اروپا و آمریکا معنا پیدا نمیکند؛ رهبر معظم انقلاب بارها تاکید داشتهاند که تکیه ما باید به خودمان و اقتصاد مقاومتی باشد ولی باز هم گروهی میگویند غرب میتواند مشکلات ما را حل کند.

مصلحی با بیان اینکه برخی میگویند به سراغ یهود میرویم زیرا میترسیم به ما ضربه بزند، گفت: در قرآن کریم آمده است خداوند به زودی فتحی را نصیب اهل ایمان میکند که این افراد پشیمان خواهند شد.

مصلحی به ولایتمداری ایجابی و واقعی اشاره کرد و گفت: امروز این نوع ولایتمداری در ولایت فقیه معنا مییابد؛ این نوع ولایتمداری موجب میشود بتوانیم بر دنیا غلبه پیدا کنیم.

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه اسلام در دنیای امروز پیشرفت زیادی دارد، تصریح کرد: اهانت به پیامبر اکرم (ص) در پی همین مسئله است و اندیشمندان غرب به دنبال شناخت اسلام واقعی هستند؛ رهبر معظم انقلاب در این شرایط، با درک حکیمانهای که دارند پیامی را صادر میکنند و در موقعیتی ناب هم این کار را انجام میدهند؛ همه عصبانیت نیای استکبار به دلیل همین مسائل است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها