موزائیک با طرح مرگ بر آمریکا +عکس

کف پوش حیاط مسجد خوزان شهر خمین از موزاییک هایی است که بعد از سی سال هنوز نگاه رهگذران را به خود جلب می‌کند. موزاییک هایی که شاید یکی از مهم‌ترین شعارهای جمهوری اسلامی را در خود جای داده‌اند.
کد خبر: ۴۰۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۸ - 04February 2015

موزائیک با طرح مرگ بر آمریکا +عکس

به گزارش دفاع پرس، کف پوش حیاط مسجد خوزان شهر خمین از موزاییک هایی است که بعد از سی سال هنوز نگاه رهگذران را به خود جلب میکند. موزاییک هایی که شاید یکی از مهمترین شعارهای جمهوری اسلامی را در خود جای دادهاند.

 

 مسجد خوزان شهر خمین موزاییک هایی دارد که شاید هیچ نمونه مشابهی نتوان برای آنها پیدا کرد. موزاییک هایی که روی آنها با خط درشتی شعار «مرگ بر آمریکا» نوشته شده تا نمازگزارانی که وارد این مسجد می شوند هربار بعد از دیدن این موزاییکها قدمهایش به سمت شبستان مسجد را محکمتر بردارند.

 

 

موزاییک های سی و چند ساله مسجد خوزان خمین به خوبی نشان می دهد که این شعار تا چه میزان در میان مردم مومن این شهر نفوذ دارد.

 

 

 

آقای عباس شیرونی خوزانی طراح و سازنده موزاییک های مرگ بر آمریکا خاطره جالبی از ساخت آنها دارد.

 

« آن زمان که میخواستند کف مسجد را موزاییک کنند من با برادرم شریک بودم و از طرف مسجد آمدند کارگاه و طرحهای مختلف موزاییکها را دیدند که یکی را انتخاب کنند. ولی من گفتم بگذارید یک قالب جدید برای مسجد بزنم و تا چند روز دیگر برای شما بیاورم و به شما نشان میدهم. به ذهنم رسید حالا که آنقدر آمریکا با مردم ما دشمنی می کند و از صدام هم حمایت همهجانبه میکند و جوانهای دسته گل ما را در جبههها می کشند طرح «مرگ بر آمریکا» را روی موزاییک کار کنم.

 

شب نشستم و چند تا طرح برای خودم و به سلیقه خودم روی کاغذ کشیدم و فرداش بلند شدم رفتم وِیلون (از رهنان به سمت خیابان شهیدان). آنجا فردی به نام آقای خانی مغازه قالبسازی داشت که با هم رفیق بودیم و برای کارگاه ما قالب میزد. وقتی طرح را دید اول نگاهی کرد و گفت این دیگه چیه؟ گفتم مرگ بر آمریکا. گفت تا حالا جایی این طرح را ندیدهام.

 

این طرح را برای کجا میخواهی؟ مطمئنی خریدار دارد؟ گفتم شما بزن بقیهاش با من. گفت برو دو روز دیگر بیا. گفتم «بابا من عجله دارم و این طرح را برای کف مسجد میخواهم و اگر زود نجنبم از دست میره. چون ممکن است بروند از جای دیگری موزاییک بردارند و نشود این طرح را کار کنیم. بچه ها اوایل به شوخی و جدی به نشانه غیظشان از آمریکا روی موزاییکها بالا و پایین میپریدند.»

 

منبع:مهر

نظر شما
پربیننده ها