دبیر ستاد دهه فجر سپاه تهران بزرگ:

خودکفایی در صنایع نظامی امنیت منطقه را بیمه کرده است/ ویژه‌برنامه‌های سپاه تهران بزرگ در دهه فجر

دبیر ستاد دهه فجر سپاه تهران بزرگ گفت: امروز در بخش‌های مختلف صنایع موشکی و نظامی به مرحله‌ای رسیده‌ایم که نه‌تنها امنیت داخل کشورمان، بلکه امنیت منطقه را هم بیمه کردیم.
کد خبر: ۴۰۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵ - 01February 2015

خودکفایی در صنایع نظامی امنیت منطقه را بیمه کرده است/ ویژه‌برنامه‌های سپاه تهران بزرگ در دهه فجر

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار محمد ریوندی دبیر ستاد دهه فجر سپاه تهران بزرگ با اشاره به سی و ششمین سالروز پیروزی انقلاب در خصوص اهداف و راهبرد برنامههای دهه فجر سپاه تهران بزرگ، اظهار داشت: ازجمله راهبردهایی که در حوزه محتوایی برنامهها پیشبینی شده، ترویج و تعمیق آرمانها و ارزشهای انقلاب اسلامی و سیره و اندیشههای حضرت امام خمینی(ره) و رهبرمعظم انقلاب بهعنوان عامل اتحاد و انسجام جایگاه ولایت فقیه در حکومت اسلامی، آگاهی عمومی بهویژه نسل جوان از دستاوردهای نهضت امام(ره) و چشمانداز آینده آن در ایران است.

وی در ادامه گفت: امروز ما برای سی و ششمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در حالی پاسداشت و جشن میگیریم که شاهد پیشرفتهای روزافزون در حوزههای مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و حتی نظامی هستیم.

سردار ریوندی افزود: بهعنوان مثال امروز در تمامی حوزههای پزشکی و کرسیهای دانشگاهی محافل علمی دنیا، بهطور حتم ردپایی از دانشمندان حوزه پزشکی ما وجود دارد، البته در سایر در حوزهها ازجمله نانوتکنولوژی نیز حرف برای گفتن بسیار داریم، و در خیلی از اینها ما امروز جزو رتبههای اول تا سوم دنیا هستیم.

وی تصریح کرد: علاوه بر این در بحث رادیوداروها و داروهای «آهن زدای» خوراکی برای دومین بار در جهان ،کسب مقام داشتیم به نحوی که ایران بهعنوان دومین کشور تولید کننده این نوع دارو با نام تجاری «اسورال» در جهان شناخته شده است.

دبیر ستاد دهه فجر سپاه تهران بزرگ با اشاره به اینکه در زمینه داروی «توکسین بتونیوم» نیز بعد از آمریکا و انگلستان، سومین کشور تولید کننده هستیم، عنوان کرد: این موفقیتها همگی به برکت مقاومت و ایستادگی در برابر نظام استکباری و از برکات استقلال علمی، فرهنگی و سیاسی ما بوده، لذا تا وقتی وابستگی داشته باشیم در حوزه صنایع تکنولوژی و هستهای پیشرفتی نخواهیم داشت، ولی امروز در بخش غنیسازی، دانشی برای قطع وابستگی داریم.

سردار ریوندی سپس به نگاه دشمن نسبت به پیشرفت ایران اشاره کرد و اظهار داشت: این همه هیاهو، نیرنگ و فریب برای چه چیزی است؟ برای این که ایران به آن عرصه و دوران وابستگی برگردد؛ در واقع آنها چشم دیدن چرخش سانتیریفیوژها و پیشرفتهای علمی ما در حوزههای مختلف را ندارند.

وی در تشریح دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: امروز میله سوخت را خودمان تولید میکنیم و هشتمین کشور جهان در تولید محصولات راهبردی هستیم؛ در حوزه رشد علمی امروز ۱۱ برابر میانگین جهانی، رشد داریم و این مطلب هم به اعتراف دستگاههای مراکز تحقیقات بینالمللی است.

معاون هماهنگکننده سپاه تهران بزرگ ادامه داد: در حوزه ترمیم ضایعات نخاعی ما برترین رتبه را در جهان داریم، در صنایع موشکی و در صنایع نظامی امروز نهتنها دیگر وابستگی نداریم، بلکه بی نیاز هستیم و حتی به مرحله صدور نیز رسیدهایم؛ به عبارت دیگر امروز در بخشهای مختلف صنایع موشکی و نظامی به مرحلهای رسیدهایم که نهتنها امنیت داخل کشورمان، بلکه امنیت منطقه را هم بیمه کردیم.

وی افزود: امروز در سایه این اتفاقات و تولیدات، مردم منطقه در آرامش و امنیت به سر میبرند و در هر نقطهای اتفاقی میافتد، چشم امیدشان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است؛ لذا به برکت همین حضور جوانان غیور و دانشمند، ناوشکن جماران را خودمان تولید کرده و با تولید آن حضور در جمع ۱۱ کشور جهان را رقم زدیم.

دبیر ستاد دهه فجر سپاه تهران بزرگ خاطرنشان کرد: در همه زمینهها حتی در حوزه ربات، ربات انساننمایی به نام «سورنا» ساختیم که با این کار توانستیم پنجمین ربات صاحبنام جهان را تولید کنیم. همچنین در بخش شبیهسازی، گوسفند شبیهسازی شده «رویانا»، شتردوکوهانه «بهنیا» و بز تراریخته «حنا» را تولید کردیم که این به تنهایی با چهار مشابه در سطح دنیا رقابت می کند.

سردار ریوندی به نقش ایستادگی و مقاومت در به ثمر رسیدن این دستاوردها اشاره کرد و گفت: این دستاوردها در واقع از برکات انقلاب، ایستادگی و مقاومت مردم بوده و این درسی است که ما از امام بزرگوار و شهدای گرانقدرمان گرفتیم؛ البته اینها فقط بخشی از اتفاقها و دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی است.

وی سپس بیان داشت: امروز دشمن میخواهد این اقدامات را تحقیر و تقلیل کرده و با اقدامات ناجوانمردانه خویش این دستاوردها را تضعیف کند؛ ولی مردم ما هوشیار و آگاه هستند و نسبت به مسئولین خدوم و دانشمندان جوانشان پایبند و پشتیبان آن ها بوده و قدر خدمات شان به کشور را دانسته و قطعاً آنها را مورد حمایت وعنایت خود قرار میدهند.

سردار ریوندی با اشاره به نقش ایران در معادلات جهانی، گفت: امروز هیچ اتفاق و برنامهای در دنیا رقم نمیخورد، مگر اینکه ایران در آن معادلات و محاسبات دیده شود؛ به عبارت دیگر امروز تمام معادلات و محاسبات نظام استکباری و کشورهای جهان انجام نمیشود، مگر اینکه در آن معادلات و محاسبات ایران را هم ببینند که این نشان از قدرت، عظمت و عزت مردم عزیز انقلاب اسلامی است؛ پس باید این را قدر بدانیم، و برای مردم تبیین و گوشزد کنیم، تا آنها نسبت به داشتههای خودشان افتخار کنند.

وی به قرار داشتن برنامههای دهه فجر سپاه تهران حول محور دو شعار اشاره و عنوان کرد: محور برنامههای ما حول دو شعار اساسی «ما تا آخر ایستادهایم» و شعار دوم که ناظر بر مقاومت و روحیه طلبکاری در برابر جنایتها و سیاستهای استکباری است و تحت عنوان «آمریکا به بشریت بدهکار است»، خواهد بود.

معاون هماهنگکننده سپاه تهران بزرگ در ادامه درباره برنامههای در نظر گرفته شده برای دهه فجر نیز اظهار داشت: عناوین برنامههایی که قرار است در طول ایام دهه فجر توسط سپاه حضرت محمد رسولالله(ص) تهران بزرگ برگزار شود، عبارتند از برپایی نمایشگاه های دستاوردهای سی و پنج  ساله انقلاب اسلامی و مبارزه با استکبار، برگزاری مسابقات وبلاگ نویسی و تولید محتوای فضای مجازی و جشنواره بزرگ فرهنگی ـ ورزشی جام ولایت، برگزاری تور گردشگری انقلاب توسط نواحی و برپایی تریبونهای آزاد برای پاسخگویی به شبهات، ابهامات و سوالات نسل جوان در مساجد شهر تهران.

سردار ریوندی به نامگذاری روزهای دهه فجر با عناوین مختلف و انجام برنامههایی متناسب با نامگذاری، در این روزها اشاره و بیان کرد: از برنامههای دومین روز دهه فجر میتوان به اجلاس جهادگران بسیجی و افتتاح مسابقات ورزشی جام ولایت در ۸ رشته ورزشی، برگزاری مسابقات و جشنوارههای علمی و فناوری در سومین روز از دهه فجر اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه همایش میثاق و پیوند نسل اولیها با نسل سومیهای انقلاب اسلامی در چهارمین روز از دهه فجر برگزار خواهد شد، تصریح کرد: همچنین در این روز همایش «تبیینی پیشگیری از اعتیاد» ویژه مسئولین فرهنگی و اجتماعی شهر تهران در مسجد امام جعفر صادق(ع)واقع در میدان فلسطین از ساعت ۸ صبح الی ۱۱ ظهر پیشبینی شده است.

دبیر ستاد دهه فجر سپاه تهران بزرگ عنوان کرد: برگزاری نشستهای بصیرتی و پاسخگویی به شبهات و تهدیدات مردم در حوزه زن و خانواده، برگزاری نشستهای امر به معروف و نهی از منکر و همچنین برگزاری جشن بزرگ انقلاب اسلامی بخش دیگری از برنامههای پیشبینی شده در دهه فجر است.

سردار ریوندی با بیان اینکه دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران نیز در این هفته برگزار میشود، گفت: برگزاری شب شعر و خاطره و راهاندازی سه شعبه تخصصی حفظ قرآن کریم و تجهیز هزار واحد قرآن در پایگاههای بسیج، نشستهای روشنگری تبیین سیاستهای استکبار جهانی با دستاوردهای سی و شش ساله انقلاب اسلامی، مسابقه کتابخوانی، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، بخش دیگری از ویژهبرنامههای دهه فجر سپاه تهران بزرگ است.

وی به برگزاری اختتامیه جشنواره جایزه بزرگ مرگ برآمریکا، در آخرین روز از دهه فجر اشاره کرد و افزود: همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی حضور سازمان یافته ۱۳ هزار نفر ورزشکار با لباسهای ورزشی در راهپیمایی ۲۲ بهمن، مشارکت در برنامه چتربازی میدان آزادی، اجرای گروه سرود ۲۲ هزار نفری در مراسم اصلی میدان آزادی را خواهیم داشت، و بسیج اقشار مختلف نیز در طول مسیرهای راهپیمایی اقدام به تشکیل غرفههایی جهت معرفی دستاوردها و برگزاری مسابقات فرهنگی میکنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار