سردار جوانی:

برخی عناصر داخلی نسبت به دلیل وقوع انقلاب اسلامی شبهه‌افکنی می‌کنند

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر گفت: متاسفانه برخی افراد در داخل کشور همراه با رسانه‌های بیگانه به دنبال شبهه‌افکنی در چرایی وقوع انقلاب اسلامی هستند.
کد خبر: ۳۹۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶ - 31January 2015

برخی عناصر  داخلی نسبت به دلیل وقوع انقلاب اسلامی شبهه‌افکنی می‌کنند

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار یدالله جوانی مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، صبح امروز در همایش مربیان عقیدتی سیاسی و فرهنگی بسیج ادارات اظهار داشت: متأسفانه برخی افراد در داخل کشور همراه با رسانههای بیگانه بدنبال شبههافکنی در چرایی وقوع انقلاب اسلامی هستند.

وی با اشاره به فرارسیدن ایامالله دهه فجر تصریح کرد: دشمنان به دنبال این هستند تا به هر نحوی از ایجاد علاقه جوانان به انقلاب بکاهند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: دشمنان امروز جرئت ندارند به ملت ما دستاندازی کنند؛ هرچند تهدید به اقدام نظامی میکنند، اما بهواسطه اقتدار ملت که ناشی از حکومت اسلامی است، بازدارندگی نظامی ایجاد شده است.

جوانی با بیان اینکه ۵۰ درصد جمعیت امروز جامعه ما جوانان بعد از انقلاب هستند، بیان داشت: امروز پشت برنامه شبکههای ماهوارهای اتاق فکری نهفته که میخواهد اساس انقلاب را زیر سئوال ببرد؛ لذا کسانی که اهل قلم هستند لازم است نسبت به این موضوع توجه داشته باشند و نسبت به تبیین چرایی انقلاب اهتمام بورزند.

وی دفاع از اصل انقلاب را یکی از حوزههای دفاع در شرایط امروز دانست و گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، برخورداری ملت ما از استقلال واقعی است؛ به نحوی که اکنون مردم ما به هویت مستقلی دست یافتهاند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه، درباره آزادیهای مدنی در ایران نیز اظهار داشت: ملت ایران از عزت و آزادی معقولی برخوردار است، که در مقایسه با دیگر کشورها این آزادی درجه بالایی دارد؛ البته غربیها سعی میکنند اینگونه القا کنند که مردم ما در بیان نظراتشان آزاد نیستند؛ ولی برخلاف اینگونه القائات، در ایران هر کس آزاد است حرفش را درباره هر مطلبی عنوان کند و تنها با کسانی برخورد میشود که قصد شیطنت و توطئه دارند.

جوانی در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی، مردم ایران را صاحب اقتدار و قدرت کرده است، عنوان کرد: بهواسطه انقلاب اسلامی مردم ما از هویت مستقلی برخوردار شدند و این باعث شده دشمنان مردم کشورمان نسبت به چنین موضوعی نگران شوند و به خاطر ترس از فراگیر شدن هویتیابی سایر ملل تحت ستم، به ایران فشار میآورند.

وی در بخش دیگر از سخنان خود با طرح سؤالی مبنی بر اینکه دیروز «ملک عبدالله» ادعای خادم الحرمین را داشت و امروز فرد دیگری چنین ادعایی را دارد؛ آیا این عناوین در حقیقت هم درست است، تصریح کرد: اگر این پرچمی را که ملت ایران برافراشته، همچنان برافراشته باقی بماند، در سایر نقاط جهان نیز پرچم عدالتجویی به اهتزار در میآید؛ لذا دشمنان به دلیل ترس از وقوع چنین رخدادی دایم با ما مبارزه میکنند.

* هدف جنگ اقتصادی دشمن

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه امروز درگیر جنگی اقتصادی هستیم که هدف آن به زیر کشیدن پرچم اسلام است، افزود: دلیل وضع تحریمها علیه ملت ایران، نگرانی از بابت دستیابی احتمالی ایران به سلاح هستهای، نقض حقوق بشر و یا حمایت از تروریسم نیست؛ بلکه اینها تنها بهانههایی برای تشدید فشار به ایران با هدف سلطه بر مردم کشورمان است.

جوانی تأکید کرد: اما امروز ملت ایران علیرغم تحمل فشارهای اقتصادی، همچنان روی پای خود ایستاده و رو به جلو حرکت میکنند؛ البته برای رها شدن از این فشارها باید با پیروی از ولایت، به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی گام برداریم و به ظرفیتهای داخلی توجه کنیم.

جوانی ادامه داد: متأسفانه برخیها در داخل تلاش میکنند این موضوع را گسترش دهند که "فناوری هستهای تاکنون هیچ دستاوردی را برای ما نداشته، پس نباید نسبت به این مسئله حساسیت داشته باشیم و بهتر است دست از توسعه فناوری هستهای برداریم."

وی افزود: این موضوعی است که افرادی مانند شیرزاد، باوند و زیبا کلام در دانشگاه تهران و در جمع دانشجویان به صراحت عنوان کردند؛ البته این سخنان در شرایطی مطرح شده که عدهای از سخنرانان را هم به دانشگاهها راه ندادند.

معاون سیاسی اسبق سپاه یادآور شد: در یک سال گذشته آمریکاییها به صراحت عنوان کردند که "حتی در صورت توافق هستهای، تحریمها برداشته نمیشود؛ چراکه باید تکلیف برخی مسایل دیگر مانند برنامه موشکی ایران و نقض حقوق بشر نیز روشن شود."

* در حوزه دفاعی به قدرت بازدارندگی دست یافتهایم

جوانی اضافه کرد: این یعنی آمریکاییها میخواهند بر سر قدرت دفاعی ملت با ما معامله کنند؛ در حالی که اگر حکومتی به نام اسلام و دین شکل گرفت، یکی از حوزههایی که در این حکومت باید پیش رود، حوزه نظامی است.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه دفاعی به قدرت بازدارندگی دست یافتهایم، گفت: عواملی که ذکر شد، نشان میدهد اگر ایران میخواهد فشاری روی خود احساس نکند، باید دست از دشمنی با ظالمان و مستکبران بردارد؛ در این میان برخیها هم به دنبال این هستند که بگویند چارهای نداریم و باید با آمریکاییها مسامحه کنیم؛ در حالی که این "چاره نداریم"، گذارهای بسیار غلط است.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: امروز متأسفانه کسانی که دچار وادادگی و دنیاگرایی شده و روحیه مبارزه را از دست دادهاند، به دنبال گذاره «چارهای نداریم» با هدف کنار آمدن با دشمنان هستند.

جوانی خاطرنشان کرد: همانگونه که برای آزادی خرمشهر میبایست خون میدادیم، برای شکستن تحریمها در جنگ اقتصادی نیاز به اقتصاد مقاومتی داریم.

* ترس صهیونیستها از انجام اقدام متقابل در برابر عملیات حزبالله

وی تأکید کرد: اکنون ایران بهواسطه اسلام به چنان قدرتی در منطقه دست یافته که باعث شده نفس آمریکا و رژیم صهیونیستی به شماره بیفتد؛ نمونه این ترس و به شماره افتادن نفس دشمنان از قدرت اسلام را در انتقام خون شهدای «قنیطره» توسط حزبالله لبنان میبینیم؛ زیرا صهیونیستها از ترس شکست برابر حزبالله اقدام متقابلی انجام نمیدهند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: از سوی دیگر عدهای در داخل همواره به دنبال این هستند تا بگویند ارتباط با آمریکا مانند ارتباط با سایر کشورها است و این ارتباط هیچ فرقی نمیکند؛ در صورتی که ارتباط مد نظر آمریکاییها با هدف به سلطه در آوردن ملتها بوده، و این همان نقطه تقابل ایران و آمریکا است.

جوانی با اشاره به اینکه غربیها برای ترویج ایرانهراسی عنوان میکنند که "ایران پایتخت کشورهای عراق، سوریه، لبنان و یمن را تصرف کرده است"، اظهار داشت: این صحبتها فقط برای تحریک مردم منطقه گفته میشود؛ زیرا ایران هیچگاه به دنبال سلطهگری نیست.

وی در ادامه گفت: برخی معتقدند "برای اینکه دشمنان دست از فشار اقتصادی علیه مردم کشورمان بردارند ما باید نسبت به اعتقاداتمان عقبنشینی کنیم"؛ اما اگر این کارها را هم انجام دهیم باز سودی عاید ملت مان نمیشود، زیرا یک گام به عقب رفتن، زمینهساز عقبنشینیهای دیگر میشود.

* اگر به مذاکرات دل نبندیم فشارها کمتر میشود

معاون سیاسی اسبق سپاه درباره مذاکرات هستهای بیان کرد: در داخل برخی روزنامهها وقتی مذاکرات هستهای در هفتم آذر تعطیل شد، تیتر زدند که «امید، تمدید شد» یعنی امید ملت ایران باید به مذاکرات باشد؛ در حالی که اگر به مذاکرات دل نبندیم، فشارها علیه ملت ایران هم کمتر میشود.

سردار جوانی با اشاره به اینکه آمریکاییها در تبانی نفتی با عربستان به دنبال افزایش فشارها بر ایران هستند، عنوان کرد: هر علامتی که از سوی ایران مبنی بر اینکه "تحریمها اثرگذار بوده"، ارسال شود، آنها در اقداماتشان علیه ملت کشورمان مصممتر میشوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار