دفاع پرس از آخرین تحولات فلسطین گزارش می‌دهد/

درخواست کمک حماس از «ایران» و «حزب‌الله»/ بزرگترین آزمایش موشکی قسام پس از جنگ غزه

درخواست کمک حماس از «ایران» و «حزب‌الله» و بزرگترین آزمایش موشکی قسام پس از جنگ غزه، احداث 430 واحد مسکونی در شهرک‌های کرانه باختری از جمله مهمترین تحولات فلسطین طی یک هفته گذشته است.
کد خبر: ۳۹۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۹ - 01February 2015

درخواست کمک حماس از «ایران» و «حزب‌الله»/ بزرگترین آزمایش موشکی قسام پس از جنگ غزه

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، درخواست کمک «حماس» از «ایران» و «حزبالله»، بزرگترین آزمایش موشکی قسام پس از جنگ غزه، تظاهرات مردم غزه در مقابل دفتر نمایندگی سازمان ملل، احداث 430 واحد مسکونی در شهرکهای کرانه باختری، سفر هیأت ساف به غزه برای پیگیری آشتی فلسطینیان، حمله به روزنامه نگاران در تظاهرات کفر قدوم، تیراندازی قایقهای جنگی اسرائیل به سمت ماهیگیران فلسطینی درغزه، یورش شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی، تلاش کنگره برای قطع کمکهای آمریکا به تشکیلات خودگردان فلسطین و بعید شمردن اجرای مذاکرات سازش پیش از انتخابات اسرائیل از سوی کری از مهمترین تحولات یک هفته گذشته فلسطین است.

درخواست کمک حماس از «ایران» و «حزبالله»: «محمود الزهار» از رهبران بلندپایه حماس، در گفتوگو با شبکه المنار، از سید حسن نصرالله درخواست کرد تا در پیشبرد برنامههای مقاومت با هدف فلسطین، همکاری وهماهنگی بیشتری با حماس بکند و از ایشان خواست تا در جمعآوری و منتقل کردن فلسطینیهای خارج از سرزمین اشغالی به مرزها و آمادهسازی آنها با حماس همکاری کند. این رهبر بلندپایه حماس همچنین از جمهوری اسلامی ایران خواست تا پول و سلاح بیشتری در اختیار این جنبش برای نابودی اسرائیل قرار دهد.


بزرگترین آزمایش موشکی قسام پس از جنگ غزه: یک پایگاه خبری نزدیک به ارتش صهیونیستی مدعی شد که گردانهای شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» دیروز جمعه 13 فروند موشک از نوار غزه به سمت دریای مدیترانه شلیک کرد که این بزرگترین آزمایش موشکی قسام در مرحله پس از جنگ غزه به شمار می رود. این آزمایشهای موشکی که در چندین نوبت از شهرک های صهیونیست نشین تخلیه شده در جنوب باریکه غزه انجام گرفت، در راستای تحرکات گردان های قسام به منظور کسب آمادگی برای جنگ های احتمالی در آینده صورت می گیرد.

مراجعه به شورای امنیت به معنای کنارهگیری از مذاکرات صلح نیست: رسانههای خبری فلسطین گزارش دادند، محمود عباس دیروز جمعه طی سخنانی در بیست و چهارمین دور اجلاس آفریقا که در آدیس آبابا برگزار شد، گفت که ما همچنان به سازمان ملل مراجعه خواهیم کرد و دست خود را به سمت اسرائیل دراز می کنیم تا بفهمد که ما خواهان صلح هستیم. اگر اسرائیل مراجعه ما به سازمان ملل را تروریسم بداند، این درست نیست و مراجعه به شورای امنیت به معنای دست کشیدن از مذاکرات نیست و این مذاکرات اصل و اساسی است که برای رسیدن به حقوق خود به آن دل بسته ایم و بنابر این مراجعه ما به موسسات بین المللی و استمرار مذاکرات هیچ منافاتی با یکدیگر ندارند. سیاست های اسرائیل فرصتهای برقراری صلح برای تشکیل دو دولت را از بین می برد.


تظاهرات مردم غزه در مقابل دفتر نمایندگی سازمان ملل:
بر اساس گزارش رسانههای خبری فلسطین، تظاهرات کنندگان فلسطینی در غزه، رژیم اشغالگر و تشکیلات خودگردان و رابرت سری فرستاده سازمان ملل را مسئول به تعطیلی کشاندن بازسازی نوار غزه دانسته و تصمیم آنروا برای توقف کمک های مالی را یک تصمیم سیاسی خواندند. در همین رابطه «ادهم ابو سلیمه» رئیس جنبش ملی برای شکست محاصره طی اظهاراتی در یک کنفرانس خبری در خصوص یورش تظاهرات کنندگان به دفتر سازمان ملل گفت: ما نمی خواستیم این اتفاق بیفتد اما وضعیت ملت فلسطین و مواجه آنها با «مرگ خاموش» و مجازات جمعی این ملت باعث شد که آنها دست به چنین کاری بزنند.


احداث 430 واحد مسکونی در شهرکهای کرانه باختری: منابع صهیونیستی گزارش دادند که رژیم صهیونیستی تصمیم دارد 430 واحد مسکونی جدید در شهرک های کرانه باختری احداث نماید. بر اساس این گزارش، مسئولان رژیم صهیونیستی پیشنهاداتی را برای توسعه شهرکهای واقع در کرانه باختری ارائه کردهاند و این نگرانی وجود دارد که ساخت واحدهای مسکونی جدید پیش از انتخابات اسرائیل آغاز شود.


سفر هیأت ساف به غزه برای پیگیری آشتی فلسطینیان:
کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) تصمیم دارد به منظور پیگیری اجرای توافق آشتی فلسطینیان، هیأتی را به نوار غزه اعزام نماید که با گروه های فلسطینی از جمله حماس و جهاد اسلامی تشکیل جلسه دهد.


حمله به روزنامه نگاران در تظاهرات کفر قدوم: دهها نفر از شهروندان فلسطینی در جریان برگزاری تظاهرات روز جمعه در کفر قدوم، هدف حمله نیروهای اشغالگر اسرائیلی قرار گرفته و مصدوم شدند. نیروهای اشغالگر به سمت تیم خبری تلویزیون فلسطین حمله کرده و مانع کار آنها برای پخش تظاهرات های فلسطینیان از داخل خودروهای پخش شدند. نظامیان صهیونیست همچنین به سمت تظاهرات کنندگان گاز اشک آور، بمب صوتی و گلوله پلاستیکی شلیک کردند که باعث شد ده ها نفر از آنها زخمی شوند.


تیراندازی قایقهای جنگی اسرائیل به سمت ماهیگیران فلسطینی درغزه: قایقهای جنگی اسرائیل روز پنج شنبه در سواحل شمال غرب شهر غزه به سمت قایقهای ماهیگیری فلسطینیان تیراندازی کردند. شاهدان عینی گفتند که قایقهای جنگی در ساعات اولیه صبح پنج شنبه به صورت پراکنده به سمت ماهیگیران فلسطینی تیراندازی کردند. این نخستین بار نیست که نیروی دریایی رژیم صهیونیستی به بهانه عبور قایق های ماهیگیری فلسطینیان از مساحت مجاز ( 6 مایل) برای صید ماهی فلسطینیان، آنها را هدف تیراندازی قرار می دهد و این اقدام نیروی دریایی اسرائیل نیز در راستای نقض توافقنامه آتش بس غزه صورت می گیرد.

یورش شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی:
دایره اوقاف اسلامی اعلام کرد که بیش از 60 شهرک نشین و تعدادی از نیروهای اطلاعاتی رژیم اشغالگر روز چهارشنبه تحت حراست نیروهای پلیس به مسجد الاقصی یورش بردند.

حمایت جنبش حماس از عملیات حزب الله در مزارع شبعا: جنبش مقاومت اسلامی «حماس» با صدور بیانیه ای کوتاه حمایت خود از عملیات جنبش حزب الله لبنان علیه گشتی های ارتش صهیونیستی در منطقه مزارع شبعا را اعلام کرد. این جنبش طی بیانیه ای تصریح کرد که «این جنبش حمایت خود از عملیاتی که جنبش حزب الله مسئولیت آنرا بر عهده گرفته است و نیز دیگر عملیات های مقاومتی علیه رژیم اشغالگر قدس را اعلام و تاکید می کند که جنگ واقعی ما با رژیم صهیونیستی است.»


روزهای سخت در انتظار مسجد الاقصی: رهبر جنبش اسلامی در سرزمین های اشغالی 48 گفت که ارتش صهیونیستی خود را برای تخریب مسجد مبارک الاقصی آماده می کند. درخواست صهیونیست های تندرو برای تخریب مسجد مبارک الاقصی اوج گرفته است. فلسطینیان آماده جانفشانی برای دفاع از مسجد مبارک الاقصی و مقابله با طرح های صهیونیستی هستند.بازدید دبیر کل سازمان همکاری اسلامی از مسجد الاقصی را یک اشتباه خواند و گفت که این اقدام به نفع اسرائیل تمام می شود.


سازمان ملل خواستار توقف تخریب خانههای فلسطینیان شد:
«جیمز راولی» هماهنگ کننده امور انساندوستانه در مناطق فلسطین اشغالی نسبت به موج اخیر تخریب منازل فلسطینیان توسط رژیم اشغالگر اسرائیل در کرانه باختری به خصوص قدس شرقی ابراز نگرانی کرد. وی گفت که تخریب خانه ها که به تخلیه اجباری و بیرون راندن فلسطینیان منجر می شود، با تعهدات اسرائیل بر اساس قانون بین المللی در تضاد است و تنش ها را بیشتر می کند و ضروری است که هر چه سریعتر متوقف شود. از بیستم ماه جاری دفتر امور انساندوستانه سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین (اوچا) تخریب 42 ساختمان متعلق به فلسطینیان در رام الله، قدس، اریحا و الخلیل را ثبت کرده است که ساکنان این ساختمان ها نیز متضرر شده اند.


تیراندازی نظامیان صهیونیست به سمت منازل فلسطینیان در شرق خان یونس: نیروهای اشغالگر اسرائیلی صبح روز چهارشنبه به سمت منازل شهروندان در منطقه الفخار واقع در شرق استان خان یونس در جنوب نوار غزه تیراندازی کردند. برخی منابع محلی گفتند که نیروهای اشغالگر به سمت منازل شهروندان و اراضی زراعی آنها تیراندازی کردند اما هنوز هیچ گونه تلفاتی مخابره نشده است. تیراندازی نظامی صهیونیست به سمت خانه های شهروندان فلسطینی در راستای تجاوزات روزمره صهیونیست ها و نقض آتش بس از سوی رژیم صهیونیستی صورت می گیرد.

کری اجرای مذاکرات سازش پیش از انتخابات اسرائیل را بعید دانست:
طبق گزارش رسانههای خبری فلسطین، جان کری در مصاحبه با رادیو رژیم صهیونیستی اظهار داشت: آمریکا به تلاش های خود برای ازسرگیری مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان و اسرائیل ادامه می دهد. وی در عین حال تاکید کرد که مذاکرات بین اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین هرگز پیش از انتخابات اسرائیل که قرار است 17 مارس برگزار شود، آغاز نخواهد شد.


حماس خواستار روابطی دائمی با عربستان است: شبکه خبری الجزیره گزارش داد که اسماعیل هنیه، معاون ریاست دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) روابط میان مردم فلسطین با جنبش حماس از یک طرف و عربستان از طرف دیگر را روابطی دیرینه و تاریخی دانست و گفت حماس خواهان روابطی دائمی و ثابت با همه کشورهای عربی و اسلامی و در راس آنها عربستان است.

تلاش کنگره برای قطع کمکهای آمریکا به تشکیلات خودگردان فلسطین: به گزارش پایگاه اطلاعرسانی «هیل» وابسته به کنگره، رهبران کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا هشدار دادهاند در صورتیکه فلسطینیان از تلاش برای پیوستن به دیوان بینالمللی کیفری (ICC) دست برندارند، آمریکا کمکهای خود به فلسطین را قطع میکند. نمایندگان کنگره هفته گذشته در نامهای به «جان کری» وزیر خارجه آمریکا تصریح کرده بودند: آمریکا نباید از کمکهای مستقیم اقتصادی به تشکیلات خودگردان فلسطین تا زمانیکه آنها بازگشت معنیداری از مسیر مخرب خود را نشان ندادهاند و ثابت نکردهاند که میتوانند شریک مناسبی برای صلح باشد، حمایت کند.

انتهای پیام/ف

 

نظر شما
پربیننده ها