سردار مسجدی:

موصل به زودی آزاد خواهد شد

مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: جوانان موصل، عشایر و مردم منطقه باید وارد عمل شوند و به جریان مقاومت بپیوندند که این اتفاق به‌زودی خواهد افتاد و ما ان‌شاءالله شاهد آزادسازی موصل خواهیم بود.
کد خبر: ۳۹۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰ - 31January 2015

موصل به زودی آزاد خواهد شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، مراسم گرامیداشت شهیدان قنیطره و سردار شهید اللهدادی با حضور اقشار مختلف مردم مشهد و سخنرانی سردار "ایرج مسجدی" مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تالار ابن سینا مشهد برگزار شد.

سردار مسجدی با گرامیداشت یاد شهدا گفت: حضور در مراسم بزرگداشت شهید ارزش بزرگی است و بزرگداشت شهید کار بسیار ارزشمندی است.

وی در ادامه به تشریح فعالیتهای سپاه قدس پرداخت و افزود: تشکیل نیروی قدس از تدابیر مقام معظم رهبری بود. فعالیت نیروی قدس برونمرزی است و دخالت در تحولات داخلی ندارد. وظیفه ما کار با نیروهای انقلابی کشورهای دیگر است و اتفاقاتی که در منطقه رخ داد سبب شد تا خود مجاهدین لبنانی و عراقی و دیگر مجاهدین انقلابی در کشورهایی که مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران بودند فعالیت این نیرو را علنی کنند. آنها معتقدند بودند وقتی آمریکا با انجام یک کار کوچک، موج تبلیغاتی وسیعی راه میاندازد جمهوری اسلامی ایران هم با توجه به حجم فراوان فعالیتهایش علیه تروریسم و استکبار باید کارهای خود را آشکار کند.

مشاور عالی فرماندهی نیروی قدس با بیان اینکه نسل سوم مقاومت در کشورهایی که علیه استکبار در مبارزهاند پایبندتر به اصول و ارزشهای اسلامی نسبت به نسل اول هستند، اظهار کرد: یک اتفاق مبارکی که افتاده، این است که در کشورهایی که ما با آنها سروکار داریم بخصوص لبنان، نسل جوان یا نسل سوم انقلابیتر، باانگیزهتر، بسیار بسیار ولایتمدارتر از نسلهای قدیمیتر هستند. وقتی عماد مغنیه به شهادت میرسد جهاد مغنیه دقیق راه حزبالله و شهدا را در پیش میگیرد.

وی ادامه داد: وقتی خبر شهادت جهاد مغنیه به مادرش داده میشود میگوید من فقط یک خواسته از سید حسن نصرالله دارم و آنهم این است که فرزند من جز شهدا است یا نه؟ که از طرف سید حسن نصرالله به مادر شهید جواب داده میشود که فرزند شما قطعاً جز شهدا راه خدا هستند. مادر شهید مغنیه میگوید خیالم راحت شد. الحمدالله. خدا را شکر میکنم که همانطور که همسرم را در این راه دادم فرزندم هم در همان راه تقدیم کردم.

سردار مسجدی خاطرنشان کرد: روندی را که در تقابل جبهه حق و باطل میبینیم این است که جبهه باطل روزبهروز ضعیفتر میشود و در عوض جبهه حق که مجاهدین انقلابی هستند روزبهروز موفقتر میشوند. بهعنوان نمونه پیروزیهای رژیم صهیونیستی در منطقه قبل از ورود حزبالله و جمهوری اسلامی ایران است. ولی بعد از ورود جدی ما، اسرائیل در همه عملیات شکستخورده است و در پایان هر جنگی که آن را شروع کرده است با خفت و قبول شرایط مقاومت دست تسلیم بالابرده است.

وی افزود:  اسرائیلیها از سید حسن نصرالله به "سید الصادق" تعبیر میکنند آنها معتقدند سید حسن نصرالله اگر حرفی را با شور انقلابی بزند شعاری نخواهد بود و از روی صداقت است و به آن حرف عمل میکند و امروز حزب الله و مقاومت فلسطین با کمک و مساعدت جمهوری اسلامی به این توانمندی رسیده است که بتواند از خود دفاع کند و به یک توان بازدارندگی و قدرت دفاعی دست پیدا کردند که در برابر رژیم صهیونیستی و در هر منازعهای پیروز میدان باشند.

وی در ادامه به نحوه شکلگیری داعش پرداخت و اهداف این گروه را در حمله به کشورهای اسلامی منطقه را سه هدف بیان کرد و گفت: داعش سه هدف مهم را در حمله به کشورهای اسلامی دنبال میکند که عبارتاند از اول سقوط بغداد و رسیدن به مرزهای ایران و عبور از آن و رسیدن به تهران، دوم از بین بردن مظاهر مذهبی و اماکن مقدس، سوم استقرار خلافت دولت اسلامی در عراق و شام.

سردار مسجدی درباره فعالیتهای گروهکهای تکفیری در منطقه هم نکاتی مطرح کرد و گفت: داعش یک جریان فکری و نهضت اعتقادی است که دست به اسلحه برده است و به همین دلیل مبارزه و جنگ با آن سخت و دشوار است و با این اعتقاد اقدامات خود را انجام میدهند که ما باید رکن اساسی اسلام را که جهاد است احیا کنیم و برگردیم به سلف خودمان که زمان پیغمبر اکرم(ص) بوده است و خلافت اسلامی را تشکیل دهیم. در این خصوص باید با داعش یک مقابله اساسی صورت بگیرد چون یک فتنه در دامن اسلام است و عمر زیادی نخواهد داشت. وظیفه همه علما بهویژه علمای اهل سنت این است که با روشنگریها و فتاوای خود داعش را منکوب و خلع سلاح فکری و اعتقادی کنند و جهان اسلام را بیدار کنند بعد از آن با حمایت و پشتیبانی مردم به مقابله نظامی با این گروه بپردازند.

وی به  آزادسازی موصل در آینده نزدیک اشاره کرد و گفت: جوانان این شهر، عشایر و مردم منطقه باید وارد عمل شوند و به جریان مقاومت بپیوندند که این اتفاق بهزودی خواهد افتاد و ما انشاءالله شاهد آزادسازی موصل خواهیم بود.

مشاور فرمانده نیروی قدس سپاه در بخش پایانی سخنانش مبارزه با تفکر داعشی را یک مبارزه جدی دانست و تأکید کرد: مبارزه با داعش یک مبارزه جدی و مقدس است و ائمه اطهار نیز جان خود را در این راه فدا کردند. امروز اگر شهیدان الله دادی و مغنیه و شهدای مدافع حرم در جبهه سوریه و عراق به شهادت نرسند ما باید فردا در مرزهای جمهوری اسلامی با آنها بجنگیم.

در حاشیه این مراسم احمد منصوب، چهره شهید اللهدادی را به تصویر کشید و این تابلو را در پایان به فرزند شهید اهدا کرد. امضای طومار اعتراض به توهین اخیر علیه پیامبر اکرم (ص) و آمادگی جوانان انقلابی مشهد برای حضور در جبهههای حق علیه باطل تحت رهبری ولی امر مسلمین از دیگر اتفاقات حاشیهای این مراسم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها