سردار احمدی مقدم:

هدف از افزایش نرخ جرایم رانندگی کاهش تخلفات است

فرمانده ناجا گفت: هر مقطعی که پلیس افزایش نرخ جرایم راهنمایی و رانندگی را دارد با افت شدید تخلفات روبرو بوده ایم، جرایم راهور باید بازدارنده باشد، پلیس به دنبال کسب درآمد برای خزانه دولت نیست، هدف بازدارندگی از تخلفات است.
کد خبر: ۳۹۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰ - 31January 2015

هدف از افزایش نرخ جرایم رانندگی کاهش تخلفات است

به گزارش گروه اجتماعی " دفاع پرس "؛ سردار اسماعیل احمدی مقدم ارتقاء امنیت اجتماعی و قانون گرایی را هدف مستمر و دائمی نیروی انتظامی بیان کرد و گفت: طبیعتا نیاز ها و مطالبات اجتماعی در هر استان و موقعیتی ممکن است متفاوت باشد لذا متناسب با جرایم و آسیب های اجتماعی که در هر استان وجود دارد اولویت کار پلیس مشخص شده است.

فرمانده ناجا افزود: امسال به دلیل افزایش دو سال متوالی سرقت در کشور موضوع کار پلیس را روی سرقت متمرکز کرده ایم، تمرکز پلیس بر روی کنترل و مهار جرم و سرقت بوده که روند نزولی شروع شده و قطعا تا پایان امسال نسبت به سال گذشته با کاهش جرم سرقت رو به رو خواهیم بود.

وی ادامه داد: موضوع سرقت در استان یزد هم با پنج درصد کاهش روبه رو بوده و پنج درصد کشف سرقت افزایش پیدا کرده است و خوشبختانه در سطح کشور هم کم و بیش چنین آماری وجود دارد.

سردار احمدی مقدم افزود: سایر جرایم هم در دو سال گذشته که سرقت افزایش پیدا کرده روند کاهشی خود را طی کرده است در مجموع، کنترل جرایم، افزایش قدرت کشف، کنترل مرزها برای مبارزه با ورود مواد مخدر، اشرار و گروه های تروریستی از اولویت های پلیس است.

وی ضمن اشاره به کاهش تلفات جاده ای در 10 ماه  امسال گفت: بهبود حوزه ترافیک، کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن هم هدف مهمی است که در 10 ماه سال جاری کاهش شش درصدی را نسبت به سال گذشته شاهد بوده ایم؛ البته این موضوع با انتظارات ما فاصله دارد و امیدواریم با اقداماتی که دیگر دستگاهها باید در حمایت از این طرح داشته باشند  کاهش 10درصدی تلفات جاده ای را داشته باشیم .

فرمانده ناجا در خصوص وضعیت مبارزه با قاچاق کالا و سوخت گفت: امسال در هرمزگان با توجه به این که قاچاق سوخت به موضوع عمده ای تبدیل می شد، قرارگاهی به مرکزیت ناجا در هرمزگان برای مبارزه با قاچاق کالا و خصوصا سوخت راه اندازی شد که در یک ماه گذشته کشفیات استان بالغ بر کشفیات یک سال گذشته بوده است .

وی ادامه داد: دولت هم کارهای خوبی در خصوص کنترل سهمیه سوخت، حمل ونقل عمومی، نیروگاه ها و صنایع انجام داده است که امیدواریم این گامها باعث کنترل قاچاق سوخت شود و ارزیابی ما این است که با تلاش انجام شده در یک ماه گذشته حداقل روزانه از خروج چهار تا پنج میلیون لیتر سوخت جلوگیری شده است .

فرمانده ناجا در پاسخ به سوال یکی از خبر نگاران در خصوص تاثیر قاطعیت دستگاه قضائی بر کاهش وقوع جرم افزود: اقدامات قوه قضائیه هم سریع و هم قاطع است و این موضوع را در دوره اخیر قوه قضائیه شاهد هستیم که موجب کاهش جرایم خشن شده است.

احمدی مقدم ضمن تاکید بر این موضوع که جرایم خشن در سالهای اخیر همانند قتل، تجاوز به عنف، راهزنی، سرقت مسلحانه و انواع این جرایم رو به کاهش است افزود: یکی از دلایل این امر سرعت کشف در نیروی انتظامی و دلیل دیگر آن قاطعیت و سرعت دستگاه قضائی در رسیدگی به این گونه جرایم است.

وی تصریح کرد:در حادثه گلپایگان هم پلیس خوب عمل کرد و هم قوه قضائیه به سرعت حکم را صادر کرد و امروز آخرین نفر از اشرار باقی مانده حادثه گلپایگان حکمش در ملأ عام به اجراء درآمد.

فرمانده ناجا در خصوص جرایم راهنمایی و رانندگی گفت: آنچه که قانون تدوین کرده است هر سه سال یکبار بر مبنای تورمی که بانک مرکزی اعلام می کند نرخ جرایم می بایست به روز می شد که این زمان ابتدای اردیبهشت سال 1393 بود و پلیس هم ضمن گرفتن استعلام از بانک مرکزی تغییرات مورد نظر را که حدود دو برابر می باشد تنظیم کرده و به کمیسیون دولت ارسال شده است.

سردار احمدی مقدم گفت: با توجه به اینکه یزد یک استان وسیعی از نظر موقعیت جغرافیایی و محل عبور باندهای قاچاق کالا و موادمخدر است، تلاش ناجا تقویت پلیس یزد است برای اینکه از این موقعیت گلو گاهی کنترل و مراقبت بهتری صورت گیرد.

فرمانده ناجا گفت: هر مقطعی که پلیس افزایش شدید جرایم راهنمایی و رانندگی را دارد با افت شدید تخلفات روبه رو بوده ایم و حتی در اولین سال اجرای این طرح (طرح افزایش نرخ جرایم راهور) تخلفات به یک سوم کاهش پیدا کرد، جرایم راهور باید بازدارنده باشد، پلیس به دنبال کسب درآمد برای خزانه دولت نیست بلکه هدف بازدارندگی از تخلفات است.

وی افزود: تمام کشورهایی که "دست آورد" خوبی در کاهش تخلفات داشته اند بسته ای از اقدامات را داشته اند یعنی هم بازدارندگی هم آموزش فرهنگی ، اصلاح راه و تقویت حمل و نقل عمومی، بهبود ایمنی خودروها ، بهبود استانداردها و امداد و اورژانس است و مجموعه ای از این اقدامات می تواند  کاهش تخلفات را در پی داشته باشد که یکی از موثرترین آن هم بازدارنده بودن نرخ جرایم متخلفان رانندگی است.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها