در نشست مجتهدزاده با معاون سیما مطرح شد:

دفاع مقدس؛ اولویت و کانون توجه برنامه‌های سیما

سازمان نشرآثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با معاونت سیمای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۳۹۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۳ - 31January 2015

دفاع مقدس؛ اولویت و کانون توجه برنامه‌های سیما

به گزارش سرویس حماسه و جهاد دفاع پرس در این دیدار که معاونین حوزه معاونت سیما و روسای شبکه های 1و3و4 نیز حضور داشتند؛ مریم مجتهدزاده رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس، ضمن تبریک انتصاب شایسته علی اصغر پورمحمدی به سمت معاونت سیما گفت: سوابق درخشان شما در قسمت های تخصصی  سازمان صدا و سیما، بویژه در جایگاه مدیریت شبکه سه سیما قابل تحسین است و جای بسی خرسندی است تا با یاری و همکاری شما و مجموعه تحت امرتان بتوان به اهداف عالیه نظام در جهت نشر ارزش های دفاع مقدس نائل آمد.

مجتهد زاده در ادامه با اشاره به فعالیت های ارزشمند صدا و سیما در حوزه دفاع مقدس؛ افزود: به منظور تعامل دو سازمان در راستای نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دوران دفاع مقدس نیاز به همکاری و مشارکت هرچه بیشتر همه دستگاهها و نهادهای متولی امور فرهنگی بویژه سیمای جمهوری اسلامی ایران احساس می شود تا بتوان به مدد آن گام موثری را در نهادینه سازی فرهنگ آن دوران برداشت.

رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس با اشاره به ماموریت حاکمیتی سازمان صدا و سیما در راستای تعمیق باورهای دینی و تحکیم بنیان خانواده ها بر ضرورت تعاملات فی مابین تاکید و اضافه کرد: تنها راه برونرفت از آسیب های اجتماعی و تضمین سلامت و امنیت جامعه نشر ارزشهای دوران دفاع مقدس و مخصوصا ارائه درست نقش زنان در این پیروزی است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر  وفاق و همدلی میان تمام دستگاه ها  و نهاد های اجرایی در راستای نشر ارزش های دفاع مقدس، صدا و سیما را مهمترین جایگاه در جهت جلوگیری از تهدیدات مبتلابه دوران دفاع مقدس یعنی فراموشی و تحریف اعلام کرد.

مجتهدزاده ضمن ارائه پیشنهادات متناسب با ظرفیت های موجود در شبکه های مختلف سیما و برنامه های آتی در حوزه زنان و دفاع مقدس، ساخت مستند های مربوط به زندگی همسران و مادران و فرزندان  شهدا و ایثارگران و سبک زندگی اسلامی ایرانی،  با توجه به سیره شهدا را در تدوین برنامه های آتی موثر خواند.

در این نشست علی اصغر پورمحمدی ، معاون سیما ، نیز جریان سازی در حوزه دفاع مقدس را وظیفه همگانی اعلام نمود و نشر ارزشهای مشارکت زنان را در ترویج فرهنگ دفاع مقدس بسیار موثر دانست.

وی استفاده از ظرفیت برنامه های موجود و ایجاد ظرفیت های جدید با تدوین برنامه های نو و ابتکاری را مورد تاکید قرار داد و  بهره مندی سازمان زنان از برنامه هایی همچون فیروزه (شبکه 2)، اردیبشهت (شبکه 4)، زنده بادزندگی (شبکه 2) و برنامه نوروزی(مادرم) شبکه 3 را پیشنهاد داد.

پورمحمدی و مدیران شبکه های سیما همچنین بر تشکیل کمیته های کاری دوجانبه و انعقاد تفاهم نامه در راستای مأموریت مشترک دو سازمان و تحقق اهداف فرهنگی نظام تاکید کردند.

در این نشست همچنین برنامه های کوتاه مدت (برنامه های موجود ولادت حضرت زینب ،ایام فاطمیه و 4 برنامه)، میان مدت(مستند سازی و فیلم سینمایی و سالروز عملیات های دفاع مقدس با محوریت زنان) و دراز مدت (برنامه سالانه نقش زنان در دفاع مقدس) مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست همچنین ، ایجاد شورایی با عضویت نمایندگان معاونت سیما، سازمان نشر آثار و ارزش¬های مشارکت زنان در دفاع مقدس، سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس و بسیج سازمان صدا و سیما مورد توافق قرار گرفت تا با تبادل تجارب و تدوین برنامه های مشترک میان سازمان های مذکور بتوان در انجام وظایف ملی و دینی در راستای تحقق اهداف انقلاب و دفاع مقدس و رهنمودهای امام راحل عظیم الشأن و مقام معظم رهبری گام های اساسی برداشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها