قاچاقچی‌ حرفه‌ای برای‌خودش مجلس ترحیم گرفت

مرد قاچاقچی پس از مرخصی از زندان برای خود گواهی فوت صادر کرد و با برگزاری مراسم ترحیم دو سال به صورت مخفیانه به اقدامات مجرمانه‌اش ادامه داد.
کد خبر: ۳۹۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵ - 31January 2015

قاچاقچی‌ حرفه‌ای برای‌خودش مجلس ترحیم گرفت

به گزارش " دفاع پرس "، اوایل بهمن امسال ماموران اداره مبارزه با مواد مخدر شهرستان گالیکش استان گلستان با اطلاعات به دست آمده از گزارش های مردمی دریافتند، مردی به نام فریدون در زمینه قاچاق و خرید و فروش مواد مخدر فعالیت دارد.

همزمان با شروع تحقیقات ماموران پی بردند مشخصات مرد قاچاقچی با یک زندانی فراری مطابقت دارد؛ بنابراین تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده و زمانی که برای دستگیری وی وارد خانه اش شدند، خانواده اش شناسنامه و گواهی فوت او را به پلیس نشان داده و مدعی شدند فریدون دو سال قبل فوت کرده است. آنها حتی اعلامیه های ترحیم وی را به پلیس نشان دادند.

ماموران پس از ثبت اظهارات این خانواده به تحقیق از همسایه ها پرداختند که آنها نیز گفته های این خانواده مبنی بر این که مرد قاچاقچی دو سال است فوت کرده تائید کردند. این در حالی بود، همسایه ها اظهار کردند از خانواده فریدون شنیده اند که جسد او در شهرستان دفن شده است. همین سرنخ کافی بود تا ماموران به مرگ این قاچاقچی مشکوک شده و تحقیقات برای رازگشایی از این پرونده را آغاز کنند.

ماموران در ادامه به سرنخ هایی دست یافتند که نشان می داد گواهی فوتی به نام وی صادر نشده و او در هیچ گورستانی دفن نشده و به نظر می رسد مدارکی که خانواده مرد قاچاقچی در ارتباط با مرگ وی به پلیس ارائه داده اند، جعلی است. ماموران همچنان در تعقیب این متهم بودند تا این که مخفیگاه او را در یکی از شهرهای استان خراسان شمالی شناسایی و چند روز پیش با اعزام به آنجا، مرد قاچاقچی را دستگیر کردند.

این متهم با انتقال به مرکز پلیس بازجویی شد و پس از گفته های متناقض سرانجام به جرایمش اعتراف کرد و گفت: دو سال پیش با گرفتن مرخصی از زندان خارج شدم و دیگر بازنگشتم. با همدستی خانواده ام گواهی فوت جعلی برای خودم تهیه کردم؛ بعد با همان گواهی فوت، خانواده ام به اداره ثبت رفته و شناسنامه ام را باطل کردند.

وی اضافه کرد: خانواده ام حتی مراسم ختم و سوگواری راه انداختند و اعلامیه ترحیم چاپ کردند تا مرگم را واقعی تر جلوه دهند. من هم در این مدت به خراسان شمالی سفر کرده و در آنجا به فعالیت های مجرمانه ام ادامه دادم و هرازگاهی نیز برای خرید و فروش موادمخدر به شهرمان بازمی گشتم. با این ترفند دو سال به زندگی مخفیانه ام ادامه دادم.

سرهنگ غلامرضایی، فرمانده انتظامی شهرستان گالیکش در این باره به جام جم گفت: با اعتراف متهم و صدور قرار قانونی، او روانه زندان شد. تحقیقات تکمیلی از این قاچاقچی ادامه دارد. ( جام جم )

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار