واشنگتن پست‌ منتشر کرد/

«سیا» و «موساد» در ترور «عماد مغنیه» نقش داشتند

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست از نقش سازمان‌های جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی در ترور فرمانده برجسته حزب الله در سوریه خبر داد.
کد خبر: ۳۹۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸ - 31January 2015

«سیا» و «موساد» در ترور «عماد مغنیه» نقش داشتند

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست از نقش سازمانهای جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی در ترور عماد مغنیه فرمانده برجسته حزب الله در سوریه خبر داد.

عماد فایز مغنیه 12 فوریه 2008 معروف به حاج رضوان از فرماندهان نظامی حزبالله لبنان بود که در 23 بهمن 1386 (12 فوریه 2008) در انفجاری در دمشق به شهادت رسید.

واشنگتن پست نوشت: در 12 فوریه 2008 عماد مغنیه فرمانده عملیاتهای بینالمللی حزب الله پس از صرف شام در رستورانی در دمشق وارد خیابانی شد. کمی آن طرف تر یک تیم سیا در پایتخت سوریه جابجاییهای وی را رصد می کرد. هنگامی که مغنیه به خودروی پارکشده نزدیک شد، بمبی که درون لاستیک زاپاس پشت این خودرو کار گذاشته شده بود منفجر شد و او در همانجا کشته شد.

به نوشته این روزنامه آمریکایی بمبی که مغنیه را هدف قرار داد توسط عوامل موساد از تل آویو، کنترل میشد؛ این عوامل موساد با عوامل خود در دمشق در ارتباط بودند.

یکی از مقامات اطلاعاتی سابق آمریکا در این باره گفت: برنامه ریزی این ترور به نحوی بود که آمریکا میتوانست به آن اعتراض و آن را لغو کند اما نمیتوانست آن را به اجرا بگذارد.

انتهای پیام/ک.ف

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار