گودرزی در افتتاحیه نمایشگاه مسئولان حوزه های هنری کشور مطرح کرد:

عصر جدید، رفتار اجتماعی هنرمند را می طلبد

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری گفت: هنرمندان مطالعات بینامتنی را جدی بگیرند و از محیط پیرامونشان شناخت به دست بیاورند.
کد خبر: ۳۹۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰ - 26January 2015

عصر جدید، رفتار اجتماعی هنرمند را می طلبد

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، "مرتضی گودرزی دیباج" مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در افتتاحیه نمایشگاه مسئولان حوزه های هنری کشور گفت: مدیران هنری استانهای مختلف خودشان هم باید با هنر آشنا بوده و دستی در هنر داشته باشند تا هم بتوانند مشکلات هنرمندان استانها را درک کرده و هم آنها را به سمت و سوی مناسب جهت دهی کنند.

وی با این اظهار امیدواری که سالی یک بار شاهد چنین نمایشگاه جمعی از مسئولان واحدهای تجسمی حوزه های هنری سراسر کشور باشیم، ادامه داد: در کنار بحث های انتزاعی که انجام می شود، باید در کنار کارها قرار بگیریم و بدون ترس و به صورت شفاف و مستقیم، درباره آثار خلق شده حرف بزنیم.

این هنرمند با بیان این که معناگرایی، تعهد و شناخت فضای هنر معنوی از نکات کلیدی است که باید در کارها به آنها دقت شود، ادامه داد: باید بخش علمی در شهرهای مختلف مورد توجه قرار بگیرد البته نه به صورتی که هنرمندان علم زده شوند بلکه به گونه ای که از بحث های علمی و چنین دانشی بتوانند کاربرد مناسبی بگیرند.

گودرزی دیباج با تاکید بر این که هنرمند هنگام خلق اثر باید شناخت و شعور برای کار هنری داشته باشد، گفت: در استانها برای تجهیز کتابخانه همت شود چرا که هنرمندان با مطالعه درست می توانند خط فکری بگیرند، بدانند کجا هستند و به چه سمت و سویی می خواهند بروند.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری گفت: هنرمندان باید شناخت عمومی از فضای پیرامونشان داشته باشند، باید محیطی که در آن زندگی می کنند را بشناسند، مطالعات بینامتنی را جدی بگیرند و تا زمانی که مشکلات جامعه شان را نشناسند، نمی توانند به درستی خلق اثر کنند.

وی درباره فضایی که در آن قرار گرفته ایم، گفت: هنرمند باید بتواند به درستی در اثر هنری اش موضع گیری کند. در شرایطی که می بینیم به مقدسات ما اهانت می شود، ما می توانیم در برابر توهین آنها، چهره دیگری از اسلام را نشان و لطافت و صلح طلبی اسلام را به جهانیان نمایش دهیم. بنابراین، هنرمند با شناخت صحیح از محیط اطرافش و با رفتار اجتماعی که از خودش نشان می دهد می تواند موضع گیری مناسبی در برابر اتفاقات پیرامون داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار