ابوترابی‌فرد در دیدار با نایب رئیس مجلس آلمان:

غرب زیر نقاب سیاست‌ دوگانه حقوق بشر را پایمال می‌کند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با کلودیا روت با انتقاد از سیاست‌های دوگانه غرب در ارتباط با حقوق بشر، گفت: متأسفانه کم نیستند قدرت‌ها و جریانات سیاسی که زیر نقاب حقوق بشر در راستای پایمال کردن آن گام بر می‌دارند.
کد خبر: ۳۹۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۸ - 25January 2015

غرب زیر نقاب سیاست‌ دوگانه حقوق بشر را پایمال می‌کند

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، سید محمد حسن ابوترابیفرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با کلودیا روت نایب رئیس مجلس آلمان که شب گذشته صورت گرفت، روابط ایران و آلمان را خوب و ریشه دار خواند و اظهار داشت: ایران و آلمان از ظرفیتهای فراوانی برای توسعه مناسبات خود در عرصههای سیاسی، اقتصادی و صنعتی برخوردارند که باید از آنها استفاده کرد.

وی بر این اساس بر نقش مجالس دو کشور برای تسهیل روند گسترش همکاریهای فیمابین تأکید کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه از توجه به کرامت انسانی و حفظ محیط زیست به عنوان دو موضوع مهم و محوری برای همکاری دو کشور یاد کرد.

ابوترابیفرد در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از سیاستهای دوگانه در ارتباط با حقوق بشر خاطرنشان کرد: متأسفانه کم نیستند قدرتها و جریانات سیاسی که زیر نقاب حقوق بشر در راستای پایمال کردن آن گام بر میدارند و از همه ظرفیتهای خود برای تأمین منافعشان حتی به بهای کشتار مردم بیگناه استفاده میکنند و ما امروز شاهد جنایتهای آنها در سوریه و عراق و افغانستان هستیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به خطر گسترش تروریسم در منطقه تصریح کرد: مبارزه با پدیده شوم تروریسم به عنوان معضلی جهانی نیازمند عزم جدی و همکاری تمام کشورهایی است که در این زمینه صادق هستند.

وی در این راستا توسعه ارتباطات میان مجالس ایران و آلمان را در شناخت و درک متقابل از دیدگاههای یکدیگر مفید دانست و ادامه داد: حوزههای مختلفی برای همکاری میان دو کشور وجود دارد که نباید تنها آن را به مسائل هستهای محدود کنیم.

نایب رئیس مجلس آلمان در ادامه این دیدار با اشاره به اوضاع منطقه و رشد و گسترش گروهکهای تروریستی گفت: مقابله با پدیده تروریسم نیازمند همکاری جمعی تمام کشورهاست و با توجه به سابقه مثبت ایران در کمک به تأمین امنیت و ثبات در منطقه، کمک ایران در این زمینه حائز اهمیت است.

روت در پایان این دیدار نسبت به گسترش همکاریهای دو کشور در مسائل دو جانبه و چند جانبه ابراز امیدواری کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها