اکبر خلیلی: با «من زنده‌ام» به تازگی رسیده‌ام

اکبر خلیلی، از نویسندگان حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس معتقد است که مدیران فرهنگی باید فارغ از نگاه سیاسی به حوزه فرهنگ بپردازند و همچون خورشید باشند تا آفتابشان فراگیر باشد.
کد خبر: ۳۸۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۵ - 18January 2015

اکبر خلیلی: با «من زنده‌ام» به تازگی رسیده‌ام

به گزارش دفاع پرس، اکبر خلیلی، درباره مهمترین دغدغههایش در حوزه نشر کتاب گفت: متاسفانه در کشور ما ازدریچه سیاسی به مقوله فرهنگ و هنر نگریسته میشود. معمولا مدیران به شیوه سیاسی فکر میکنند و به شیوه جناحی تصمیم میگیرند.
 
وی با اشاره به کتاب «گام به گام با انقلاب» که در آن شکلگیری انقلاب اسلامی تا تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را مورد بررسی قرار داده است، اظهار کرد: در بخشی از این کتاب تاکیدهای امام خمینی(ره) به مهدی بازرگان (رییس دولت موقت) مبنی بر اجتناب وی از جناحبندیهای سیاسی آمده است. امام خمینی(ره) تاکید داشتهاند که مردم را در سایه بیجناحی بپذیرند اما متاسفانه بیتوجهی بازرگان به این امر سبب سقوطش شد.

نویسنده «هفده به علاوه سه» با بیان اینکه در این زمینه شخص خاصی را مدنظر ندارم، افزود: چنین نگاهی سبب شقه شقه شدن هنر و ادبیات شده است هنر و ادبیات شقه شقه شدهاند. به نظر من در حوزه فرهنگ باید برنامهریزی واحد و کلان داشت تا تمام سلیقههای فرهنگی امکان بروز و ظهور داشته باشند. ما در دوره انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) را خورشید میدانستیم چون همه جناحها با ایشان همپیمان بودند و توصیهام به تمامی مدیران فرهنگی این است که مثل خورشید باشند تا نور و آفتابشان به همه برسد.

خلیلی خاطرات منتشر شده در زمینه خاطرات انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی را رویکرد مطلوب مدیران فرهنگی دانست و گفت: در این باره آثار زیادی منتشر شده است که مورد توجه مردم قرار گرفته است. اکنون در حال مطالعه کتاب «من زندهام» نوشته معصومه آباد هستم و با مطالعه این کتاب به تازگی رسیدهام.

 

منبع:ایبنا

نظر شما
پربیننده ها