استاد دانشگاه امام حسین(ع) در گفت‌گو با دفاع پرس:

ظهور داعش توافق راهبردی بین آمریکا و جریان‌های عبری-عربی است

استاد دانشگاه امام حسین(ع) گفت: آمریکایی‌ها با مشارکت صهیونیست‌ها و انگلیسی‌ها گروه‌های تکفیری، مخصوصا داعش را در منطقه خاورمیانه بوجود آورده‌اند و علت ظهور و پیدایش این گروهک‌ها در منطقه را می توان یک توافق راهبردی بین آمریکا و جریان‌های عربی و صهیونسیت‌ها دانست.
کد خبر: ۳۸۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۵ - 26January 2015

ظهور داعش توافق راهبردی بین آمریکا و جریان‌های عبری-عربی است

اشاره: جنگندههای آمریکایی تحت رهبری ائتلاف ضد داعش تسلیحات و محمولههای نظامی را در شهر «کوبانی» شمال سوریه و منطقه «الخضیرة» شرقی واقع در منطقه «بلد» جنوب «صلاح الدین» به دست گروهک تروریستی داعش رساندهاند که با وجود تصاویر ضبط شده از عرضه آن به داعش واشنگتن ادعا می کند که این مهمات اشتباهی به دست داعش رسیده است.

سردار دکتر علی اکبر خزایی، مسئول اسبق مرکز مطالعات دفاعی نیروی دریایی سپاه و استاد دانشگاههای جامع امام حسین(ع) و دانشگاه عالی دفاع ملی درگفت و گو با خبرنگار بین الملل دفاع پرس گفت: کمک تسلیحاتی به گروهک تروریستی داعش که بارها توسط هواپیماهای ناشناس صورت گرفته است مسلما به ائتلافی که آمریکا آن را با مشارکت 40 کشور تشکیل داده است، برمی گردد. آمریکاییها با مشارکت صهیونیستها و انگلیسیها گروههای تکفیری مخصوصا داعش را در منطقه خاورمیانه بوجود آوردهاند. علت ظهور و پیدایش این گروهکها در منطقه را می توان یک توافق راهبردی بین آمریکا و جریانهای عربی و صهیونسیتها دانست.

سردار خزایی در ادامه افزود: اهداف مورد نظر این کشورها در تشکیل ائتلاف مبارزه با داعش دچار تناقضاتی شده است، به همین دلیل آنها تلاش می کنند تا اجماع و افکار بین المللی را در رابطه با تشکیل این ائتلاف و رسیدن به اهداف خود، جلب کنند. هدف آمریکا و هم پیمانهای آنها مبارزه با داعش و گروهای تکفیری نیست بلکه به نوعی تلاش می کنند تا مانع پیشرفت روند فرو پاشی گروههای تکفیری را شوند.


استاد دانشگاه امام حسین(ع) ضمن اشاره به دستاوردهای میدانی نیرویهای مردمی در سوریه و عراق تصریح کرد: با وجود اینکه ما در تحولات میدانی سوریه  و عراق با مشارکت نیروهای امنیتی، بسیج مردمی و حمایت علماء شاهد پیروزیهای چشمگیری هستیم و همزمان با این پیروزی ها آثار شکست و انهدام گروههای تکفیری روز به روز آشکارتروبیشتر می شود، با این وجود آمریکا تلاش می کند مانع روند فروپاشی، انهدام و اضمحلال این گروهک ها شود.


وی در ادامه بیان کرد: تکرار پرتاب بستههای کمک برای داعش از سوی هواپیماهای ناشناس آنهم در شرایطی که تروریستهای این گروهک در تنگنا و محاصره قرار گرفته اند در راستای تجهیز و پشتیبانی این گروهها از سوی آمریکا و همپیمانهای عربی – غربی آنها است و این اتفاق، مسئله عجیب و دور از انتظاری نیست. واقعیت این است که آمریکا نمی خواهد که داعش کاملا نابود شود زیرا از آن استفاده تبلیغاتی می کند و به دنبال مهار داعش است.


خزایی در رابطه با سیاست آمریکاییها در انهدام داعش و اجرای سیاست «لا غالب و لا مغلوب» تصریح کرد: آمریکا درمنطقه خاورمیانه با مشکلاتی عدیدهای مواجه است، چشم انداز کلی طرح «خاورمیانه بزرگ» آمریکا با وجود اینکه به تبلیغ و سرمایه گذاری کلان در آن پرداخت، خوشبختانه این طرح در عمل شکست خورده  و استراتژی که آمریکا در سوریه در پیش گرفته است در واقع ادامه این طرح یعنی «خاورمیانه بزرگ» است.

استاد دانشگاه امام حسین(ع) در پایان بیان کرد: همانطور که اشاره شد آمریکا در منطقه با مشکلات فروانی روبرو است؛  بیداری اسلامی امروزه یکی از مهمترین تحولات چشمگیری است که در صحنه خاورمیانه به و وقوع پیوسته و آثار و پیامدهای آن منافع آمریکا را در خاورمیانه به چالش کشانده است و نمی خواهد که داعش کاملا نابود شود زیرا از آن استفاده تبلیغاتی می کند و هدف آن طولانی کردن پروسه حضور داعش در منطقه است و در حقیقت هیچ تمایلی به خاتمه جنگ در عراق و سوریه را ندارد به همین منظور با راه اندازی این ائتلاف نمایشی مانع فرو پاشی گروههای تکفیری شده تا به واسطه آنها مشکلات و چالشهای خود در منطقه را حل کند.

انتهای پیام/ف

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار