متن و حاشیه تشییع پیکر شهید تقوی به روایت خبرنگار دفاع پرس

آخرین وداع با "سردار سامرا"

امروز حسینیه ثارالله سپاه محل حضور همرزمان شهید تقوی بود تا با پیکرش وداع کنند. همرزمانی که با چشمانی پر از اشک، حمید را صدا می زدند و ناله ی "حمید حمید" سر می دادند.
کد خبر: ۳۷۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۰ - 29December 2014

آخرین وداع با

به گزارش خبرنگار حماسه وجهاد دفاع پرس، امروز حسینیه ثارالله میزبان جمعیت انبوهی از مردم و مسئولینی بود که برای تشییع پیکر مطهر سردار شهید حمید تقوی آمده بودند.

اگر تقویها در سامرا خون ندهند باید در سیستان و یزد خون داد

در این مراسم دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت:  شهید تقوی از ابتدای تشکیل سپاه به عنوان یک پاسدار وارد سپاه شد و در 8 سال جنگ حماسههای بسیاری به عنوان نیروی اطلاعات- عملیات انجام داد و بعد از جنگ بار دیگر لباس رزم بر تن کرد و وارد میدان نبرد شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در ادامه با اشاره به اینکه شاید برای خیلیها سوال باشد که چرا باید این فرمانده در سامرا شهید شود، گفت: اگر حمید تقوی و تقویها پا به میدان نگذارند و در سامرا خون ندهند باید در سیستان و بلوچستان، آذربایجان، یزد و شیراز خون بدهند. چرا که فتنهای که در منطقه شکل گرفته به صورت حساب شده و علیه جریان مقاومت و انقلاب اسلامی است.

دریابان شمخانی با اشاره به ویژگیهای اخلاقی شهید تقوی گفت: شهید تقوی با اخلاقی که داشت توانست بین نیروهای عراقی تحولی ایجاد کند و او را یک فرمانده بدانند و شهید تقوی از بنیانگذاران تشکل عراقی برای مبارزه با داعش بود.

چیزی که امروز نظرها را به خودش جلب می کرد حضور جمعیت بود

امروز مردم میزبان پیکر شهیدی بودند که در عین گمنامی در 8سال جنگ حماسه های زیادی انجام داد و بعد از جنگ باز هم لباس رزم بر تن کرد و وارد میدان نبرد شد و برای دفاع از حرم عسکرین به هدفی که داشت رسید و به درجه شهادت نائل آمد.

* جوانان و مردم از صبح زود آمدند تا با این شهید میثاقی دوباره ببندند و بگویند که راه شما را ادامه خواهیم داد.

*مردم با سینهزنی، عزاداری و مداحی اباعبداللهالحسین(ع) و حضرت اباالفضل(ع)، شهید را همراهی میکردند تا این پرستوی مهاجر را بدرقه کنند.

 *در جمع مشایعتکنندگان، مردان 40 ـ 50 سالهای حضور داشتند که روزی همرزم این شهید  بودند، آنها آمده بودند تا باری دیگر از حمید  شفاعت بگیرند.

شهید تقوی مردی آرام و خستگی ناپذیر بود

 در بین جمعیت، مردم و همرزمانش درباره شهید میگفتند: «شهید تقوی مردی آرام و خستگی ناپذیر بود، همرزمانش می گفتند ای کاش هنوز دز جمع ما میماند؛ این شهید مورد اعتماد ما بود، اگر کسی مشکلی داشت، شهید تمام سعیش را میکرد تا گره از کاراو باز کند.»

حمید برای بچه ها در جبهه یک الگو بود

 یکی از کسانی که آمده بود نیروی شهید تقوی بود و میگفت: «خوبی این شهید  قابل توصیف نیست، حمید در بین بچه ها در جبهه یک الگو بود ، یادم میآید وقتی جوانان به جبهه می آمدند حمید آنها را راهنمایی می کرد و همیشه در بین آنها بود و خوب خود را در دل آنها جا کرده بود و همه او را یک فرمانده لایق می دانستند.»

امروزعطری ماندگار در تهران پیچید و این شهید به از 35 سال به هدفش رسید و خیلی از دلها را آسمانی و چشمها را بارانی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار