امیر اسماعیلی در گفت‌وگو با دفاع پرس تشریح کرد

آخرین جزئیات از سامانه پدافندی "باور ۳۷۳"/ انهدام اهداف در ارتفاع بلند با سامانه‌های "اس۲۰۰" و "تلاش"

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) با اشاره به روند ساخت S 300 بومی گفت: با تلاش متخصصان داخلی در آینده‌ای نه‌چندان دور آماده‌سازی زیرسیستم‌های سامانه پدافندی "باور ۳۷۳" به اتمام می‌رسد و وارد فاز ابتدایی ساخت این سامانه می‌شویم.
کد خبر: ۳۷۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۱ - 12January 2015

آخرین جزئیات از سامانه پدافندی

امیر سرتیپ «فرزاد اسماعیلی» فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء(ص) در گفتوگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، اظهار داشت: قرارگاه پدافند هوایی از سامانههای مختلف و متنوعی متناسب با سطح نیازها در جهت ایجاد فضای امن در کشور استفاده میکند.

وی با اشاره به اقدامات قرارگاه برای ایجاد فضایی امن در ارتفاع بلند، با استفاده از سامانههای بومی شده گفت: ما در این زمینه سامانه "اس ۲۰۰" را مجهز به پروژه تلاش ۲ و ۳ کردیم؛ یعنی بهصورت توامان از موشکهای کلاس تلاش و موشکهای اس ۲۰۰ جهت انهدام اهداف متخاصم استفاده میکنیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء(ص) با بیان اینکه کار دیگری که در خصوص ایمنسازی فضای کشور در ارتفاع بلند انجام دادیم پرداختن به ساخت سامانه "باور ۳۷۳" است، افزود: انشاءالله با تلاش متخصصان داخلی در آیندهای نهچندان دور آمادهسازی زیرسیستمهای این پروژه به اتمام میرسد و وارد فاز ابتدایی ساخت این سامانه میشویم.

سرتیپ اسماعیلی درباره بازه زمانی ساخت زیرسیستمهای پروژه باور ۳۷۳ نیز بیان کرد: به دلیل اینکه یک بخش این پروژه با امور تحقیقاتی مرتبط است، نمیتوان زمان خاصی را برای آن عنوان کرد؛ اما مطمئنا به محض اتمام کار این پروژه، شلیک اولین موشک آنرا اطلاعرسانی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ما لایههای پدافندی را همچون دژهای مستحکم از ارتفاعات پایین، متوسط و بالا مورد توجه قرار میدهیم؛ در خصوص سامانه پدافندی باور ۳۷۳ گفت: این سیستم پدافندی،  بهصورت لایه به لایه عمل میکند و ضمن پوشش ارتفاع  بالا ارتفاعهای متوسط و پست را هم تحت نظارت عملیاتی خود دارد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء(ص) همچنین گفت: شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور اعم از سامانههای پدافندی ارتش، سپاه، و سازمان هواپیمایی کشوری، در یک کار منسجم باعث شدهاند که فضای امنی را در سطح کشور شاهد باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها