چالشی به نام اعتیاد زنان/ 2

اعتیاد زنان، جنگ نرم دشمن علیه نظام است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شواری اسلامی با بیان این که مصرف مواد مخدر در جامعه به عنوان زنگ خطر محسوب می شود، گفت:مصرف مواد مخدر بین زنان و دختران جامعه به مراتب نگران کننده تر و آزاردهنده تر است، به دلیل این که این گروه از افراد، در حفظ سلامت جامعه و حمایت و دفاع از ارزش ها و هنجارهای اجتماعی، نقش ارزنده ای در نظام جمهوری اسلامی ایران دارند.
کد خبر: ۳۶۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶ - 27December 2014

اعتیاد زنان، جنگ نرم دشمن علیه نظام است

جمشید جعفرپور عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس درباره علل افزایش مصرف مواد مخدر در بین زنان و دختران گفت: موضوع گسترش مصرف مواد مخدر در جامعه به عنوان یک زنگ خطر است و اعتیاد برای هر فردی، عامل شکل گیری بسیاری از مفاسد و جرایم خواهد بود.

نماینده مردم فارس در مجلس افزود: مصرف مواد مخدر بین زنان و دختران جامعه به مراتب نگران کننده تر و آزاردهنده تر است، به دلیل این که این گروه از افراد، در حفظ سلامت جامعه و حمایت و دفاع از ارزش ها و هنجارهای اجتماعی، نقش ارزنده ای در نظام جمهوری اسلامی ایران دارند.

جعفرپور در پاسخ به این سوال که  نسبت به گذشته، چرا مصرف مواد مخدر بین دانشجویان دختر بیشتر شده است، گفت: این نشانگر یک واقعیت تلخ است و تصور ما این است که هر چه سطح سواد و آگاهی یک قشر بالاتر رود، باید از مسایل خطرزا دوری کنند.

وی افزود: اما آمار افزایش مبتلایان، نشانگر این واقعیت است که میزان آگاهی و سواد جامعه، نقش و وظیفه خود را ایفا نکرده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به این که در آموزش ها دچار یک خلل و نقص مهمی هستیم، اظهار داشت: فقط بالا بردن معلومات و محفوظات دانشجو برای ورود به جامعه و زندگی اجتماعی کافی نیست و لازم است که یک نگاه فرهنگی منسجم تر و پررنگ تر به محتواهای آموزشی همه رشته ها شود.

جعفرپور با تاکید بر این که باید از سوی مسئولین به محتواهای آموزشی نگاه شود، تصریح کرد: مسئولین در کنار ارتقای سطح اطلاعات فردی و علمی، درباره سبک زندگی و توجه به هنجارهای زندگی اجتماعی در جامعه اسلامی و ایرانی، همچنین وظایف و مسئولیت های دانشجویان در قبال حفظ و تقویت ارزش های برآمده از نظام جمهوری اسلامی توجه کافی داشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تبلیغات ماهواره مبنی بر این که بعضی از مواد مخدر صنعتی باعث لاغری یا چاقی می شوند، می تواند در افزایش آمار معتادان موثر باشد، خاطرنشان کرد: به دلیل علاقه ای که همه مردم به ویژه جوانان برای برخورداری از اندامی مناسب دارند، طبیعی است که تبلیغات اغوا کننده خواهد بود و با ظاهری جذاب آنها را به سوی مصرف مصرف این گونه مواد، سوق می دهد.

نماینده مردم فارس در مجلس با بیان این که برطبق گزارش های پزشکی، این گونه مواد هیچ گونه اثرات مثبتی در تناسب اندام یا لاغری موضعی ندارند، تصریح کرد: مصرف این مواد، باعث وابستگی اعتیاد مصرف کنندگان به آن می شود.

جعفر پور در پاسخ به این سوال که آیا افزایش مصرف مواد مخدر بین جوانان به خصوص زنان و دختران دانشجو، می تواند ناشی از جنگ نرم دشمن باشد، گفت: یک بخش از موضوع جنگ نرم که ابعاد گسترده ای دارد، معتاد و غیرفعال کردن بخش های مهم و تاثیر گذار جامعه که زنان و دختران دانشجو هستند، می باشد.

وی افزود: در جمع دانشجویانی  که اعتیاد گسترش داشته باشد، نسبت به جریانات پیرامون و ظلم های استکبار در منطقه و کشور، هیچ گونه عکس العملی نمی توان انتظار داشت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: افرادی که وابسته به مواد هستند، دیگر حوصله اعتراض ندارند و اعتیاد، بخشی از جنگ نرم علیه نظام محسوب می شود.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار