با حضور در منزل شهید احمدی‌روشن

پوستر جشنواره فیلم عمار در خانه شهید احمدی‌روشن رونمایی شد

حامد بامروت‌نژاد دبیر اجرایی فیلم عمار و جمعی از مسئولان این جشنواره شنبه ۲۹ آذر در منزل شهید احمدی‌روشن حاضر شدند و با این خانواده گفت‌وگو کردند.
کد خبر: ۳۶۵۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷ - 21December 2014

پوستر جشنواره فیلم عمار در خانه شهید احمدی‌روشن رونمایی شد

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، شنبه ۲۹ آذر، حامد بامروتنژاد دبیر اجرایی جشنواره فیلم عمار ، مهدی زمانپور کیاسری از داوران و فیلمسازان به همراه جمعی دیگر از مسئولان این جشنواره در خانه شهید مصطفی احمدی روشن حضور پیدا کردند.

حامد بامروتنژاد دبیر اجرایی جشنواره فیلم عمار طی ارائه گزارشی از چگونگی برگزاری جشنواره به خانواده شهید احمدی روشن گفت: جشنواره مردمی فیلم عمار فارغ از تمام کارکردها و تولید و پخش آثار از بدنه مردمی استفاده میکند.

اولین بار سال ۸۹ و بعد از فتنه ۸۸ و در جواب درخواست رهبر معظم انقلاب فیلمهایی جمعآوری و پخش شد و علاوه بر این فیلمسازان و نخبگان و مردم نیز به پخش آثار کمک کردند. این آثار در سراسر کشور، مساجد، مدارس، خانههای شهید و حسینیهها پخش میشود.

وی ادامه داد: ما به نمایندگی از اکرانکنندگان کل فیلمهای جشنواره عمار حضور خانواده شهید احمدیروشن رسیدیم تا ارادت خود را نسبت به این خانواده ابراز کنیم و معتقدیم صاحبان اصلی این جشنواره خانواده شهدا هستند و علاوه بر این ارائه گزارش ما نوعی ایجاد دلگرمی برای این خانوادههاست. شما میتوانید به بچهها و خیل بزرگ مردمی که پای کار آمدند، قوت قبل بدهید.

دبیر اجرایی جشنواره فیلم عمار افزود: امسال نادر طالبزاده دبیر اجرایی جشنواره و صادق آهنگران دبیر اکرانهای مردمی هستند. تلاش جشنواره این بوده که موضوعات در حیطه انقلاب اسلامی دیده شوند. یکی از موضوعات مهم جشنواره فتنه سال ۸۸ است و موضوعات دیگر شامل تحریمهای غرب علیه ایران، سوریه، عراق و تکفیریها، نقد سیستم بانکداری، فلسطین، دستاوردهای علمی و صنعتی، امید و تلاش در زندگی روستائیان میشود.

با مروتنژاد در پایان گفت: خوشبختانه واژه سینمای انقلاب امروزه بعد وسیعتری به خود گرفته است. تاکنون ۲۰ اثر درباره شهدای هستهای پخش شده و کار آقای کیاسری نیز درباره شهید مصطفی احمدی روشن است.

در ادامه دیدار با خانواده شهید مصطفی احمدیروشن مهدی زمانپور کیاسری از داوران و برگزیدگان و فیلمسازان درباره شهید احمدیروشن گفت: خدمت شما رسیدیم تا انرژی و روحیه بگیریم و گامهای بعدی را سریعتر و هموارتر برداریم و ما این انرژی را از ابتدای ورود از روح شهید گرفتیم. من در حال حرکت با خانواده بودم که عکس شهید احمدیروشن را دیدم و به نظرم خیلی زیبا بود. در آغاز نمیخواستم فیلمی بسازم اما وقتی دوستی به من زنگ زد و پیشنهاد ساخت این فیلم را به من داد، پذیرفتم. مقام معظم رهبری از شهید احمدیروشن به عنوان عزیز یاد کرده است.

وی در پایان صحبتهای خود گفت: امیدوارم به واسطه دعاهای شما این جشنواره بهتر برگزار شود. در مملکت ما هنوز جشنوارهای ندارد که با آثار بچههای حزباللهی بها بدهد اما در جشنواره عمار این اتفاق افتاد و هر چه که هست خالصانه ارائه شد.

در ادامه مراسم بازدید از خانواده احمدیروشن، رحیم احمدیروشن پدر شهید مصطفی احمدیروشن خطاب به مسئولان جشنواره فیلم عمار گفت: این وظیفه سنگینی است که شما برعهده گرفتید و در واقع وظیفه شما همان وظیفه امام سجاد (ع) تا کوچکترین سفیر کربلا بود و این شماها هستید که عمارها و یاسرها را معرفی میکنید چرا که عمار به تنهایی نمیتواند کاری انجام دهد و این کار ارزندهای است. عمارها وظیفه به خصوصی دارند که باید از ولایت دفاع کنند و ولایت به تنهایی نمیتواند خواستههای خود را اعمال کند. عمارها و یاسرها کسانی هستند که جزو رسته گروه امیر المومنین (ع) هستند و شما هستید که باید این کارها را انجام دهید.

پدر شهید احمدیروشن افزود: بارها رهبر معظم انقلاب در زمان فتنه فرمودند عماریون کجا هستند و در آن زمان این افراد وزنهای در انقلاب به حساب میآمدند. متاسفانه در آن زمان رهبرمان تنها بود ولی عماریون در آن زمان این کار را انجام دادند و در واقع کار حقی را که ولایت نمیتواند انجام دهد را عماریون انجام میدهند.

وی افزود: در زمان امیرالمومنین (ع) شخصی ۳ فرزند داشت که هر ۳ فرزندش را در جنگها در راه حضرت علی (ع) از دست داده بود و معاویه به پدر این ۳ فرزند از روی عمد میگوید فرزندانت کجا هستند و وی پاسخ میدهند همه در راه علی (ع) شهید شدهاند و معاویه نیز میگوید علی (ع) چقدر بیانصاف بود.

پدر جواب دندانشکنی میدهد و میگوید من بیانصاف بودم که تا الان که علی (ع) زنده نیست، زندهام و وظیفه عمارها این است که خودشان را در ولایت ذوب کنند. نمونه اصیل عماریون شهید حسین فهمیده بود چرا که خون عماریون در رگ او میجوشید و برای اینکه حرف رهبر انقلاب روی زمین نماند خود را در این راه فدا میکند و همه متعجب میشوند و امام خمینی نیز آن جمله تاریخی که رهبر ما آن نوجوان بود، میگویند. شما باید موفقیت خود را مرهون خون شهیدان بدانید. هر وقت خواستید کاری برای شهیدی انجام دهید مطمئن باشید دغدغه روحی، فکری و مالی نخواهید داشت.

احمدیروشن با بیان اینکه عمارها فقط در تهران جمع نشدهاند توضیح داد: عمارها در شهرستان نیز هستند اما متاسفانه باید به دلیل کمبود امکانات عمارهای شهرستانها مثل برادر شهید که ابومحسن احمدیروشن و جاویدالاثر بود، معرفی نشده، الان ۳۰ سال است که هیچ معرفی و یا بزرگداشتی برای آن صورت نگرفته و این نشاندهنده کمکاری بنیادشهید شهرستانهاست.

وی در پایان گفت: نباید فکر کنید که برای یک مرده کار میکنید بلکه شهدا زنده هستند و شما هم جزو عماریون به حساب میآیید و باید به خودتان افتخار کنید که راه شهدا را میروید و از طرف خانواده شهدا از شما تشکر میکنم.

در پایان این مراسم نیز پوستر جشنواره فیلم عمار در خانه شهید احمدیروشن رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها