اینفوگرافی/ ارکان شکل‌گیری حماسه ۹ دی

اینفوگرافی «ارکان شکل‌گیری حماسه ۹ دی» به دو زبان فارسی و انگلیسی برای مخاطبان تهیه شده است.
کد خبر: ۳۶۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹ - 20December 2014

اینفوگرافی/ ارکان شکل‌گیری حماسه ۹ دی

به گزارش دفاع پرس، روزهاى سال، به طور طبیعى و به خودى خود همه مثل همند؛ این انسانها هستند، این ارادهها و مجاهدتهاست که یک روزى را از میان روزهاى دیگر برمیکشد و آن را مشخص میکند، متمایز میکند، متفاوت میکند و مثل یک پرچمى نگه میدارد تا راهنماى دیگران باشد.

روز نهم دى هم از همین قبیل است؛ یعنى برخاسته از بصیرت است، از دشمنشناسى است، از وقتشناسى است، از حضور در عرصه مجاهدانه است.

نهم دی ۸۸، حادثه کوچکی نیست بلکه آن حرکت عظیم و ماندگار مردمی، شبیه حرکت بزرگ ملت در روزهای اول انقلاب است و باید تلاش شود در «سالگرد این حماسه»، حرف اصلی ملت ایران، یعنی حرکت در سایه دین و تحقق وعدههای الهی تبیین شود. امام خامنهای

۹ دی در گذار از ۸ ماه فتنه پیچیده، آخرین حلقه از اتفاقات تلخ و ناخوشایندی بود که با آفرینش آن، حلاوت پشتیبانی مردم از انقلابشان ذائقه انقلاب اسلامی را شیرین کرد و از پی آن گرد و غبار ۸ ماه آتشافروزی در خیابانها و مساجد و پاره کردن عکس امام روحالله و شعارهای ضد فلسطینی و ضد مقاومت و آتش روزهخواری علنی و حمله به پایگاه بسیج و مردم بیدفاع و حمله به اموال عمومی و نهایتاً آتش جسارت به خیام ابا عبدالله در خیابانهای تهران و عزاداران حسینی در هنگامه عزا و ماتم برای امام شهیدشان فرونشست و اینگونه نهم دی به تعبیر پیر انقلاب پرچم راهنمایی دیگران و روزی «متمایز» شد.

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1393/09/27/13930927000314.jpg

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1393/09/27/13930927000318.jpg

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار