فیلمهای تاریخی ویژه که امروز و فردا روی آنتن سیما می رود

از حضور مختار در صلح امام حسن تا روایت اویس قرنی از پیامبر

در سالروز رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) فیلـم های سینمایی و تلویزیونی ویژه ای از شبکه های سیما پخش می شود.
کد خبر: ۳۶۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰ - 20December 2014

از حضور مختار در صلح امام حسن تا روایت اویس قرنی از پیامبر

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، فیلمهای ستاره سهیل، مختارنامه، تنهاترین سردار و دُر هستی آثار تاریخی ویژه ای است که با روایت مستقیم از زندگی پیامبر اکرم(ع) و امام حسن مجتبی(ع) در ایام شهادت این دو چراغ هدایت به روی آنتن سیما می رود.

 

ستاره سهیل اویس قرنی

فیلم تلویزیونی «ستاره سهیل» به کارگردانی امیر قویدل، یکشنبه 30آذر ماه ساعت 17:30 از شبکه دو سیما روی آنتن میرود.
این فیلم به تهیه کنندگی اکبر تحویلیان روایت کننده داستان زندگی اویس قرنی یکی از صحابه گرانقدر پیامبر اسلام (ص) می باشد که در سرزمین یمن زندگی می کرده است. این فیلم روایت کننده وضعیت سیاسی و اجتماعی یمن و مدینه قبل از ظهور اسلام است و همچنین وضعیت حکومت یمن که خراج گزار ایران بوده را به تصویر می کشد.

 

مختار و صلح امام حسن

فیلم سینمایی «مختارنامه (صلح سرخ)» به کارگردانی داوود میرباقری و با بازی فریبرز عرب نیا، امین زندگانی، نسرین مقانلو و رضا رویگری ، یکشنبه 30 آذر ماه ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش می شود.
در این قسمت ماجرای صلح امام حسن (ع) و شهادت آن حضرت به دست همسرش با زهر به نمایش در میآید.

 

تنهاترین سردار

فیلم سینمایی «تنهاترین سردار» به کارگردانی مهدی فخیم زاده و تهیه کنندگی سید غلامرضا موسوی، یکشنبه 30آذر ماه ساعت 13:30 از شبکه تهران پخش می شود. داستان مدت خلافت 6 ماهه امام حسن (ع) تا فتنه های معاویه در جنگ با او و تا شهادت شدن ایشان را روایت می کند.

 

در هستی

فیلم سینمایی «دُر هستی» به کارگردانی حمید رنجبران و به تهیه کنندگی مرکز پویانمایی صبا یکشنبه 30 آذر ماه ساعت 13 از شبکه پویا پخش می شود. ماجرای زندگی رسول خدا (ص) از کودکی زمانی که پدر و مادرشان را از دست میدهند، روایت میشود. نگهداری حلیمه و عبدالمطلب از ایشان، وقایع دوران کودکی و جوانی و سپس ماجرای ازدواج ایشان با حضرت خدیجه (س) نیز به تصویر کشیده شده است.

 

گفتنی است علاوه بر این آثار، فیلم های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «انتهای یک رویا»، «روز یلدا شب چله»، «چراغ»، «برگ های پاییزی»، «پریشانی»، «آقای مهربان»، «مسافر باران»، «شب نشینی»، «حوض نقاشی» و «کرم های شب تاب» یکشنبه 30 آذر ماه از شبکه های سیما روی آنتن می رود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار