«زندان الرشید» در نهمین نمایشگاه کتاب خوزستان نقد و بررسی شد

کتاب «زندان الرشید»، برگزیده دوره اخیر جایزه جلال به نویسندگی مهدی بهداروند عصر روز جمعه ۲۸ آذرماه در بخش جنبی نهمین نمایشگاه کتاب اهواز مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۳۶۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰ - 20December 2014

«زندان الرشید» در نهمین نمایشگاه کتاب خوزستان نقد و بررسی شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، این نشست با حضور همایون قنواتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان، مهدی بهداروند، نویسنده کتاب "زندان الرشید" و جمعی از نویسندگان در بخش جنبی نهمین نمایشگاه کتاب اهواز برگزار شد.

در این نشست مهدی بهداروند اظهار کرد: در کتاب زندان الرشید زندگی یکی از فرماندهان خوب استان خوزستان به خوبی به تصویر کشیده شده است.

وی افزود: نکته مهم این کتاب به حادثه چهارم تیر 67 و روز سقوط جزیره مجنون برمیگردد. چراکه در آن روز سرلشکر شهید علی هاشمی به شهادت رسید و علی اصغر گرجیزاده به اسارت رفت.

این نویسنده دفاع مقدسی اظهار کرد: در تدوین خاطرات دفاع مقدس توجه به سه ضلع خاطرات دفاع مقدس، شهدا، خاطرات اسرا و خاطرات رزمندگان مهم است.

وی با  اشاره به قالب خاص کتاب گفت: ادبیات داستانی بر اساس تخیل است، اما این کتاب بر اساس خاطرات و واقعیاتی نوشته شده که یک سرباز جنگ آن را روایت کرده است.

مهدی بهداروند تصریح کرد: در کتاب موضوع ایهام استفاده شده ولی در نگارش آن به هیچ وجه اغراق وغلو نشده و سراسر داستان زندگی واقعی گرجیزاده را به تصویر میکشد.

وی با اشاره به ویرایش هشت باره کتاب با حضور نقش اول داستان، افزود: زندان الرشید از میان 1333 جلد کتاب در بحث تاریخ نگاری پذیرفته شد و جایزه کتاب سال را دریافت کرد. این بیانگر این است که این سبک کتاب نویسی درجامعه ما پذیرفته شده است.

نویسنده داستان اظهار کرد: نگارش کتاب دو سال زمان برده است و مهمترین ویژگی آن این است که زندگی رزمنده دفاع مقدس را از زمان طفولیت تا بعد از زمان آزادی را روایت میکند.

نهمین نمایشگاه کتاب خوزستان به همت موسسه نمایشگاههای فرهنگی ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ٢٣ تا٢٨ آذرماه درمحل دائمی نمایشگاههای بین المللی اهواز برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار