آیت الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

آمریکا و غرب نصیحت ایران را بپذیرند/ سران فتنه به ملت و رهبری ظلم کردند و باید اعتراف کنند

امام جمعه موقت تهران گفت: به سران خارجی فتنه می‌گویم آن زمان که مردم را تشویق کردید به خیابان‌ها بیایند کور خواندید، شما مردم ایران را نشناخته‌اید. و به سران داخلی فتنه نیز می‌گویم شما به رهبری و ملت بزرگ ایران ظلم کردید و باید به این ظلم اعتراف کنید.
کد خبر: ۳۶۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵ - 19December 2014

آمریکا و غرب نصیحت ایران را بپذیرند/ سران فتنه به ملت و رهبری ظلم کردند و باید اعتراف کنند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، آیت الله محمد علی موحدی کرمانی در خطبههای این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به حضور بیست میلیونی مردم در اربعین حسینی در کربلای معلی گفت: حضور بیست میلیونی شیعیان ایران، عراق و سایر بلاد اسلامی در کربلای معلی به مناسبت اربعین امام حسین(ع) پیام دارد و آن پیام بطلان باطل است، باطل هر چه قدر بکوشد رفتنی است و حق ماندنی است.

وی تلاش برای ماندگاری باطل را تلاشی بیهوده عنوان و تصریح کرد: کافران هر چقدر بکوشند حق را از بین ببرند نخواهند توانست. حضرت زینب(سلام الله علیها) پس از شهادت اباعبدالله به حضرت سجاد(ع) فرمودند روزی خواهد رسید که بر بالای این بدن بارگاه به وجود میآید و دلها عشاق اینجا جمع میشود.

آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: در بحث کربلا حق با عواطف انسانی گره خورد، هم بقاع حق و هم عواطف انسانی و قلوب را خداوند متوجه خاندان پیغمبر(ص) کرد.

امام جمعه موقت تهران خطلاب به سران داعش گفت: اینجا به داعش میگوییم از غصه بمیر بدبخت! با چه میخواهی بجنگی؟ چه ارادهای برای جنگ با فرزندان رسول خدا دارید، اراده خدا بقا این عزیزان است و نابودی شما جنایتکاران است.

وی ضمن تبریک به دولت عراق برای مدیریت امنیت در ایام اربعین حسینی در عراق نیز گفت: به دولت عراق تبریک میگویم که موفق شد امنیت را برای این زائرین و حرکت عظیم مردمی برقرار کند و این نشانه قدرت دولت و حکومت عراق است که میتواند روی پای خودش ایستادگی کند.

آیت الله موحدی  در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت فکر و اندیشه پرداخت و خطاب به دولت آمریکا و غرب گفت: درباره دولت امریکا و غرب چند جمله دارم که تا دیر نشده نصیحت ایران را بپذیرد و بیشتر فکر کند و عقل را دفع نکنید، تا کی انسان های رنگین پوست را ببینیم در خیابانهای امریکا و جمع میشوند و تظاهرات میکنند که ما را نکشید،  این زیبنده نیست که مردمی که در کشورشما زندگی میکنند را مورد ظلم قرار دهید.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: دولتمردان امریکا تا کی از اسرائیل کودک کش با اعمال حق وتو میخواهد حمایت کنند و زندانهای خود را پر از مظلومین کرده و مسئولینشان افتخار کنند.

وی خطاب به رئیس جمهور آمریکا و سران کشورهای غربی، گفت: تا کی میخواهید درباره ایران دروغ بگوید که ایران حقوق بشر را رعایت نمیکند و حامی تروریسم است؟ از اشتباهاتی که کردید پند بگیرید همانطوری که درباره کشور کوبا اعتراف کردید که نیم قرن کوبا را تحریم کردیم تا تسلیم خواستههای ما شود و نهایتا خودتان منزوی شدید.

آیت الله موحدی کرمانی  با طرح این سوال که بلاخره شما امریکاییها از حمایتهایی که از شاه کردید چه نتیجهای گرفتید عنوان کرد: امریکا نه تنها در ایران بلکه در جهان منفورتر شد بلکه هیچ نتیجهای از حمایت از پادشاهان مستبد نگرفت.

امام جمعه موقت تهران، امریکا را دشمن شماره یک جمهوری اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: هیئت مذاکره کننده ایرانی بیدار است و میداند امریکا دشمن شماره یک ما است و تلاش میکند به عزت ما آسیب برساند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: تمام درخواست رهبری و ملت ایران از هیئت مذاکره کننده ایرانی این است که مواظب عزت ایران باشد، تا آسیبی به آن وارد نشود.

آیت الله موحدی کرمانی گفت: امام خمینی(ره) فرمود آمریکا شیطان بزرگ است، شیطان هم در خلقت انسان گفت من وسوسه میکنم و به عنوانهای مختلف فرزندان آدم را فریب میزنم، هیئت ایرانی موظب باشد نقشه امریکا هم همین است که میخواهد به ایران ضربه بزنند اما امریکا روز به روز رو به سقوط خواهد رفت.

امام جمعه موقت تهران  در بخش دیگری از سخنانش درباره فتنه سال 88، اظهار کرد: به سران خارجی فتنه میگویم آن زمانی که مردم را تشویق کردید که به خیابانها بیایند کور خواندید، شما مردم ایران را نشناختهاید و به سران داخلی میگویم شما به رهبری و ملت بزرگ ایران ظلم کردید و باید به این ظلم اعتراف کنید.

وی در بخش پایانی خطبههای این هفته نماز جمعه تهران جنایات گروهک داعش در شهر فلوجه عراق را محکوم کرد و گفت: داعش خبیث روز گذشته 150 زن عراقی را در فلوجه کشتند که در بین آنها زنان بارداری هم بودند که مایه شرم است. همچنین گروگان گیری در پاکستان را به دولت و ملت پاکستان تسلیت عرض می کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار