افغانستان در 24 ساعت گذشته

فعالیت 107 گروه تروریستی در اطراف کابل/ افزایش 36 درصدی کشت مواد مخدر

وجود 107 گروه تروریستی در اطراف شهر کابل، تاکید کابل-اسلام آباد بر مبارزه با تروریسم، دستگیری پسر 13 ساله انتحاری و افزایش 36 درصدی کشت مواد مخدر بخشی از مهم‌ترین اخبار 24 ساعته افغانستان را تشکیل می‎دهد.
کد خبر: ۳۶۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵ - 19December 2014

فعالیت 107 گروه تروریستی در اطراف کابل/ افزایش 36 درصدی کشت مواد مخدر

به گزارش دفاع پرس، «رحمت الله نبیل» رئیس بخش امنیت ملی افغانستان با حضور در مجلس نمایندگان این کشور در رابطه با افزایش ناامنیها در کابل گفت: برای ورد به شهر کابل 26 دروازه وجود دارد که تنها در 4 دروازه آن پاسگاه بازرسی وجود دارد، 500 خودروی زرهی بدون مدارک و با شیشه دودی عبور و مرور میکنند و 103 گروه مسلح غیرمسئول فعالاند.

نبیل افزود: در زندانی پلچرخی 24 هزار نفر زندانی هستند که به تدریج آزاد میشوند؛ امنیت ملی یک فرد انتحاری را 3 بار دستگیر کرده و آزاد شده است.

این مقام امنیتی افغان از وجود 107 مرکز تروریستی در اطراف شهر کابل خبر داد و گفت: کارکنان امنیت ملی شب و روز در تلاش برای دستگیری عاملین انتحاری و تروریستها هستند؛ اما فقدان امکانات امنیتی آنان را با مشکلات زیادی مواجه ساخته است.

وی از این که هیچ سرمایهگذاری روی نهاد امنیت ملی صورت نگرفته انتقاد و اظهار امیدواری کرد: دولت وحدت ملی در این راستا توجه جدی کند.

تاکید کابل-اسلام آباد بر مبارزه با تروریسم

در ادامه افزایش ناامنیها در افغانستان و حمله تروریستی به مدرسهای در پیشاور پاکستان «راحیل شریف» رئیس ستاد ارتش آن کشور وارد کابل شده و با رئیس جمهور افغانستان دیدار کرد.

در این دیدار طرفین بر مبارزه مشترک برای محو تروریستها بین 2 کشور تاکید کردند.

دستگیری پسر 13 ساله انتحاری در کابل

دفتر مطبوعاتی ریاست امنیت ملی افغانستان با انتشار اطلاعیهای اعلام کرد: نیروهای امنیتی افغان یک پسر 13 ساله همراه با شخص انتقال دهنده و مقداری مواد منفجره در حوزه پنجم شهر کابل را دستگیر کرده است.

در اطلاعیه آمده است: افراد دستگیر شده به جرم خود اعتراف کرده و گفتند که مدت 45 روز تعلیمات نظامی و انتحاری را در خارج افغانستان گذراندهاند.

در همین حال، «حشمت الله ستانکزی» سخنگوی پلیس کابل از دستگیری 3 دختر به اتهام قتل یک دختر دیگر در شهر کابل خبر داد.

افزایش 36 درصدی کشت مواد مخدر در افغانستان

براساس تحققی که وزارت مبارزه با مواد مخدر افغانستان انجام داده کشت مواد مخدر در این کشور نسبت به سالها گذشت 36 درصد افزایش یافته و تعداد معتادین نیز به بیش از یک میلیون نفر رسیده است.

چندی پیش نیز اداره بازرسی آمریکا در امور افغانستان اعلام کرد: با این که میلیونها دلار برای مبارزه با مواد مخدر در افغانستان به مصرف رسیده هنوز هم کشت این مواد کاهش نیافته است.

کشته و زخمی شدن 37 شبهنظامی طالبان در افغانستان

دفتر مطبوعاتی وزارت کشور افغانستان با انتشار اطلاعیهای اعلام کرد: در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی افغان در ولایتهای «خوست»، «هرات»، «ننگرهار»، «کنر»، «جوزجان»، «بدخشان»، «لوگر»، «هلمند»، «فاریاب»، «بلخ»، «سرپل» و «کاپیسا» در 24 ساعت گذشته 37 شبهنظامی طالبان کشته، 27 نفر زخمی و 15 نفر دیگر آنان دستگیر شدند.

در اطلاعیه آمده است: در این درگیریها 10 حلقه مین و مقدار سلاح نیز به دست نیروهای امنیتی افغان افتاده است.

در همین حال، وزارت دفاع افغانستان با انتشار اطلاعیهای از دستگیر 59 شبهنظامی طالبان با مقدار زیادی سلاح سبک و سنگین و لباس ارتش ملی در اطراف شهر کابل خبر داد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار