رئیس سازمان محیط زیست:

فعالیت های بشر دوستانه حد و مرز ندارد

رییس سازمان محیط زیست با اشاره به پیام جهانی تفاهم نامه هلال احمر و سازمان محیط زیست یادآور شد: تفاهمنامه این پیام را می رساند که فعالیت های بشر دوستانه حد و مرز ندارد و فعالیت های مربوط به حفاظت از محیط زیست منع نمی شناسد و متعلق به همه بشریت است
کد خبر: ۳۶۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰ - 18December 2014

فعالیت های بشر دوستانه حد و مرز ندارد

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، معصومه ابتکاردر حاشیه مراسم نکوداشت خدمات داوطلبان سازمان جمعیت هلال احمر ایران و در جمع خبرنگاران گفت: امروز تفاهم نامه بسیار خوبی را بین جمعیت داوطلبان هلال احمر سازمان محیط زیست و فدراسیون جهانی سازمان های هلال احمر و صلیب سرخ امضا کردیم.

ابتکار با اشاره به اهمیت این تفاهم نامه اظهار داشت: این تفاهم نامه پیامی را به جامعه جهانی می رساند که سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر و سازمان های مردم نهاد محیط زیستی ایران عزم و اراده مشترک برای حفاظت از محیط زیست دارند. هم چنین پیام صلح و دوستی و مشارکت مردم ایران را برای حفاظت محیط زیست جهانی می دهد که پیام مهمی برای جامعه جهانی است.

وی افزود: این تفاهم نامه حفاظت از محیط زیست و توسعه پایدار، یک هم افزایی خوب را بین جمعیت های داوطلبین و سازمان های مردم نهاد در حوزه محیط زیست ایجاد خواهد کرد.

ابتکار با بیان اینکه تلاش خواهیم کرد از این ظرفیت های مشترک برای آگاهی در جهت حفظ محیط زیست گام برداریم خاطر نشان کرد: متاسفانه شیوه هایی را در زندگی دنبال می کنیم که به طبیعت لطمه می زند و اصلاح این شیوه زندگی و تلاش برای حفظ محیط زست و بهبود طبیعت کشورمان می توان بسیار موثر باشد.

رییس سازمان محیط زیست با اشاره به پیام جهانی این تفاهم نامه یادآور شد: این پیام را می رساند که فعالیت های بشر دوستانه حد و مرز ندارد و فعالیت های مربوط به حفاظت از محیط زیست منع نمی شناسد و متعلق به همه بشریت است و همه باید در جهت رفع مشکلات محیط زیست تلاش کنیم.

وی گفت: امیدوار هستیم بتوانیم این همپیمانی را عملیاتی کنیم و گامی برای بهبود کیفیت و وضعیت زندگی شهروندان باشد.

ابتکار در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره آلودگی هوا تصریح کرد:همه شهروندان در این زمنیه نقش دارند دولت برنامه ها وسیاست های کاهش آلودگی هوا را پیگیری و اجرا می کند.

وی با بیان اینکه این سیاست ها باعث شده ما گام هایی برای بهبود کیفیت هوا برداریم اظهار داشت: قطعا در حال حاضر کیفیت هوا با همه مشکلاتی که دارد بهتر از سال های گذشته است و حتی در خیلی از شاخص ها هم میزان خطرناک و ناسالم را غیر از ذرات کمتر از 2/5 نیترون نداریم.

ابتکار گفت: یعنی تنها مشکل ما در حال حاضر در شهرهای بزرگ مثل تهران ذرات آلاینده  کوچکتر از 2/5 نیترون است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از کارهای مهم در جهت رفع آلودگی هوا استفاده کمتر از خودروهای شخصی است خاطر نشان کرد: خودرو و موتور سیکلت یک احتراقی دارد که آلودگی ایجاد می کند و باید تلاش کینم که الگوی حمل و نقل را به طرف استفاده از وسایل نقلیه عمومی ببریم.

رییس  سازمان محیط زیست در پاسخ به سوال دیگری در خصوص صنایع آلاینده تصریح کرد: گزارش هایی را در برخی شهرها مثل تهران داریم که بعضی صنایع سوانح ایجاد آلودگی هوا می کنند و یا تخیله پس آب صنعتی دارند.

وی افزود: سازمان حفاظت از محیط زیست یک گروه بازرسی را فرستاده و موضوع در دست بررسی بسیار جدی است و اگر برای ما مشخص شود حتما برخورد قانونی خواهیم کرد.

ابتکار در پاسخ به سوال دیگری درباره آتش سوزی مناطق حفاظت شده و جنگل ها در تابستان گفت: یک تفاهم بسیار خوبی را با حمایت ویژه وزارت کشور و ستاد مدیریت بحران با همکاری نیروهای مسلح و دستگاه هایی که بادگرد دارند شکل گرفته است .

وی افزود: دولت اعتبارات خوبی را پیش بینی کرده است و سازمان حفاظت محیط زیست سازمان جنگل ها و مراتع و ستاد مدیریت بحران کشور برای این موضوع برنامه ریزی خوبی را انجم داده است.

ابتکار با اشاره به اولین برنامه سازمان محیط زیست با سازمان هلال احمر اظهار داشت: اولین برنامه آگاهی و آموزش جمعیت داوطلبان در ارتباط با موضوع محیط زیست است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار