ابتکار:

امروز دو رنگ سفید و قرمز داوطبان با رنگ سبز محیط زیست پیوند خورد

رئیس سازمان محیط زیست در پی امضای تفاهم نامه با جمعیت هلال احمر گفت: امروز دو رنگ سفید و قرمز داوطبان با رنگ سبز محیط زیست پیوند خورد و پرچم ایران تشکیل شد.
کد خبر: ۳۶۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶ - 18December 2014

امروز دو رنگ سفید و قرمز داوطبان با رنگ سبز محیط زیست پیوند خورد

به گزارش خبرنگار  بهداشت و درمان دفاع پرس، معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست و معاون رئیس جمهور در مراسم نکوداشت خدمات داوطلبان سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر ایران و همچنین امضای تفاهم نامه  بین سه سازمان جمعیت هلال احمر، فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر و سازمان محیط زیست با درود بر انسان های شریفی که زندگی خود را وقف خدمات بشریت کردند اظهار داشت: در مراسم امروز حضور دبیر کل فدراسیون بین المللی صلیب سرخ روح و جنبه جهانی به این گردهمایی بخشیده است.

وی افزود: همچنین دو حرکت داوطلبانه در جهت اعتلای بشریت و حفظ محیط زیست را به هم پیوند داد.

رئیس سازمان محیط زیست تصریح کرد: امروز دو رنگ سفید و قرمز داوطبان با رنگ سبز محیط زیست پیوند خورد و پرچم ایران تشکیل شد.

ابتکار با اشاره به پیام قرآنی که در این مراسم قرائت شد، گفت: انسان هایی که عمل نیک انجام می دهند خداوند آنها را به زندگی معنوی دعوت می کند.

وی افزود: پیوند بین فعالیت داوطلبان در هلال احمر و عرصه محیط زیست پیوند عمیق، نظری و عملی است.

ابتکار با بیان اینکه جمعیت داوطلبان هم در محیط زیست داریم یادآور شد: چون این حرکت مرز جغرافیایی، ملیت و قویمت نمی شناسد یک حرکت جهانی است چرا که اگر کره خاکی آسیب ببیند زندگی دشوار خواهد شد.

رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه امروز روز جهانی عاری از جنگ و خشونت است تصریح کرد: علاوه بر جنگ و خشونت، آلودگی ها، تخریب جنگل ها، مراتع، گرم شدن زمین، از دست رفتن تنوع گیاهی و جانوری سبب شده زندگی دشوارتر شود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از عوامل تخریب محیط زیست خشونت و جنگ است خاطر نشان کرد: یکی از دلایل این خشونتها آسیب هایی است که به محیط زیست های جهانی وارد می شود و درگیری که بر سر آب پیش می آید.

وی گفت: اهمیت دارد که یک هم افزایی بین جمعیت های داوطلبانه در موضوع محیط یست، هلال احمر و صلیب سرخ برقرار کنیم تا از این جهت بتوانیم کره زمین را نجات دهیم تا منابع اولیه برای حیاط مادی و معنوی داشته باشیم.

ابتکار با بیان اینکه دولت ها باید زیر ساخت هایی فراهم کنند، گفت:لازمه داشتن یک کره ی زمین سالم آب و هوا، خاک و غذای سالم ریشه در حفاظت از محیط زیست دارد و بدون حضور مردم در سطوح مختلف و به طور گسترده حفظ محیط زیست امکان پذیر نخواهد بود.

وی افزود: مردم می توانند با خلاقیت خود پیشنهاد بدهند و همچنین دیده بان باشند. نقش رسانه ها برای رصد فعالیت ها و دیده بانی بسیار مهم است.

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به این تفاهم نامه اظهار داشت: امیدوارم با این تفاهم نامه شاهد همکاری و اقدامات برای اهداف مشترکی که جمعیت داوطلبان دارند باشیم.

ابتکار خاطر نشان کرد: در اجرای این تفاهم نامه علاقه مندان طبیعت ایران بتوانند هم افزایی داشته باشند و با جلب مشارکت مردم بر ارائه نقد و پیشنهادات به دولت بتوانند در جهت پیشرفت کشور و جوامع بشری گام های مفیدی بردارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار