امیر اسماعیلی:

کنترل عملیاتی دریا، هوا و زمین را در رزمایش محمد رسول‌الله(ص) بر عهده داریم

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) با اشاره به نقش این قرارگاه در رزمایش مشترک محمد رسول الله(ص) گفت: قرارگاه پدافند هوایی در یک گستره 162 هزار کیلومتر هوایی امور دفاع هوایی را در این رزمایش انجام خواهد داد.
کد خبر: ۳۶۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲ - 18December 2014

کنترل عملیاتی دریا، هوا و زمین را در رزمایش محمد رسول‌الله(ص) بر عهده داریم

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی در نشست خبری رزمایش مشترک محمد رسولالله(ص) گفت: در این رزمایش سامانه های پدافندی سپاه و ارتش به صورت مشترک وارد عمل می شوند.

وی افزود: قرارگاه پدافند هوایی در یک گستره 133 هزار کیلومتری و 162 هزار کیلومتر هوایی، امور پدافند هوایی و دفاع هوایی را در این رزمایش با عناصری از سامانه های پدافندی ارتش و سپاه به مرحله اجرا خواهد گذاشت که حدود سه هزار نفر در آن به طور مستقیم درگیر هستند  و تعداد 10 هزار نفر به عنوان نیروهای پشتیبانی انجام وظیفه خواهند کرد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش اظهار داشت: آنچه که در بحث پدافند هوایی در این رزمایش اهمیت دارد این است که برای کنترل صحنه عملیات در دریا، زمین و هوا پشتیبانی خدمات رزمی را ایجاد کنیم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: همچنین پدافند برای ایجاد پوشش هوایی مناسب به کمک خلبانان تیز پرواز ارتش جمهوری اسلامی می آید و با استفاده از شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور و سامانه فرماندهی و کنترل منسجم در کنار سایر نیروها ماموریت خود را با موفقیت به پایان خواهد برساند.

وی در پایان گفت: همواره در رزمایش های ارتش تمامی هواپیماها اعم از جاسوسی، شناسایی و جنگنده های فرا منطقه ای از فضای رزمایش دور شده اند و این قاعده در این رزمایش هم حکم فرماست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها