تحولات امنیتی سوریه/

استمرار حملات ارتش سوریه به مواضع تروریست‌ها/هلاکت 10 تروریست در دشت القلمون

ارتش سوریه به عملیات هوایی و زمینی خود در مناطق مختلف از جمله حلب، دیرالزور، القلمون و ریف دمشق ادامه داده و شمار زیادی از تروریست‌ها را به هلاکت رساند.
کد خبر: ۳۶۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴ - 18December 2014

استمرار حملات ارتش سوریه به مواضع تروریست‌ها/هلاکت 10 تروریست در دشت القلمون

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، شبکه المیادین از وقوع درگیری های شدیدی بین ارتش سوریه و گروههای مسلح صبح امروز پنجشنبه در اردوگاه حندرات در ریف شمالی حلب به وقوع پیوست.

تداوم درگیریها بین گروههای تروریستی در القلمون

بر اساس این گزارش شدت درگیری ها بین گروه تروریستی داعش و هسته های وابسته به گروه مسلح موسوم به ارتش آزاد سوریه در منطقه القلمون نیز افزایش یافت و دامنه آن دشت قاره را در برگرفت.

در همین حال، سرکرده گروه تروریستی داعش در منطقه القلمون سوریه به عناصر خود دستور داد که سر هر کسی را که با این گروه بعیت نکند، قطع کنند.

هلاکت 10 تروریست در دشت القلمون

از سوی دیگر درگیریهایی نیز بین عناصر داعش و ارتش آزاد از جمله در دو گذرگاه مرطبه و الزمرانی در دشت القلمون روی داد که در این درگیری ها دستکم 10 عنصر مسلح کشته شدند.

المیادین همچنین اعلام کرد که ارتش سوریه با حمله به شهرک المریعیه در شرق فرودگاه در ریف دیرالزور، منطقه دغیم را به کنترل خود در آورد.

هلاکت 13 تروریست در حملات هوایی ائتلاف

13 نفر از عناصر مسلح داعش نیز در حمله هوایی ائتلاف بین المللی ضد داعش به سرکردگی آمریکا به مواضع آنها در سوریه به هلاکت رسیدند.

این در حالی است که حملات هوایی ارتش سوریه به مواضع گروههای مسلح در دشت الجبه در منطقه القلمون در ریف دمشق نیز به هلاکت 7 تروریست و زخمی دشن 13 نفر دیگر منجر شد.

پایگاه خبری العهد نیز از درگیریهای پراکنده بین هسته های وابسته به گروه تروریستی النصره و ارتش آزاد با گروه داعش خبر داد.

به گزارش العهد، درگیری های شدیدی بین عناصر مسلح جبهه اسلامی و گروه داعش در اطراف منطقه مارع در ریف شمالی شهر حلب روی داد که به کشته و زخمی شدن شماری از دو طرف انجامید.

درگیری های شدیدی نیز بین ارتش سوریه و گروههای مسلح در محله العامریه در جنوب شهر حلب روی داد که با گلوله باران محل تمرکز این عناصر در منطقه همراه بود.

داعش یکی از فرماندهان خود در القلمون را اعدام کرد

پایگاه خبری العهد همچنین گزارش داد که گروه تروریستی داعش فرمانده به اصطلاح عرابه ادریس "یگان واکنش سریع القصیر" وابسته به گروه مسلح ارتش آزاد را در منطقه شرقی القلمون در ریف دمشق اعدام کرد. داعش این فرد را به اتهام مزدوری برای ارتش سوریه اعدام کرد. این فرد یکی از بارزترین فرماندهان ارتش آزاد بود که در نبردهای مناطق القصیر و القلمون شرکت داشت.

جنگنده های ارتش سوریه همچنین مواضع عناصر مسلح در منطقه المعامل در جنوب شرقی شهر الزهراء و شهر بیانون در ریف شمالی حلب را هدف قرار داده و شماری را کشته یا زخمی کردند.

ارتش سوریه همچنین تلاش عناصر مسلح برای نفوذ به سمت جبل عزان در اطراف منطقه خان طومان در ریف جنوبی شهر حلب را خنثی و شماری از این عناصر را کشته یا زخمی کرد.

انفجار بمب در ادلب شماری مجروح برجا گذاشت

درهمین حال، وقوع انفجار بمب در منطقه الکراجات در شهر ادلب نیز به زخمی شدن شماری غیرنظامی منجر شد.

ارتش سوریه همچنین با واحدهای توپخانه خود محل های تجمع عناصر مسلح در دشت القلمون و شهرک زبدین در ریف دمشق را گلوله باران کرد.

واحدهای توپخانه ارتش سوریه همچنین مناطق استقرار عناصر مسلح در شهرک الطیبه در ریف غربی دمشق را گلوله باران کردند.

درگیریهای شدید بین ارتش سوریه و تروریستهای داعشی در اطراف فرودگاه دیرالزور

شبکه تلویزیونی العالم نیز از درگیری های شدید بین ارتش سوریه و تروریست های داعش در روستای جفره در شمال فرودگاه شهر دیرالزور خبر داد که به کشته و زخمی شدن شماری از تروریست ها بعد از کنترل ارتش بر منطقه اطراف این فرودگاه منجر شد.

انتهای پیام/ک.ف

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار