مردی که با پاشنه چوبی آسمانی شد

مثل همیشه نگذاشت کسی از این ماجرا بو ببرد. زخم پاشنه‌اش خیلی عمیق و کاری بود اما می­‌گفت: «من از این زخم‌های ناچیز خجالت می‌کشم.»
کد خبر: ۳۵۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵ - 07December 2014

مردی که با پاشنه چوبی آسمانی شد

سرویس حماسه و جهاد دفاع پرس: در عملیات شکست حصر آبادان رفت روی مین و حسابی مجروح شد. پاشنه پایش هم به کلی از بین رفت. اما مثل همیشه نگذاشت کسی از این ماجرا بو ببرد. زخم پاشنهاش خیلی عمیق و کاری بود اما می­گفت: «من از این زخم های ناچیز خجالت میکشم.»

هرگاه می پرسیدند علی آقا وضع پایت چطور است؟ سر به زیر می انداخت و می گفت: «یک خراش کوچک زیر پایم افتاده و اذیتم می کند.» تا لحظه شهادتش هیچکس متوجه نشد که پاشنه پای علی آقا چوبی است. جالب اینکه پاشنه اش را هم خودش ساخته بود. سرانجام علی آقا با همین پاشنه چوبی تا آسمان پر کشید و جواز شهادت گرفت.

***

شهید علی آقا ماهانی در مهر سال 1336 در شهر کرمان به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را با موفقیت درکرمان سپری کرد. بعد از اعزام به خدمت سربازی به دلیل مبارزه با رژیم پهلوی در کازرون توسط ساواک دستگیر و زندانی شد.

ماهانی به دلیل مقاومت تحت شکنجه های هولناک ساواک قرار گرفت. با پیروزی انقلاب از زندان آزاد شد و به صف انقلابیون پیوست. پس از تشکیل سپاه به عضویت این نهاد در آمد. با شروع جنگ به مناطق عملیاتی اعزام شد و در لشکر 41 ثارالله کرمان مسئولیتهای مختلفی را به عهده گرفت. چندین بار از ناحیه فک، دست و پا به شدت آسیب دید. سرانجام در عملیات والفجر 3 به فوز عظیم شهادت نائل و به برادر شهیدش محمود ملحق شد.

پیکر پاک این سردار عارف پس از 15 سال گمنامی به کرمان منتقل و به خاک سپرده شد تا برای همیشه تاریخ شاهد نجابت، ایستادگی و استواری مردم دیار کریمان، شهر کرمان باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار