معاون سیاسی سپاه در گفت‌و‌گو با دفاع پرس تشریح کرد

پشت پرده انتشار خبر اعزام نظامیان آمریکایی به عراق

معاون سیاسی سپاه، دلایل انتشار خبر اعزام نظامیان آمریکایی به عراق را تشریح کرد.
کد خبر: ۳۵۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۱ - 09December 2014

پشت پرده انتشار خبر اعزام نظامیان آمریکایی به عراق

سردار رسول سناییراد معاون سیاسی سپاه در گفتوگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، درباره راهبرد عملیاتی آمریکا در عراق اظهار داشت: به نظر میرسد آمریکاییها در عراق هیچ ایده و راهبردی قطعی در برخورد با داعش ندارند، زیرا ابتدا راهبردشان ورود نکردن به موضوع مقابله زمینی با داعش و تنها تأکید بر حملات هوایی بود ولی اکنون شاهدیم که بحث ورود نیروهای پیاده هم مطرح میشود.

وی با اشاره به اینکه آمریکاییها در ماجرای مقابله با داعش سعی میکنند مدیریت حوادث را به نوعی بهدست گرفته و از فرصت بهوجود آمده استفاده کنند، افزود: بر خلاف تصورات قبلی که داعش نیرویی شکستناپذیر است و میتواند مناطق مختلف را اشغال کرده و توسعه دهد و آنها را حفظ کند، داعشیها با شکست در «آمرلی» و «جرفالصخر» نشان دادند که چنین اسطورهای! وجود خارجی ندارد.

سردار سنایی ادامه داد: ورود نیروهای مردمی عراق به صحنه جنگ با داعش، و نیز دعوت از ایران برای کمک به این نیروها، محبوبیتی برای کشورمان در منطقه رقم میزند که در پی آن آمریکاییها مجبور شدند برای مهار این وضعیت، و معرفی خودشان بهعنوان ناجی، خبر اعزام نیروهای زمینی را به عمد منتشر کنند تا به نوعی افکار عمومی جهان را مدیریت کنند.

وی یادآور شد: تاکنون نیز شاهد عملیات تعیینکنندهای از سوی آمریکاییها علیه داعش نبودیم؛ به نحوی که حملات هوایی آنها هیچ تأثیری در صحنه نبرد نداشته است.

معاون سیاسی سپاه با یادآوری این مطلب که کشورهای عربی منطقه و ترکیه در زایش و حمایت از داعش نقش محوری دارند، خاطرنشان کرد: بهعنوان مثال در حالی که در «کوبانی» تقریباً افکار عمومی از ائتلاف ضد داعش میخواستند عملیات موثری علیه مواضع داعش انجام دهند، ولی در آنجا باز هم نیروهایی که به کمک مردم شتافتند، نیروهای کرد اقلیم کردستان عراق بودند؛ نیروهایی که در گذشته از سوی ایران حمایت میشدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار