رمان انقلابی "خنده‌زار" به میان مخاطبان آمد

رمان«خنده‌زار» عنوان اثری است از محمد محمودی نورآبادی با موضوع انقلاب اسلامی که توسط سوره مهر منتشر شده است. این اثر برگزیده چهارمین دوره جشنواره داستان انقلاب است.
کد خبر: ۳۵۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۳ - 01December 2014

رمان انقلابی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، این اثر برگزیده چهارمین دوره جشنواره داستان انقلاب است محتوای آن درباره انقلاب اسلامی و جریان مبارزات مردمی در سالهای پیش از انقلاب نوشته شده است.

محمودی نورآبادی در این کتاب تلاش کرده تا ورای نگاههای معمول در داستانهای انقلاب و خارج از فضای شهری رایج در این نوع داستانها، جریان فعالیتهای انقلابی پیش از پیروزی را در فضای روستاها و عشایر به تصویر بکشد. پرداختن به انقلاب در فضای شهرستانهای مختلف کشور، یکی از موضوعات فراموششده در میان داستانهای نوشته شده در سالهای اخیر است که بسیاری از نویسندگان و کارشناسان این حوزه بر این امر اشاره کردهاند.

محمودی نورآبادی درباره محتوای کتاب گفت: وقایع و رویدادهای رمان «خندهزار» در روستایی به نام «زارستان» و در استان فارس اتفاق میافتد به نوعی مخاطبان در این رمان مبارزات مردم روستا را با ژاندارمهای رژیم شاه مشاهده خواهند کرد. اتفاقی که شاید در این گونه داستانی کمنظیر باشد نقش فرهنگیان و معلمان در بیداری مردم روستا است که در میان روستاییان به روشنگری و اطلاع رسانی میپردازند.
 
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار