استاندار قم:

نیروهای مسلح و بسیج نقش ارزشمندی در دوران دفاع مقدس ایفا کردند

استاندار قم گفت: نیروهای مسلح و بسیج در هشت سال دفاع مقدس نقش بسیار ارزشمندی را در دفاع از کیان انقلاب اسلامی و مرزهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایفا کردند.
کد خبر: ۳۵۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۰ - 30November 2014

نیروهای مسلح و بسیج نقش ارزشمندی در دوران دفاع مقدس ایفا کردند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از قم، حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق صالحی منش روز شنبه در نشست خواهران سرمربی و مربی شجره طیبه صالحین که در تالار امام رضا(ع) استانداری برگزار شد، بر ضرورت فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی بسیج در جامعه تاکید کرد و گفت: اگر شما مربیان و سرمربیان عزیزی که در بسیج نقش اساسی در رابطه با تعالی فرهنگ اسلامی ایفا میکنید، به همین میزان تلاش و پیگیری نمیکردید، معلوم نبود که وضعیت کنونی جامعه به چه شکل بود.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح بویژه بسیج در هشت سال دفاع مقدس نقش بسیار ارزشمندی را در دفاع از کیان انقلاب اسلامی و مرزهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایفا کردند، اظهار کرد: آن روز که امام راحل فرمایش میکردند، این بسیجیان بودند که در جبهههای حق علیه باطل حضور مییافتند و در همه عرصهها کمک می کردند.

وی به نقش مادران و همسران شهدا در حمایت از نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: بالاترین نقش را در اعزام رزمندگان و بسیجیان به جبههها همین مادران و همسران شهدا و رزمندهها ایفا کردند و اگر نبود صبر و مجاهدت آنان پیروزی از آن رزمندگان ما نبود.

صالحی منش با بیان اینکه شجره طیبه صالحین اقدام بسیار خوب در زمینه فرهنگی است، افزود: هر کس باید وظیفه خودش را در قبال فرمایشات مقام معظم رهبری اجرایی کند.

وی ادامه داد: به نظرم در زمینه اقدامات فرهنگی کارهای بسیار زیادی لازم است که اجرا شود تا جوانان ما اعم از پسر و دختر در برابر آسیبهای اجتماعی ضربه پذیر نباشند.

استاندار قم با بیان اینکه امروزه تاثیرگذاری فضای مجازی از فضای حقیقی در جامعه بیشتر شده است، اظهار کرد: فضای مجازی همه ما را درگیر خودش کرده است، با توجه به تنوع فعالیت در فضای مجازی، افراد مشغولیتهایی یافتهاند که گاهی از اوقات از نماز و دعا و کارهای اداری و وظایف و مسئولیتهایی که در قبال جامعه و خانواده دارند باز میمانند.

وی افزود: فضای مجازی پیر و جوان نمیشناسد، شب و روز ندارد و اگر ما اقدامات فرهنگی در این فضا انجام ندهیم ضربه پذیر خواهیم بود.

صالحی منش در ادامه به بهره برداری دشمنان از طریق رصد فضای مجازی اشاره کرد و گفت: این دشمنان به واسطه همین فضا، برای نظام و انقلاب توطئه می کنند.

وی با بیان اینکه خاستگاه انقلاب اسلامی شهر مقدس قم است و دشمنان برای این شهر برنامهها دارند، اظهار کرد: باید از ظرفیتهایی مثل حوزه علمیه قم، مراجع عظام تقلید، جامعه الزهرا(س) و بسیج و سپاه در جهت فعالیتهای فرهنگی علیه توطئه دشمنان استفاده کرد و از توان بسیجیان و طلاب بهره برد.

وی با بیان اینکه با بررسیهای صورت گرفته مشخص شده که بعضی از معضلات اجتماعی در داخل شهر مقدس قم، منشا برون استانی دارد، گفت: قم در معرض خطر جدی معضلات فرهنگی است و دشمن در این عرصه سرمایه گذاری کرده و به دنبال افزایش مشکلات فرهنگی و اجتماعی در این استان است.

وی ادامه داد: دولت به عنوان یک عامل، بازو و قدرت اجرایی یک وظیفه ای دارد و هرنوع همکاری و حمایتها را از نهادهایی به مانند بسیج و سپاه در این زمینه خواهد داشت.

صالحی منش با بیان اینکه فرمانداران و استانداران و دولت همه به عنوان سربازان مقام معظم رهبری هستند و تابع اوامر و فرمایشات ایشان میباشند، اظهار کرد: همه به دنبال تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در عرصههای اقتصادی، فرهنگی و سیاسی و اجتماعی هستیم و در این زمینه تلاش خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه تیم مذاکره کننده به پشتوانه عظیم این ملت و مردم و بسیج است که با اقتدار پشت میز مذاکره میرود، گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با بسیجیان مجدداً حمایت از تیم مذاکره کننده را اعلام کردند.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درهمه زمینهها پیشرو و دارای سبک و ابتکار است، اظهار کرد: بسیج پشتوانه انقلاب اسلامی است و شما خواهران بسیجی میتوانید در ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی که جزو مطالبات مقام معظم رهبری است، در شهر مقدس قم نقش موثری ایفا کنید.

استاندار قم در پایان با بیان اینکه من موسس بسیج در قم بودم، گفت: اگر بخواهیم به عملکرد بسیج از ابتدای انقلاب تاکنون نمره بدهیم قطعا بسیج میتواند نمره بالایی از هر جهت داشته باشد.

گفتنی است، نشست سرمربیان و مربیان شجره طیبه صالحین خواهران صبح روز شنبه با حضور استاندار قم در تالار امام رضا(ع) ساختمان استانداری سابق برگزارشد و در این نشست از 10 مربی و سرمربی برتر خواهر بسیجی استان قم تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها