سردار کارگر در مراسم گرامیداشت هفته بسیج در دانشگاه آزاد اسلامی:

دانشگاه آزاد اسلامی مثل بسیج متعلق به همه مردم است نه جناح و گروهی خاص

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه حضور پررنگ بسیجیان در دانشگاه آزاد اسلامی، از افتخارات این دانشگاه است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی مثل بسیج متعلق به همه مردم است و به جناح و گروهی خاصی وابسته نیست.
کد خبر: ۳۴۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲ - 29November 2014

دانشگاه آزاد اسلامی مثل بسیج متعلق به همه مردم است نه جناح و گروهی خاص

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار سرتیپ بسیجی دکتر «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در مراسم گرامیداشت هفته بسیج که صبح امروز با حضور میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و برخی از معاونین این دانشگاه در واحد علوم تحقیقات برگزار شد، ضمن تبریک و گرامیداشت هفته بسیج، اظهار داشت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، بسیجی همان کسی است که مانند امام علی(ع) تمام وجود خود را وقف اسلام میکند و از آنجایی که همه اساتید و دانشجویان ما در مسیر جهاد علمی تلاش میکنند، این عزیزان عضوی از بسیج هستند.

وی ادامه داد: البته بسیار مطلوب است که این عزیزان با ثبت نام در کانونهای بسیج دانشگاه و با گذراندن دورههای آموزشی، آمادگی لازم برای ایفای وظیفه در عرصههای مورد نیاز پیدا کنند.

سردار کارگر با اشاره به مجاهدتهای مردم ایران در برابر تهدیدها و محاصرههای اقتصادی تاکید کرد: دفاع مقدس متعلق به همه آحاد مردم است و پیروز واقعی دفاع مقدس نیز مردم هستند و ما مرهون از خود گذشتگیهای شهدا و ایثارگران هستیم.

وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی همه آحاد مردم به واقع عضوی از بسیج بودند، تاکید کرد: در دوران دفاع مقدس حتی کسی که در کارخانه کار میکرد و یا کسی که درس میخواند و نیز استادی که تدریس میکرد در حقیقت عضوی از نیروی بسیج بودند.

سردار کارگر با تاکید بر اینکه ماموریت اصلی بسیج زمانی معنا پیدا میکند که این نیرو وارد جناح بندیهای سیاسی نشود، افزود: بسیج و دفاع مقدس آنجایی معنا پیدا میکند که جناحی عمل نکند و اگر بسیج وارد جناح بندی شود معنای خود را از دست خواهد داد. بسیج باید تحت فرمان رهبری و گوش به فرمان ایشان باشد.

وی با تاکید بر اینکه با وجود اختلاف سلیقهها باید قدر مسئولین و اساتید را باید بدانیم، تصریح کرد: با وجود تمام اختلاف سلیقهها که به عنوان یک خانواده طبیعی است در نهایت همه باید پشتیبان هم باشیم و در انجام تکالیف و بصیرت افزایی راه امام و مقام معظم رهبری را به درستی تشخیص بدهیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس افزود: بصیرت با حضور در کلاسهای درس و مطالعه و با برگرفتن از تقوای الهی حاصل میشود.

سردار کارگر با اشاره به اینکه بسیج نجات دهنده کشور بوده و است، تصریح کرد: در موقعیت کنونی میتوان از نیروی بسیج بسیار بهرهمند شد و حضور پررنگ بسیجیان در دانشگاه آزاد اسلامی، از افتخارات این دانشگاه است.

وی در همین رابطه تاکید کرد: البته اگر دانشگاه آزاد اسلامی عرصه حضور بسیجیان نبود جای سوال باقی میماند و انتظار از دانشگاه آزاد اسلامی که متعلق به مردم است و هیچ شخص خاصی نیز نمیتواند آن را از ان خود بداند نیز همین است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با بیان اینکه در ابعاد مختلف دفاع مقدس دچار عقب ماندگی هستیم، گفت: ابعاد مختلف دفاع مقدس مانند مهندسی، پزشکی، معماری، ادبیات، موسیقی، هنر و نقاشی و نیز بسیاری از ابعاد دیگر در همان دوران متحول شده است اما با این وجود آن چنان که شایسته است به آنها پرداخته نشده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه نقش بسیار موثری در دفاع مقدس داشته است، تاکید کرد: مباحثی مانند انرژی هستهای، نانو و نیز مباحثی از این دست مرهون تلاشها و مجاهدتهای دوران دفاع مقدس است و بسیاری از مدیران موفق امروز کشور در دوران دفاع مقدس حضور پررنگی داشتند.

وی در پایان با تشکر از همه دستاندرکاران برگزاری این همایش گفت: انتظار این است که دانشگاه آزاد اسلامی در رابطه با مساله بسیج و بسیجیان با همه تلاشهای صورت گرفته که قابل تقدیر است، اهتمام بیشتری داشته باشد.

پیش از صحبتهای سردار کارگر، میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ضمن گرامیداشت فرمان امام خمینی(ره) و تشکیل بسیج مستضعفین، گفت: بسیج امروز یک منطق و منظومه فکری است و در همین مذاکرات هستهای نیز میبینیم که تیم بسیجی ایران با چه جدیتی در برابر مذاکره کنندگان غربی ایستاد.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی وظیفه خود میدانیم که از تمام تشکلها حمایت کنیم، گفت: یکی از تشکلهای مورد حمایت دانشگاه آزاد اسلامی بسیج است و تا زمانی که این تشکل در چارچوب مصوبات قانونی عمل کند وظیفه خود میدانیم که از این تشکل حمایت کنیم.

میرزاده با اشاره به آییننامه شورای راهبردی علوم و معارف دفاع مقدس بسیج و ایثارگران گفت: آیین نامه این شورا هم اکنون آماده و قابل ارائه است و باید از دستاوردهای عظیم دفاع مقدس به نحو احسن استفاده شود و در این زمینه نیازمند حمایت و همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با ارائه آمارهایی در رابطه با حضور بسیجیان در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بیش از 700 هزار بسیجی در ردههای مختلف دانشگاهی در تمام واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارند و به عبارتی میتوان گفت که 75 درصد از ایثارگران کشور که مشغول تحصیل در دانشگاهها هستند از دانشجویان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به شمار میروند.

در ابتدای این مراسم سردار زمانی مسئول هماهنگی بسیج دانشگاه آزاد گفت: با تلاشهای صورت گرفته، امیدواریم که در آینده تفاهم نامهای فی ما بین دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس منعقد شود و از این طریق همکاریهای موجود بین این دو نهاد قوت بیشتری بگیرد.

وی با اعلام اینکه این دانشگاه آمادگی برگزاری دومین همایش دانشگاه و بسیج را دارد، گفت: امیدواریم که در آیندهای نه چندان دور شاهد برگزاری دومین همایش دانشگاه و بسیج در این دانشگاه و یا سایر دانشگاههای سراسری باشیم.

در پایان این مراسم با اهدای جایزه و لوح تقدیر از تعدادی از مسئولین بسیجی نمونه در دانشگاه آزاد اسلامی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/م.س

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار