مسئول سازمان بسیج طلاب سپاه گیلان خبر داد

جمع آوری 5 هزار اثر مربوط به شهدای روحانی گیلان

مسئول سازمان بسیج طلاب سپاه قدس گیلان با اشاره به جمع آوری آثار شهدای روحانی و مصاحبه با خانواده معظم شهدای روحانی گفت: تاکنون 5 هزار سند جمع آوری شده است.
کد خبر: ۳۴۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰ - 29November 2014

جمع آوری 5 هزار اثر مربوط به شهدای روحانی گیلان

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از رشت، حجت الاسلام و المسلمین جمالی با بیان اینکه سازمان بسیج طلاب در آذر ماه سال 67 به دستور حضرت امام(ره) تشکیل شد، اظهار کرد: سازمان بسیج طلاب و روحانیون به عنوان بخش موثری از پیکره عظیم شجره طیبه بسیج یکی از ارزندهترین یادگارهای حضرت امام(ره) است.

وی با اشاره به عضویت 3 هزار طلبه و روحانی در سازمان بسیج طلاب استان گیلان تصریح کرد: تاکنون یک حوزه برادران و یک حوزه خواهران و بیش از 23 پایگاه برادران و 9 پایگاه خواهران در تمام مدارس حوزههای علمیه استان گیلان افتتاح شده است.

مسئول سازمان بسیج طلاب سپاه قدس گیلان جذب و سازماندهی و بکار گیری طلاب و روحانیون را یکی از اساسیترین برنامههای بسیج عنوان کرد و گفت: طبق برنامه پنج ساله 3 حوزه مقاومت در شرق و غرب استان و همچنین با افتتاح فاز دوم و سوم مدرسه بزرگ امیرالمومنین(ع) حوزه مقاومت امیرالمومنین(ع) انشاالله راه اندازی و افتتاح خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین جمالی جذب کلیه طلاب و روحانیون و سازماندهی و بکار گیری، تشکیل هستههای علمی و پژوهشی در موضوعات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و معارف اسلامی و قرآن و پاسخ به احکام و شبهات، شناسایی اساتید و نخبگان روحانی و برگزاری جشنوارهها و کارگاههای آموزشی علمی تولید محتوا و مقالات علمی برای نیازهای اقشار بسیج، تربیت و آموزش حلقههای صالحین در مساجد و مدارس و دانشگاهها آموزش چهره به چهره با عنوان سرمربی، مربی، سرگروه صالحین و سازماندهی و اعزام روحانیون به اقشار جامعه بعنوان هادیان سیاسی جهت بصیرت افزایی را از مأموریتهای سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه قدس گیلان عنوان کرد.

وی با اشاره به برگزاری مجمع ماهانه روحانیون بسیجی استان تصریح کرد: مجمع شورای قشر روحانیون با هدف اتاق فکر استفاده از دیدگاهها و رهنمودهای نخبگان و اساتید و فضلای روحانی راه اندازی شده است و مجمع بصورت انتخاباتی مطابق با دستورالعمل در مرکز استان و شهرستانها با حضور اساتید و نخبگان برگزار میشود.

مسئول سازمان بسیج طلاب سپاه قدس گیلان با اشاره به اعزام 120 طلبه و روحانی برادر و خواهر به مناطق محروم استان گفت: 64 نفر روحانی همراه کاروانهای راهیان نور دانش آموزی پسران به مناطق غرب کشور اعزام شدند.

حجت الاسلام و المسلمین جمالی یادآور شد: 25 نفر طلبه مبلغه نیز همراه کاروان های راهیان نور دانش آموزی دختران به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

وی از حضور روحانی مستقر در قرارگاه غرب و جنوب پادگان شهید حبیب الهی اهواز خبر داد و افزود: یک روحانی متخصص جهت اقامه نماز جماعت و پاسخگویی به سوالات شرعی و روایتگری بصورت دائم در مناطق عملیاتی حضور دارند.

مسئول سازمان بسیج طلاب سپاه قدس گیلان با اشاره به فعالیتهای سازمان بسیج طلاب در فضای مجازی اضافه کرد: با راه اندازی و فعال کردن سامانه پیامک در روز اخبار و اطلاعات و پیگیری مأموریتها و ارسال و وصیت نامه شهدای روحانی به همه طلاب وروحانیون ارسال می شود و این سامانه به صورت دو طرفه است و طلاب و روحانیون دیدگاهها و نیازهای خود را از طریق پیامک به این سامانه ارسال مینمایند.

حجت الاسلام جمالی تبیین و آگاه سازی و روشنگری آسیبهای ماهواره با عنوان طرح دجالواره، تشریح و آگاه سازی و روشنگری ماهیت فرقه های انحرافی داعش و سلفی گری و تکفیری و تبلیغ و کاربردی نمودن امر به معروف و نهی از منکر همگانی با تذکر لسانی را از اولویتهای برنامه سازمان بسیج طلاب و روحانیون عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 150شهید طلبه و روحانی در استان شناسایی شده،اند، گفت: شناسایی، حفظ و ماندگاری آثار شهدای طلبه و روحانی استان گیلان یکی از مهمترین برنامههای این سازمان است.

مسئول سازمان بسیج طلاب سپاه قدس گیلان تبیین نقش روحانیت در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، تکریم و تجلیل خانوادههای معظم شهدای طلبه و روحانی و ایثارگران، تدوین و تولید فیلم مستند شهدای شاخص روحانی، راه اندازی سایت خبرگزاری کنگره میرزا کوچک جنگلی و شهدای طلبه و روحانی در فضای مجازی، طراحی و نصب تابلو تصاویر شهدای طلبه و روحانی در ورودی شهرستانها با همکاری شهرداریها را از اقدامات انجام شده توسط این سازمان عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین جمالی با اشاره به جمع آوری آثار شهدای روحانی و مصاحبه با خانواده معظم شهدای روحانی گفت: تاکنون 5 هزار سند جمع آوری شده است.

وی با اشاره به تدوین و چاپ کتاب جامع شهدای طلبه وروحانی و میرزا کوچک جنگلی گفت: بدلیل عدم حمایت مسئولین ارشد استان گیلان هنوز کاری صورت نگرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها