ولید المعلم:

حملات آمریکا موجب تضعیف داعش نشده است/گفت‌و‌گوی داخلی سوری‌ها نیازمند وقت بیشتری است

ولید المعلم وزیرامور خارجه سوریه روزجمعه گفت: حملات هوایی آمریکا علیه داعش منجر به تضعیف این گروه تروریستی نشده و تا زمانی که ترکیه مجبور به تشدید کنترل های مرزی نشود، نمی توان با داعش برخورد کرد.
کد خبر: ۳۴۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸ - 29November 2014

حملات آمریکا موجب تضعیف داعش نشده است/گفت‌و‌گوی داخلی سوری‌ها نیازمند وقت بیشتری است

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، المعلم درگفت وگو با شبکه خبری المیادین گفت: تمام نشانهها حاکی ازاین است که گروه داعش امروز دو ماه پس ازآغاز حملات هوایی ائتلاف، ضعیف تر نشده است.

وی تاکید کرد: چنانچه شورای امنیت سازمان ملل وآمریکا، دولت ترکیه را مجبور به کنترل مرزهای این کشور نکنند، تمام اقدامات علیه داعش موجب نابودی این گروه تروریستی نخواهد شد.

براساس این گزارش، ترکیه که 900 کیلومتر مرز مشترک با سوریه دارد، هرگونه حمایت از تروریستهای مخالف دولت سوریه را تکذیب کرده است.

این درحالی است که طبق مدارک و شواهد موجود، هزاران تن از تروریستهای خارجی ازطریق مرزهای ترکیه وارد کشور سوریه شده اند.

وزیرخارجه سوریه درگفت وگو با المیادین همچنین گفت: درخواست های ترکیه برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع درشمال سوریه منجر به تجزیه این کشور می شود.

المعلم درباره دیدار روزچهارشنبه خود با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری و سرگئی لاوروف وزیرامور خارجه روسیه گفت: ما موافقت کردیم که گفت وگوهای صلح درسوریه باید با مخالفان داخلی انجام می شود که ارتباطی با خارج ندارند.

گفتوگوی داخلی سوریها نیازمند وقت بیشتری است

ولید المعلم در گفتوگو با شبکه خبری المنار تاکید کرد که گفتوگوی داخلی سوریها نیاز به وقت بیشتری دارد و باید گروههای معارض در مواضع پیشین خود تجدید نظر کنند.

وزیر خارجه سوریه افزود: سخنان اوباما بیارزش است و ملت سوریه تصمیم خود را در انتخابات ریاست جمهوری گذشته گرفته است و هیچ کس به نیابت از ملت سوریه تصمیم گیری نمیکند.

المعلم همچنین در گفتوگو با شبکه خبری روسیا الیوم، گفت که دمشق به طرح دیمیستورا فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه بعد از گرفتن ضمانتهای لازم پایبند خواهد بود.

وی همچنین تاکید کرد که حملات ائتلاف بین المللی نقض حریم هوایی سوریه است و ما هیچگاه اجازه نقض حریم زمینی را نخواهیم داد.

انتهای پیام/ک.ف

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار