«جان گت‌روتر»،

نماینده اتحادیه اروپا خواستار تسریع بازسازی غزه شد

همزمان با شروع فصل سرد در شرق مدیترانه، نماینده اتحادیه اروپا خواستار تسریع کمک‌رسانی به نوار غزه برای بازسازی هر چه سریعتر خانه‌های فلسطینی‌ها شد.
کد خبر: ۳۴۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸ - 27November 2014

نماینده اتحادیه اروپا خواستار تسریع بازسازی غزه شد

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، همزمان با شروع فصل سرد در شرق مدیترانه، «جان گتروتر» نماینده اتحادیه اروپا خواستار اقدام دیپلماتیک فوری برای کاهش درد و رنج در نوار غزه شد.

«جان گتروتر» بر این باور است زمان برای بازسازی غزه رو به اتمام است به ویژه اینکه این منطقه نه تنها به سیمان و آجر برای بازسازی نیاز دارد، بلکه نیازمند تغییر سیاسی اساسی نیز هست.

به نوشته روزنامه «یدیعوت آحارونوت»، وی که در افتتاحیه نمایشگاه عکس جنگ غزه سخنرانی میکرد، گفت، از اینکه چه میزانی کار باید برای تحویل سریع کمک به 1.8 میلیون نفر مردم غزه انجام شود، آگاه است.

وی افزود، زمانی زیادی سپری شده بدون اینکه سیمان یا مصالح کافی برای بازسازی خانهها، به دست فلسطینیها برسد.

اما بر اساس این گزارش، بهانه رژیم صهیونیستی برای خودداری از ارسال مصالح و تجهیزات ساختمانی مثل آجر و آهن از اراضی اشغالی به غزه، نبود نظارت کافی بر این کالاهاست که آنها مدعی هستند میتواند برای بازسازی تونلها به کار رود.

گتروتر همچنین با اشاره به اختلافات فتح و حماس بر سر «دولت توافق ملی» گفت، مشکلات غزه چندگانه و پیچیده است اما مهمترین و نخستین آن، مشکل سیاسی است.

انتهای پیام/ک.ف
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار