اهمیت دورنمای جشنواره ملی سرزمین نور در سطح ملی

مناسب است با گذشت یک دهه از برگزاری مردمی‌ترین جشنواره ادبی و هنری سازمان بسیج، با نگاهی آسیب شناسانه و تأمل در ابعاد گوناگون و کارکردهای این جشنواره در عرصه‌های مختلف به یک بازآفرینی تازه دست یابیم و افق‌های تازه و چشم اندازهای نوینی بیافرینیم.
کد خبر: ۳۴۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳ - 26November 2014

اهمیت دورنمای جشنواره ملی سرزمین نور در سطح ملی

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس به نقل از کولهبار، جشنواره ملی سرزمین نور که در امتداد بزرگترین حماسه دینی و ملی ایرانیان و در برابر هجوم یکپارچه استکبار جهانی به سردمداری آمریکای جهانخوار و مزدوری صدام به ایران اسلامی شکل گرفت یکی از مستعدترین و غنیترین ظرفیتهای تولید آثار ادبی، فرهنگی و هنری است که با گذشت بیش از ۱۱ دوره از برگزاری آن، شاهد خلق و آفرینش آثار ارزشمند فراوانی در حوزه های شعر، خاطره، متن ادبی،داستان و عکس و فیلم هستیم.

این جشنواره بیشتر زمینه مناسبی برای تعالی و ترویج احساسات ناب جوانان و نوجوانانی است که با شور و شوق وصف ناپذیری راهی سرزمین های نور و مناطق عملیاتی دفاع مقدس می شوند تا با حماسه های شکوهمند پدران، برادران و مردان غیرتمند این سرزمین آشنا شوند. در حقیقت کاروان های راهیان نور، کاروان های راهی وادی حقیقت،معرفت و بصیرت هستند.

ملت ایران در ۸ سال حماسه دفاع مقدس یکی از شکوهمندترین مقاطع تاریخی خویش را در برابر هجمه سنگین دشمن خلق کرد و برگ زرین و درخشانی را در تاریخ حماسههای ایران عزیز رقم زد. لذا برگزاری جشنواره سرزمین نور، علاوه بر آفرینش آثار بیشمار در عرصههای گوناگون، بستر و زمینه مناسب و مساعدی است برای آشنایی با تاریخ حماسه و عظمت ملت ایران در قرن چهاردهم.

در عین حال مناسب است با گذشت یک دهه از برگزاری مردمیترین جشنواره ادبی و هنری سازمان بسیج، با نگاهی آسیب شناسانه و تأمل در ابعاد گوناگون و کارکردهای این جشنواره در عرصههای مختلف به یک بازآفرینی تازه دست یابیم و افقهای تازه و چشم اندازهای نوینی بیافرینیم.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار