در حال بروز رسانی/مهمترین اخبار بین الملل از نگاه دفاع پرس:

آماده باش مصر برای تظاهرات اخوانی ها، شعله ور شدن اعتراضات در آمریکا و تشکیل کمیته قتل عام 1700 دانشجوی عراقی

آماده باش مصر برای تظاهرات اخوانی ها، شعله ور شدن اعتراضات در آمریکا و تشکیل کمیته قتل عام 1700 دانشجوی عراقی مهمترین سرخط اخبار بین الملل از 24 ساعته گذشته تاکنون است.
کد خبر: ۳۴۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶ - 26November 2014

آماده باش مصر برای تظاهرات اخوانی ها، شعله ور شدن اعتراضات در آمریکا و تشکیل کمیته قتل عام 1700 دانشجوی عراقی

به گزارش خبرنگار بین الملل دفاع پرس ، برگزاری کنفرانس دوحه،تشکیل کمیته بررسی قتل 1700 دانشجوی شیعه در عراق، دستیابی حزب الله به موشک های فاتح110، آماده باش مصر برای تظاهرات روز جمعه اخوان المسلمین از جمله مهمترین عناوین خبری در 24 ساعته گذشته است.

کشته شدن ۵۰ غیر نظامی در حملات هوایی ائتلاف در سوریه

والری آموس معاون دبیر کل سازمان ملل در امور انساندوستانه ضمن اشاره به تلفات غیر نظامیان در حملات هوایی ائتلاف به رهبری آمریکا در سوریه تاکید کرد: ائتلاف بین المللی به حملات هوایی خود علیه داعش در سوریه ادامه می دهد و تاکنون بیش از 865 نفر از جمله 50 شهروند غیر نظامی در این حملات کشته شده اند

جزییات حمله به خانه آیت الله عیسی قاسم

ساعت نزدیک به شش صبح روز سهشنبه (دیروز) نیروهای نقابدار و تا بن دندان مسلح به همراه شمار دیگری از نیروهای نظامی وابسته به وزارت کشور بحرین به منزل آیت الله «عیسی قاسم» مرجع شیعیان این کشور واقع در منطقه «الداز» یورش برده و خانهاش را همه طرف محاصره کردند.

نیروهای نقابدار پس از ورود به داخل منزل، همه بخشهای آن را مورد تفتیش و بازرسی قرار دادند و در پاسخ به سئوالات اعضای منزل، اعلام کردند که در حال جستجوی فردی هستند. اعضای منزل شیخ قاسم اعلام کردند که نام این فرد برای آنها نا آشناست و هیچ ارتباطی به این منزل ندارد ولی نیروهای دولتی بدون توجه به آنها به تفتیش خانه ادامه دادند.

کنفرانس ضد تروریسم در سوریه برگزار می شود

کنفرانس سه روزه مبارزه با تروریسم در سوریه با حضوراعضای کنگره آمریکا و اعضای اتحادیا اروپا و برخی از کشورهای منطقه با هدف مبارزه با تروریسم و غیر قانونی بودن تحریمهای اقتصادی علیه سوریه برگزار می شود.

انگلیس بار دیگر مجوز صادرات تسلیحات به اسراییل را باز بینی می کند

 این اقدام در پاسخ به کشته شدن یک فلسطینی در نوار غزه توسط نیروهای اسرائیلی صورت میگیرد. پس از جنگ 50 روزه اسرائیل علیه نوار غزه، این اولین فلسطینی است که توسط نیروهای اسرائیلی در مرز نوار غزه به شهادت رسیده است.

تشکیل کمیته قتل عام 1700 دانشجوی شیعه در عراق

به دنبال کشته شده 1700 دانشجوی شیعه در پایگاه هوایی اسپایکر در خرداد ماه سال جاری حیدر العبادی نخست وزیر عراق دستور تشکیل کمیته پیگیری این حادثه را صادر کرد.

دستیابی حزب الله به موشک های فاتح 110

موشک «فاتح 110» با توان حمل کلاهک انفجاری به وزن 500 کیلو گرم نشان میدهد که توان تخریبی بسیار بالایی دارد و حزب الله تاکنون به سلاحهایی با چنین توان تخریبی مجهز نبوده، بنابراین مجهز شدن این حزب به این نوع سلاح روند جنگ آتی آحتمالی این حزب با رژیم صهیونیستی را دستخوش تحول و دگرگونی خواهد کرد.

کنفرانس دوحه 29 دسامبر برگزار می شود

این کنفرانس با حضور کشورهای خلیج فارس 29 دسامبر برگزار می شود و هدف از تشکیل این کنفرانس راه اندازی یک فرماندهی نظامی واحد بین دولت های خلیج فارس و حمایت و هماهنگی با ائتلاف علیه داعش است. این اقدام قبلا در زمینه تاسیس سپر الجزیره در بحرین که به سرکوب مردم می پردازند در دستور کار قرار گرفته بود.

آماده باش در مصر برای مقابله با تظاهرات روز جمعه

وزارت کشور مصر برای مقابله با تظاهرات روز جمعه که جماعت اخوان المسلمین و جبهه سلفی برای آن فراخوان دادهاند، نیروهای امنیتی را به حالت آمادهباش درآورد.

رای گیری پارلمان اروپا برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین

در راستای به رسمیت شناختن کشور فلسطین از سوی چند کشور اروپایی رای گیری پارلمان اروپا برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین به ماه دسامبر موکول شد. این درحالی است که رژیم صهیونیستی پیش از این این اقدام را محکوم کرده بود.

اعتراضات فرگوسن شعله ور شد
از چند ماه پیش تاکنون شهر فرگوسن به دلیل به قتل رسیدن یک نوجوان سیاه پوست به دست پلیس آمریکا شاهد درگیری های گسترده بوده بود و در روزهای اخیر به دلیل تبرئه قاتل مایک براون مجددا این شهر شاهد تظاهرات مردمی بوده است.

انتهای پیام/ح
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار