مشفق:

«جایزه ققنوس» تجمیع فعالیت‌های موسیقی دفاع مقدس است

دبیر اولین دوره «جایزه ققنوس» از استقبال اهالی موسیقی از این جایزه خبر داد و اعلام کرد: اولین دوره جایزه ققنوس بر ارزش‌های انسانی تکیه دارد.
کد خبر: ۳۴۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۰ - 24November 2014

«جایزه ققنوس» تجمیع فعالیت‌های موسیقی دفاع مقدس است

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، "جلال مشفق" دبیرجایزه ققنوس با اشاره به اینکه این جایزه تجمیع فعالیتهای بخش موسیقی ارزشی در حوزه موسیقی دفاع مقدس است که پیش از این در قالب جشنوارههای مختلف با صرف هزینههای زیادی با بازدهی پایین برگزار میشد، گفت: برای سامان دادن به جشنوارههای موسیقی دفاع مقدس، طرحی ارایه شد که با تجمیع آنها، جشنوارهای با رویکرد و مضمون انسانی در شکلی گسترده برگزار شود.

به گفته دبیر«جایزه ققنوس» اولین دوره این جایزه شامل موضوعاتی همچون دفاع مقدس و مقاومت ملی، صلح جهانی، عرفان و معنویت، مسائل اجتماعی، عاشقانههای اصیل است. او در ادامه گفت:« به عبارت دیگر موضوعاتی که در این دوره مد نظر برگزار کنندگان بوده، موضوعاتی در جهت ارزشهای متعالی بشر است و دفاع مقدس هم در این رده قرار می گیرد.

مشفق در مورد علت انتخاب قالب نماهنگ برای اولین دوره«جایزه ققنوس» توضیح داد: اجرای زنده موسیقی با محدودیت تعداد محدودی مخاطب همراه است. اما در صورتی که آثار به صورت نماهنگ تولید شود، بارها امکان نشر آن وجود دارد. از سوی دیگر زمانی که موسیقی ارزشمند تبدیل به کلیپ می-شود،هم میتوان ازطریق موسیقی به مسایل روزپرداخت وهم امکان ارتباط مخاطبان بیشتری باموسیقی فراهم میشود.

وی معرفی درست موسیقی را فضایی در جهت اشتغال زایی هنرمندان عنوان کرد و گفت: متاسفانه هنرمندان موسیقی به دلیل نبود فضایی در داخل برای انتشار آثار خود به شبکههای ماهوارهای پناه می برند، در صورت موفقیت جایزه ققنوس علاوه بر اشتغال زایی، پایگاه اطلاع رسانی برای نماهنگ ایجاد می شود.

همچنین وی از استقبال تهیهکنندگان حوزه موسیقی از این جایزه خبر داد و درباره تعویق زمان در جشنواره گفت: در ابتدا قرار بود جشنواره ققنوس در مهرماه برگزار شود، ولی تهیهکنندگانی که آمادگی خود را برای حضور در این جشنواره اعلام کرده بودند، خواستار وقت بیشتر برای ارائه آثاری با کیفیت مطلوب را کردند، به همین دلیل زمان برگزاری به تعویق افتاد.

 وی در ادامه عنوان کرد: با توجه به استقبال بسیار خوب اهالی موسیقی ازجایزه ققنوس، در صورت برگزاری این جشنواره به صورت منظم از دوره بعد محلی برای ارائه آثار ارزشمند و در شان مردم در حوزههای ارزشی خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار