جدیدترین تحولات میدانی سوریه/

هلاکت شماری از تروریست‌‌ها در حملات ارتش سوریه در حلب/ کنترل نیروهای کُرد بر بخشی از عین العرب

منابع خبری امروز از کنترل نیروهای کُرد بر بخشی از نواحی شهر عین العرب و هلاکت شماری از تروریست‌ها در حمله‌های جداگانه ارتش سوریه به مقرهای آنها در اطراف منطقه حلب خبر دادند.
کد خبر: ۳۴۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۱ - 24November 2014

هلاکت شماری از تروریست‌‌ها در حملات ارتش سوریه در حلب/ کنترل نیروهای کُرد بر بخشی از عین العرب

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، شبکه تلویزیونی المیادین امروز دوشنبه گزارش داد: شماری از سرکردگان داعش از جمله یک تبعه انگلیسی در حملات هوایی ائتلاف ضد داعش در منطقه عین العرب سوریه به هلاکت رسیدند.

ارتش سوریه مقرهای عناصر مسلح در مناطق بنی زید، السکری، قاضی عسکر، اللیرمون، العامریة، کرم عزیزة و الراموسة در حلب را هدف قرار دادند.

درهمین حال، نیروهای ارتش سوریه امروز به تحرکات عناصر مسلح در مناطق مساکن هنانو، حیان، رتیان، مایر، الطامورة، عندان و الأشرفیة در حلب پاسخ داد.

منابع خبری همچنین امروز اعلام کردند که ساختمان و منطقه مرکز فرهنگی و اطراف بازار الهال شهر عین العرب سوریه زیر آتش یگان های کرد قرار دارد.

این منابع افزودند که نیروهای کرد بخش های جنوبی و شرقی میدان الحریه شهر عین العرب را به کنترل خود درآوردند. این نیروها همچنین شماری از ساختمانهای اطراف شهرداری و پیرامون شمالی مربع امنیتی در شهر عین العرب را به کنترل خود درآوردند.

درگیریها بین یگان های کرد و عناصر داعش منجر به کشته شدن دستکم 18 تروریست داعش شد.

اجرای نقشه ارتش سوریه در منطقه غوطه شرقی در ریف دمشق نیز ادامه دارد و نیروهای ارتش توانستند در اطراف شهر زبدین پیشروی جدیدی را کسب کنند. درگیری های شدید در این منطقه به هلاکت دهها فرد مسلح و زخمی شدن شمار دیگری از آنها منجر شده است.

درهمین حال، روزنامه الوطن سوریه امروز نوشت: ارتش سوریه اطراف شهر حلب را برای قطع مهمترین خطوط امدادرسانی به عناصر مسلح از طریق ترکیه زیر آتش و محاصره خود قرار داد.

یک منبع نظامی سوریه گفت: یگانهای ارتش سوریه توانستند جاده بین منطقه مساکن هنانو و میدان الجندول را قطع کنند. عناصر تروریست از این جاده برای انتقاد تجهیزات، سلاح و مهمات استفاده می کردند.

یک منبع میدانی نیز به روزنامه الوطن سوریه گفت: جاده ارتباطی روستای معرسته به مایر دیگر برای امداد رسانی به عناصر مسلح در ریف شمالی حلب مناسب نیست زیرا در تیررس و رصد نیروهای ارتش مستقر در تپه الزهراء قرار دارد.

درهمین حال، اهالی دو شهر نبل و الزهراء پیروزیهای زیادی را بر گروههای تروریست کسب کردند زیرا این گروهها از سه محور با 700 نفر تلاش کردند که حطور دفاع داخلی این دو شهر را بشکنند اما مقاومت اهالی مانع آن رسیدن آنها به اهداف خودشان شد.

از سوی دیگر، جمعیت هلال احمر حلب سوریه توانست یک کاروان از کمک های انسانی را از طریق جاده ارتباطی بین المللی حلب به دمشق به ریف حلب برساند.

منابع خبری همچنین از زخمی شدن سرکرده موسوم به "عملیات تیپ جسر حوران" به نام نسیم ابوعره ملقب به ابوحسام در گیری با ارتش سوریه در شهر الشیخ مسکین در ریف درعا خبر دادند.

انتهای پیام/ک.ف
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار