سردار دهقان در تجمع 4 هزار نفری بسیجیان وزارت دفاع:

دولت در مذاکرات هسته‌ای از خطوط قرمز عبور نخواهد کرد/ گزارش مراکز اقتصادی دنیا نشان می‌دهد تحریم‌ها بی‌اثر بوده‌اند

وزیر دفاع و پشنیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه دولت در مذاکرات هسته‌ای از خطوط قرمز عبور نخواهد کرد گفت: اگر تیم مذاکره کننده ما امروز با کشورهای دنیا مذاکره می‌کنند به دلیل تصمیم نظام است و اگر روی موضوعی پافشاری می‌کند نیز تصمیم نظام است.
کد خبر: ۳۴۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳ - 24November 2014

دولت در مذاکرات هسته‌ای از خطوط قرمز عبور نخواهد کرد/ گزارش مراکز اقتصادی دنیا نشان می‌دهد تحریم‌ها بی‌اثر بوده‌اند

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح عصر امروز در گردهمایی ۴ هزار نفری بسیجیان وزارت دفاع با اشاره به هفته بسیج اظهار کرد: بسیج یکی از یادگاران آن رهبر الهی است که در شرایطی که هنوز هیچ اثری از بروز یک جنگ طولانی مدت علیه ملت، انقلاب و سرزمین پیدا نشده بود حکم بنیان نهادن بسیج را صادر فرمود.

وی ادامه داد: در گذشته وقتی از تاریخ برای ما میگفتند باور معجزات بزرگان دین برای ما مشکل بود. اما امام راحل ما مصداق و نمود عینی از یک انسان کامل بود. او آینده را به روشنی میدید و مسیر آن را تبیین میکرد و با اتکال به خداوند دست این ملت را برای سعادت در دست میگرفت و به پیش میرفت. امروز هم رهبر معظم انقلاب آن مسیر نورانی را پیگیری میکنند و همه همت ایشان این است که این مسیر ادامه پیدا کند.

دهقان ادامه داد: این انقلاب نعمت بزرگی است که خداوند نسیب نسل ما کرده است. بسیجی انسان مومن، مخلص و مجاهدی است که در مسیر اعتلای کلمه الهی و برای ارتقای نظام جمهوری اسلامی با تمام ظرفیت و با اتکال به قدرت الهی پا به میدان گذاشته و در این مسیر جز انجام تکلیف هیچ تمنایی ندارد.

وی تصریح کرد: بسیجیان ما مظهر تجلی آرمانهای ملتی هستند که همواره به دنبال آرمانها و دفاع از آنهاست. امروز اگر جمهوری اسلامی ایران از اقتدارو عزت بهرهمند است و دشمنان ما نگرانی عمیق از مواجه با ملت ما دارند تنها به دلیل یک تجربه تاریخی است. بسیاری از قدرتهای جهان در هشت سال دفاع مقدس با این ملت مقابله کردند و با فشارهای زیاد نیز نتوانستند مقاومت ملت ما را در هم بشکنند این تجربه تاریخی همواره بر آنها باقی است که با این ملت امکان مقابله وجود ندارد.

وزیر دفاع ادامه داد: این ملت هیچگاه در مقابل ظالمی سر تعظیم فرود نخواهد آورد و این باعث به وجود آمدن یک بازدارندگی برای جمهوری اسلامی شده است.

وی با بیان اینکه امروز شاهد بسیج انقلابیون مسلمان در سراسر دنیا هستیم گفت: دیدیم که در سوریه، عراق، فلسطین و لبنان ملتها قادر شدند در مقابل تهاجم همهجانبه دشمنان بایستند و پذیرفتند راهی جز پذیرش فرهنگ بسیجی برای پیروزی ندارند. امروز در سوریه و عراق بسیجیانی که ملت ما را الگو قرار دادهاند مقابل دشمن ایستادهاند.

سردار دهقان با بیان اینکه امروز ملت ما در یک جنگ تمام عیار دیپلماتیک با دنیای سلطه است است، تصریح کرد: بیش از یک دهه است که ما را تحت فشار ظالمانه قرار داده و تحریمهای ضد انسانی را به ملت ما تحمیل کردهاند.

وی تصریح کرد: امروز آخرین روزی است که با توافق ژنو با قدرتهای دنیا مذاکره میکنیم. میدانیم که از آغاز انقلاب تا امروز و تا زمان ظهور حضرت حجت مردم ما هیچگاه از حقوق حقه خود دور نشده و هیچ زمانی نیز ظلمی را به دیگران روا نداشتهاند. آنان صداقت خود را زیر پا نگذاشته و نگاه تجاوزکارانه به دیگر کشورها را در برنامه خود نداشته و ندارند.

وزیر دفاع اضافه کرد: این ملت نماد یک ملت صلح طلب، عدالت خواه و ضد ظلم است. آن چیزی که قدرتها سعی کردند از ما در ذهن جوامع مختلف بنشانند این است که این ملت قصد دارد دیگران را مورد تهدید قرار دهد و مزدورانی ساختند و تروریستهایی را سامان دادند برای اینکه چهره اسلام انقلابی که ایران آن را نمایندگی میکند مخدوش کنند.

وی خاطرنشان کرد: بهانه سلاح هستهای یکی از بهانههایی بود که آنها در ۱۲ سال گذشته گرفتهاند و سعی کردند دنیا را از علیه ما تجهیز کنند که در دورهای هم موفق شدند اما ما در مذاکرات چیزی جز حقوق بینالمللی هستهای خود نمیخواهیم و به دنبال این بودیم که به دنیا بگوییم اتهاماتی که به ما میزنند درست نیست.

دهقان با بیان اینکه امروز ملتها و دنیا پذیرفتهاند که همه آنچه نظام سلطه بیان میکرد غلط بود و فشارها نیز به ناحق بوده است، گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز به این موضوع رسیده است که تمامی اطلاعاتی که دشمنان و منافقین به آنها میدادند سندیتی نداشته است.

وی ادامه داد: ما از آنچه که که حقوق شناخته شدهٔ ما باشد عدول نخواهیم کرد. آمریکاییها و غربیها به دنبال این بودند که به دنیا ثابت کنند اگر ایران از مذاکره استقبال کرده به دلیل تحریمها بوده است. اما ما نشان دادیم در سختترین شرایطی که همه تحریمها را اعمال میکردند باز ملت توانست یک پارچگی خود را حفظ کند و روی منافع خود با هدایت مقام معظم رهبری پافشاری کنند.

وزیر دفاع تاکید کرد: این دستاورد کمی نیست که یک ملت ثابت کند تحریمها اثرگذار نیستند. مراکز اقتصادی جهان امروز اذعان میکنند که وضع ما از قبل بهتر شده است این نشان میدهد تحریمها نبوده که ما را پای میز مذاکره نشانده است.

وی با تاکید بر اینکه نظام ما به دنیا نشان داده خطوط قرمزی دارد که در هیچ شرایطی قابل تعدیل نیست، گفت: مذاکره کنندگان ما با پشتواره مردم و هدایت رهبری با قدرت تمام مذاکرات را انجام دادهاند. فراموش نکنیم ایران اسلامی یک طرف و تمامی دنیا همانند جنگ تحمیلی در طرف دیگر ایستادهاند. امروز روسها هم همراه ما نیستند و اگر با ما مقابله نمیکنند در کنار ما نیز نمیایستند و به دنبال منافع خود هستند. ما اطمینان داریم که در چنین شرایطی دولت، ملت و رهبری ما از خطوط قرمز عبور نخواهند کرد اگر تیم مذاکره کننده ما امروز با کشورهای دنیا مذاکره میکنند به دلیل تصمیم نظام است و اگر روی موضوعی پافشاری میکند نیز تصمیم نظام است.

دهقان در بخش پاپاینی سخنان خود اظهار کرد: ما در وزارت دفاع بیشترین نقش را در جهت تولید اقتدار دفاعی به عهده داریم ما با تمام توان تلاش میکنیم قابلیتهای وزارت دفاع را توسعه دهیم که این با روحیه بسیجی امکان پذیر است تا در کوتاهترین زمان نیازهای نیروهای مسلح را تامین کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار