آیت الله علوی گرگانی:

اگر بسیج خوب ایفای نقش کند، جامعه رنگ و بوی ولایت به خود می‌گیرد

یکی از مراجع تقلید گفت: در صورتی که بسیج در جامعه به خوبی نقش ایفا کند، جامعه به برکت بسیج رنگ ولایت به خود می‌گیرد.
کد خبر: ۳۴۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۰ - 23November 2014

اگر بسیج خوب ایفای نقش کند، جامعه رنگ و بوی ولایت به خود می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از قم، آیتالله سیدمحمدعلی علوی گرگانی صبح امروز در دیدار با جمعی از فرهنگیان بسیجی استان قم، اظهار کرد: بسیج باید خود را وابسته به روحانیت و رهبری بداند و به نوعی خود را فرزند رهبری حس کند.

وی خاطرنشان کرد: تشکیلات بسیج، پیشنهادی عالی و زیبنده است که جامعه را به مسائل الهی نزدیک میکند و اگر بسیج بتواند در جامعه به خوبی عمل کند جامعه ما از برکت بسیج، رنگ ولایت به خود میگیرد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به نظرخواهی از علما و مراجع درباره جریان امر به معروف، تصریح کرد: پیشنهاد شد که برای اجرای این امر در جامعه، بهترین افراد بسیجیها هستند که پیش از اجرای طرح، باید کتاب امام خمینی(ره) را که در این زمینه به رشته تحریر درآمده است را مورد مطالعه قرار دهند.

وی افزود: برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، نباید برخورد تندی صورت بگیرد و باید برخورد اسلامی باشد تا همه اقشار جامعه نسبت به اجرای آن رغبت نشان دهند.

این مرجع تقلید با اشاره به جایگاه بسیج در جامعه بیان کرد: وجود بسیج در جامعه مانند جریان خون در رگهای بدن انسان است که اگر خون هر قسمت بدن لخته شود آن قسمت فاسد شده، ولی گاهی اوقات فساد سایر نقاط بدن را تهدید میکند که این امر موجب میشود پزشکان نسبت به قطع آن عضو اقدام کنند تا دیگر اعضا دچار فساد نشوند.

آیتالله علوی گرگانی، بابیان اینکه بسیجیان باید مجریان امر ولیفقیه و مراجع باشند، تصریح کرد: بسیجیان با انجام شایسته و درست وظایفشان، جامعه را از حرکت به سمت فساد نجات میدهند.

وی بابیان اینکه همه اقشار جامعه باید نسبت به انفاق در راه خداوند اهتمام داشته باشند، گفت: انفاق به معنی به کار بردن است و باید هر کاری را برای خدا انجام دهیم.

استاد حوزه علمیه قم، با اشاره به انواع انفاق، عنوان کرد: انفاق مال و انفاق جان از انواع انفاق است که هر یک را باید در زمان مناسب انجام داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها