انصاری خبر داد

دیجیتال سازی هشت میلیون سند در بنیاد شهید و امور ایثارگران

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: میلیون‌ها ساعت نوار کاست دهه 50 و 60 با حفظ فیزیکی آن و میلیون‌ها ساعت فیلم‌های 8، 16 و سی و پنج میلی‌متری نیز دیجیتال سازی شده است.
کد خبر: ۳۴۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲ - 23November 2014

دیجیتال سازی هشت میلیون سند در بنیاد شهید و امور ایثارگران

به گزارش خبرنگار سرویس حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم رونمایی دیجیتال سازی کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت با گرامیداشت هفته بسیج بیان کرد: امروز مبارزین لبنانی و فلسطینی از تفکر بسیجی الگو گرفتهاند. تفکر بسیجی از مولفههای قدرت ساز در تامین کننده امنیت ملی کشور است.

وی با اشاره به اینکه کار دیجیتال سازی از اقدامات بزرگ بنیاد شهید است، گفت: این کار با دیجیتال سازی هشت میلیون سند و یک میلیون پرونده کمیسیون پزشکی آغاز شد. میلیونها ساعت نوار کاست دهه 50 و 60 با حفظ فیزیکی آن و میلیونها ساعت فیلمهای 8، 16 و سی و پنج میلیمتری نیز دیجیتال سازی شده است.

انصاری افزود: کار دیجیتال سازی در بنیاد به یک دهه گذشته برمیگردد.

وی با بیان این که وظیفه اصلی بنیاد شهید ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که این روند باید تا ظهور حضرت قائم با رونقتر و بهتر ادامه پیدا کند، تصریح کرد: امروز دنیا با شرایط بسیار زیادی روبرو است و مردم مرتب خواستار اطلاعات نو، پرحجم، متنوع و سریع هستند واقعیت این است که اگر سازمانها متناسب با تغییرات تحولی ایجاد نکنند از بین میروند.

انصاری با اشاره به نقش مهم کتاب از دیرباز تاکنون بیان داشت: مکتب ما با کتاب شناخته میشود. کتابی با نام قرآن که برخلاف کتب دیگر ادیان تاکنون اصیل و سالم مانده است.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه به قلم به عنوان ابزار جنگ و نبرد فرهنگی دنیای امروز اشاره و شبکههای مجازی و الکترونیکی را بستر آن دانست و افزود: باید در این ناتوی فرهنگی که در بستر اینترنت و شبکههای مجازی انجام میشود مقابله به مثل کنیم. همه نرم افزارهای ارتباطی و شبکههای مجازی ساخته شده برای فرهنگ غیر میباشند که بستری را برای نبرد فرهنگی ایجاد میکنند.

انصاری با درخواست از جوانان برای عمل به یازده توصیه رهبری در خصوص کتاب خوانی گفت: امروزه 45 درصد از جمعیت ایران کاربر فضای مجازی هستند و ایران  جزو 20 کشور دارای کاربران اینترنتی بسیار است با توجه به این نکته، مقابله به مثل فرهنگی و نقش کتاب در قرن 21 کتابخانه دیجیتال به نیازی قطعی تبدیل شده است که باید شبکه های مجازی و نرم افزارهای ارتباطی را به فرصت فرهنگ ساز تبدیل کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها