شورای نویسندگان حوزه زنان و دفاع مقدس تشکیل شد

در چهارمین نشست نویسندگان از سلسله نشست‌های نویسندگان فعال دفاع مقدس، شورای نویسندگان حوزه زنان و دفاع مقدس تشکیل شد.
کد خبر: ۳۴۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹ - 29November 2014

شورای نویسندگان حوزه زنان و دفاع مقدس تشکیل شد

به گزارش خبرنگار حماسه وجهاد دفاع پرس، در چهارمین نشست نویسندگان از سلسله نشستهای نویسندگان فعال دفاع مقدس با حضور مؤمن مدیر ادبیات و هنرهای نمایشی سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس، راضیه تجار و جمعی از نویسندگان فعال دفاع مقدس، در سالن جلسات این سازمان برگزار شد.

در این نشست مؤمن با بیان اینکه طبق یک جامعه آماری حدود سه میلیون مخاطب دفاع مقدس داریم، اظهار داشت: وجود چنین آماری، ضرورت تولیدات ادبی و هنری برای این مخاطبان را ایجاب میکند.

مومن به وظیفه اصحاب قلم در ارائه کتب فاخر در حوزه دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: آزادگان و جانبازان علی الخصوص جانبازان اعصاب و روان و خانوادههایشان بخش عظیمی هستند که همچنان جنگ و تبعات آن برای آنها تمام نشده و میتواند موضوع مناسبی برای نویسندگان این حوزه باشد.

وی با اشاره به اینکه امنیت امروز کشور مرهون ایثارگری و خون شهیدان است، به لزوم تولید انبوه از خاطرات افرادی که کسی سراغشان نرفته و حرفهایشان در سینهها مانده است اشاره کرد.

مومن، طرح هر شهید یک کتاب را در تمام کشور در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس پیشنهاد داد و افزود: بهگونهای که زمانی برسد که دیگر مادر یک شهید از یکی از روستاهای دور افتاده نیاید بگوید فرزند من گمنام است.

وی گفت: ما باید دور هم جمع شویم و نشان بدهیم همان طور که زنان در دوران دفاع مقدس مجاهدتهای پنهان داشته و نیمی از لشکر پنهان جنگ بودند، اکنون هم در صحنه حاضرند. دیده شدن این فعالیتها هم برای نسل کنونی و هم برای نسلهای آینده راهگشا خواهد بود.

مدیر ادبیات و هنرهای نمایشی سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس از چاپ 16 جلد کتاب تحت عناوین؛ یک روز آفتابی با خاطرات بارانی، زندگی به سبک اطلسیها، نامهای به سناتورها، غزلی که جاودانه شد، دامادی خوبان، از جنس نور، مردی در آیینه، امن ترین جای دنیا، اوج، رسم دلدادگی، شقایق خمیده، زنان صبور سرزمین من- آبادان، نگاه آسمانی، دستهای مهربان مریم، بعد از بهار، پاییز آمد، و همچنین مثلثهای مستأصل از پرونده مشارکت زنان در دفاع مقدس، در آینده نزدیک خبر داد.

راضیه تجار نیز بعد از بیان مطالبی پیرامون شرایط قلم زدن در زمینه دفاع مقدس، بیان داشت: بهتر است فعالیت در حوزه  زنان، به صورت موضوعی و در قالب گروههای؛ شهدای کودک و نوجوان، شهدای زن، زنان جانباز و آزاده اولویت بندی و حیطه بندی شود و هر گروه مسئولیت یک بخش را به عهده بگیرد.

این نویسنده، در پایان با تأکید بر گردآوری خاطرات دفاع مقدس برای ارائه به نویسندگان گفت: با گردآوری خاطرات میتوان داستانهای خوبی را برای مخاطبان نوشت.

سپس نویسندگان حاضر در جلسه هر کدام موضوعاتی را عنوان کرده و به بحث و بررسی پرداختند. در پایان رونمایی اجمالی از کتاب آشنای دریا انجام شد.

کتاب آشنای دریا که مصاحبه و تدوین آن را مریم سادات ذکریایی به عهده داشته است، به بیان خاطرات سردار شهید محسن اسحاقی فرمانده یگان دریایی لشکر 25 کربلای مازندران میپردازد که به روایت همسرش، اشرف سادات میردرویشی است.

/اتنهای پیام

نظر شما
پربیننده ها