رئیس پلیس راهور تهران بزرگ خبر داد:

تاخیر در اجرای طرح "ایست به احترام زندگی"/جریمه 100 هزار تومانی عبور از چراغ قرمز

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با تاکید بر اینکه طرح "ایست به احترام زندگی" با هدف ساماندهی تقاطع‌ها و تکالیف رانندگان و عابران اجرایی می‌شود، اظهار داشت:جریمه 100 هزار تومانی عبور از چراغ قرمز در انتظار متخلفان از قانون می باشد، اما در حال حاضر به دلیل فقدان بستری مناسب اجرای طرح به تعویق افتاده است.
کد خبر: ۳۴۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۴ - 22November 2014

تاخیر در اجرای طرح

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سرهنگ "تیمور حسینی" رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، با اشاره به اینکه،  بر اساس طرح "ایست به احترام زندگی" تمامی خودروها موظف به توقف در پشت خطوط عابرین پیاده خواهند شد، تصریح کرد: طرح "ایست به احترام زندگی" با هدف ساماندهی تقاطعها و تکالیفی که رانندگان و عابران دارند، اجرایی میشود.

وی با تاکید بر اینکه مقرر بود این طرح از ابتدای آبان ماه اجرایی شود،ادامه داد: با توجه به اینکه اجرای طرح مذکور منوط به ایجاد بسترهای لازم است، اجرای آن به تعویق افتاده است.
 
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ خاطرنشان کرد: "ایست به احترام زندگی" با هدف تغییر رفتار ترافیکی شهروندان در شهر تهران اجرایی می شود.
 
حسینی با تاکید بر اینکه موفقیت این طرح مرهون آماده سازی بسترهای لازم در سطح شهر است، بیان کرد: یکی از بسترهای مورد نیاز اصلاح زیرساخت ها، خط کشی معابر به خصوص خطوط عابر پیاده در تقاطع ها است که شهرداری تهران از ابتدای شهریور ماه اصلاح زیر ساخت های ترافیکی شهر را  در دستور کار  خود قرار داده و در این زمینه اقدامات موثری را انجام داده است.
 
به گفته حسینی اکنون بسیاری از تقاطع ها، تراش خورده و خط کشی ها سامان یافته است اما هنوز بخشی از کار باقی مانده که به محض اینکه بسترها آماده سازی شد، "ایست به احترام زندگی" کلید خواهد خورد.
 
وی با بیان اینکه این اقدام در راستای رعایت حقوق شهروندی و احترام به عابران پیاده اجرا می شود، افزود: از آنجا که تصمیم داریم طرحی کارآمد در حوزه ترافیک در شهر اجرایی شود، در چندین مرحله اجرای طرح به تعویق افتاده است.
 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه طرح توقف پشت خط ایست در خط کشیهای عابر پیاده را با عنوان "ایست به احترام زندگی" تبلیغ و فرهنگ سازی کردهایم، گفت: رانندگان متخلفی که اقدام به توقف روی خط کشی عابر پیاده کنند، 20 هزار تومان جریمه خواهند شد.
 
سرهنگ حسینی با بیان اینکه عبور از چراغ قرمز نیز 100هزار تومان جریمه خواهد داشت، عنوان کرد: دوربینهای کنترل ترافیک نصب شده در چهارراههای پایتخت، این تخلفات را به ثبت خواهند رساند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار