سردار شادمانی:

دفاع مقدس نقطه عطف تاریخ ملت ایران بود

معاون عملیاتی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نیروهای آماد و پشتیبانی مردان محکم و بی‌ادعای سنگرهای دوران هشت سال دفاع مقدس بودند.
کد خبر: ۳۴۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶ - 19November 2014

دفاع مقدس نقطه عطف تاریخ ملت ایران بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمانشاه، سردار علی شادمانی معاون عملیاتی ستاد کل نیروهای مسلح در یادواره 172 شهید تدارکات و پشتیبانی سپاه حضرت نبیاکرم(ص) استان کرمانشاه اظهار داشت: دفاع مقدس برای ایران نقطه عطف و سر منشأ تحول تاریخی برای ملت ایران بود.

سردار شادمانی بیان کرد: چهار هزار شهید تدارکات و پشتیبانی مردان صبور، مؤمن، پرتلاش و بیادعایی بودند که در دوران دفاع مقدس جان خود را برای دفاع از ارزشهای والای نظام و انقلاب اسلامی فدا کردند.

معاون عملیاتی ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: در مسیر حرکت تحول تاریخی هر کشور مقاطع زمانی خاصی وجود دارد که برای آن کشور نقطه عطفی محسوب میشود و دوران هشت سال دفاع مقدس نیز برای ایران اسلامی بسیار ارزشمند است.

شادمانی خاطرنشان کرد: تدارکات و امکانات دشمن به اندازهای بود که وقتی از آنها در عملیاتی غنیمتی گرفته میشد تا مدتها برای بسیاری از برنامهها و عملیاتهای ما کاربرد داشت و این نابرابری بسیار چشمگیر بود.

این مسئول خاطر نشان کرد: در تاریخ ایران اسلامی هیچ تحول و حادثهای مانند دوران هشت سال دفاع مقدس وجود ندارد، دفاعی که بر اسلام، قرآن، عنصر مترقی ولایتفقیه و رهبری و بر تمامیت ارضی، وطندوستی و جهاد اثرگذار بوده است.

به گفته وی، در پرتو انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس اسلام بهطور عملی زنده شد و عناصر و اجزای اسلام بهخوبی نمایان گشت و چنانچه بهطور کامل از این چشمه جاری معرفت زلال و جوشان بهرهمند شویم برای ساختن دنیا و آخرت هیچ کمبودی نخواهیم داشت.

سردار علی شادمانی گفت: این تحول تاریخی برای ملت ایران در دفاع مقدس رقم خورد، دفاعی که با دست خالی در برابر تمام قدرتهای عالم به وجود آمد و نبردی بود که به ملت تحمیل شد.

معاون عملیاتی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه جنگ تحمیلی بزرگترین، خطرناکترین و جدیترین واقعهای بود که تمامیت ارضی، نظام و انقلاب اسلامی ما را تهدید کرد، گفت: این واقعه یک اتفاق متعارف نبود، بلکه تهدیدی جدی برای نظام و انقلاب محسوب میشد.

وی با بیان اینکه امام راحل به لطف الهی و در جایگاه رهبری و با بیداری ملت ایران اسلامی به یک ریسک تاریخی بزرگ دست زدند، افزود: جنگ با دشمن منافق که توسط کشورهای غربی حمایت میشد ارزش والای فعالیتهای مهم واحدهای پشتیبانی و تدارکات را نشان میداد.

این مسئول یادآور شد: جنگ تحمیلی عراق علیه ایران غافلگیرانه بود و یگانهای نظامی، سپاه، ارتش و پشتیبانی بدون هیچگونه آمادگی و ساز و برگ جنگی نبرد با دشمن بعثی را آغاز کردند، دشمنی که به وسیله ارتش غرب و شرق کاملا مسلح شده بود.

شادمانی با اشاره به اینکه نیروهای عملیاتی و پشتیبانی سنگینترین کارها را بر عهده داشتند، ادامه داد: مقاومتهای دوران هشت سال دفاع مقدس با همت بلند نیروهای آحاد و پشتیبانی میسر شده بود و این در حالی بود اقتصاد کشورمان در آن زمان جوابگوی جنگ و صنایع دفاعی نبود، اما این مردان الهی با تمام توان خود از خاک پاک ایران اسلامی دفاع کردند.

در پایان این یادواره از خانوادههای شهدا و ایثار گران آماد و پشتیبانی استان کرمانشاه تقدیر شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها