با هدف اعلام پیام صلح و دوستی

سی و دومین ناوگروه ایرانی در جیبوتی پهلو گرفت

سی و دومین ناوگروه ارتش راهبردی جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه و در ادامه ماموریت خود در شمال اقیانوس هند و خلیج عدن در بندر جیبوتی پایتخت جیبوتی پهلو گرفت.
کد خبر: ۳۴۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰ - 19November 2014

سی و دومین ناوگروه ایرانی در جیبوتی پهلو گرفت

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس  به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، این ناوگروه رزمی که ماموریت خود را از منطقه یکم نیروی دریایی در بندرعباس در روز عاشورا (13 آبان) آغاز کرد، در ادامه ماموریت خود در شمال اقیانوس هند و خلیج عدن در بندر جیبوتی پایتخت جیبوتی پهلو گرفت.

این ناوگروه در مسیر انجام ماموریت محوله خود بهمنظور تامین امنیت خطوط مواصلاتی کشورمان پس از عبور از تنگه هرمز، راس الکوه، دریای عمان، راس الحد، دریای عربی، جزیره مصیره، راس المدرکه، مجمعالجزایر کوریا و موریا، راس المربط، بندر صلاله، المکلا، راس الفرتاک، راس الکلب، بندر عدن (یمن) و خلیج عدن امروز وارد کشور جیبوتی شد.

بندر جیبوتی شهر افریقایی است که در کنار دریای سرخ واقع شده و این شهر در شبه جزیرهای قرار دارد که خلیج عدن را از خلیج تاجوره جدا میکند.

سی و دومین ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش به شمال اقیانوس هند و خلیج عدن از ابتدای آغاز ماموریت خود از بندرعباس تا کنون 2 هزار و 700 مایل دریایی معادل 5 هزار و 274 کیلومتر را طی کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها