تبیین برنامه های سازمان بسیج جامعه زنان در هفته بسیج

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور در نشستی خبری به تبیین برنامه های این سازمان در هفته بسیج پرداخت.
کد خبر: ۳۳۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱ - 18November 2014

تبیین برنامه های سازمان بسیج جامعه زنان در هفته بسیج

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، مینو اصلانی رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور در نشستی خبری با بیان اینکه  در بسیج جامعه زنان 9 میلیون نفر با رویکرد فرهنگی و کادرسازی برای آینده نظام جذب و سازماندهی شده اند، بیان داشت:  مانور تجلی جهاد فرهنگی در 16 هزار پایگاه مقاومت برگزار خواهد شد که رد این رابطه نشست تخصصی و دیدار با خانواده شهدا و برپایی نمایشگاه بخشی از برنامه های پیش بینی شده برای این مانور به حساب می آید.

وی با اشاره به این که بیش از 14 هزار گردان الزهرا سازماندهی شده است بیان داشت: تاکنون 2 هزار و 200 مهد قرآن با 25 هزار نونهال در پایگاه های بسیج جامعه زنان سازماندهی شده که در اولین روز از هفته بسیج این عزیزان در محل های نماز جمعه حضور یافته و به نمازگزاران اهدای گل را خواهند داشت.

اصلانی با بیان این که برپایی نمایشگاه تولیدات خانگی یکی دیگر از برنامههای پیش بینی شده برای هفته بسیج است، عنوان کرد: برپایی گردهمایی به نام " خانواده محور تربیت پایدار " در روز سه شنبه 4 آذر در 1800 حوزه مقاومت و میزگرد رسانهای زنان، محور پایداری فرهنگ عاشورا بخش دیگری از برنامه های هفته بسیج است.

وی با اشاره به این که عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا به ویژه هفت هزار شهیده زن و دیدار با خانواده شهدا در روز 5 شنبه 6 آذر در سراسر کشور برگزار میشود خاطرنشان کرد: نخستین جشنواره ملی " سایه پدر، مهر مادر " یکی از برنامههایست که توسط بسیج جامعه زنان پیش بینی و اجرا خواهد شد. در این جشنواره علاقه مندان می توانند با تلفن همراه یا دوربین های عکاسی خانگی از والدین خود و موضوعاتی مانند سیمای پدر، دستان پدر، شان پدر، محبت و تلاش پدر و مادر تهیه کرده و به آدرس جشنواره ارسال کنند.

وی افزود: احترام متقابل پدر و مادر و فرزندان به یکدیگر و تکریم والدین و بازخوانی نگاه اسلام به شانیت والدین از اهدافیست که برای جشنواره مورد اشاره در نظر گرفته ایم.

اصلانی خاطرنشان کرد: تاکنون 74 هزار و 297 سرگروه حلقه های صالحین در بسیج جامعه زنان آموزشهای لازم را فرا گرفته است که هر کدام از این حلقه ها 22 نفر را تحت آموزش دارد.

وی به طرح مرکز فراقوهای زنان نیز اشاره کرد و بیان داشت : در راستای سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل مرکز فراقوهای زنان، سازمان بسیج جامعه زنان کشور طرحی را به همین منظور تهیه کرده و خدمت رهبر معظم انقلاب ارسال داشته است تا در صورت تایید ایشان این مرکز با هدف موثر و حداکثری از توانمندیهای جامعه زنان در عرصه های مختلف استفاده کنند.

مسئول بسیج جامعه زنان خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم تا در کنار 1800 حوزه مقاومت بسیج خواهران یک سالن ورزشی ویژه خواهران در رشته های مختلف ورزشی داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار