همزمان با دوازدهم محرم الحرام

همایش رهروان زینبی در 273 امامزاده کشور برگزار می‌شود/ اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در 3250 بقعه متبرکه

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: با هدف تبیین شخصیت حضرت زینب(س)، همایش رهروان زینبی(س) ویژه بانوان 15 آبانماه مصادف با 12 محرم الحرام در 273 امامزاده کشور برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۲۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲ - 04November 2014

همایش رهروان زینبی در 273 امامزاده کشور برگزار می‌شود/ اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در 3250 بقعه متبرکه

به گزارش دفاع پرس، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهارداشت: سازمان اوقاف و امور خیریه هم اکنون با هدف بصیرت افزایی، اجرای امینانه نیات واقفان مرتبط با عزاداری و تعزیه داری امام حسین (ع) ، ترویج و تبلیغ سبک زندگی حسینی و تبیین درس های عاشورا  «طرح سوگواره بصیرت عاشورایی» را در 3250 امامزاده و بقعه متبرکه کشور در حال اجرا دارد.

وی با بیان اینکه امسال در این طرح علاوه بر برنامه های سال های گذشته چندین همایش و طرح جدید پیش بین شده است، افزود: در جمعه اول ماه محرم، در قالب این طرح ، همایش شیرخوارگان حسینی در 300 بقعه متبرکه کشور برگزار شد و امروز 10 آبان نیز همایش «احلی من العسل» ویژه نوجوانان در امامزادگان کشور در حال برگزاریست.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اهداف برگزاری همایش رهروان زینبی تصریح کرد : تبیین سیره و شخصیت حضرت زینب (س) ، تشریح خطبه آن حضرت در کوفه، تجلیل از مادران شهید هسته ای و مادران شهدای حرم حضرت زینب (س) و قرائت میثاق نامه خواهران و بانوان که برگرفته از مبانی و اهداف نهضت حسینی است، از جمله اهداف و برنامه های همایش رهروان زینبی است.

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به اینکه در سالهای اخیر تجمع های مذهبی و فرهنگی در میادین ، سالن ها و مراکزی خاص برگزار می شود ، اضافه کرد : این برنامه ها با اشکالاتی از قبیل ؛ عدم تقدس مکان ، عدم قابلیت کنترل و... همراه است اما برگزاری اینگونه برنامه های مذهبی در بقاع متبرکه و امامزادگان که ذریه اهل بیت (ع) و محل اصلی اقامه فرهنگ اهل بیت (ع) است ، بسیار مثمرثمرتر خواهد بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه با همین نگاه امسال سازمان اوقاف برنامه هایی چون ؛ تجمع 5 هزار نفری «لبیک یا حسین» ، «همایش شیرخوارگان حسینی» و «سوگواره احلی من العسل» را در بقاع متبرکه و امامزادگان برگزار می کند ،خاطر نشان کرد : همایش «لبیک یا حسین» امسال در روز دوم محرم در 220 امامزاده و بقعه متبرکه برگزار شد که با استقبال خوب عزاداران مواجه شد و در 16 استان کشور نیز این مراسم بطور زنده پخش شد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار