آیت‌الله سید احمد خاتمی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

حتی اگر مسأله هسته‌ای حل شود باز هم می‌گوییم «مرگ بر آمریکا»/ انتقاد از منفعلان مدعی خرد ورزی

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: همان‌گونه که طرف غربی می‌گوید اگر مسائل هسته‌ای نیز حل شد، مسائل دیگر سر جای خودش باقی است؛ ما هم می‌گوییم اگر مسئله‌ی هسته‌ای هم حل شد باز می‌گوییم مرگ بر آمریکا.
کد خبر: ۳۲۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۱ - 03November 2014

حتی اگر مسأله هسته‌ای حل شود باز هم می‌گوییم «مرگ بر آمریکا»/ انتقاد از منفعلان مدعی خرد ورزی

آیتالله سید احمد خاتمی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در گفتوگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، با اشاره به تقارن عاشورای حسینی با یومالله ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار، اظهار کرد: این تقارن، فرصت مناسبی برای تبیین زیربنای ایستادگی در مقابل آمریکا است.

وی ادامه داد: باید برای نسل جوان جا بیندازیم که استکبارستیزی ریشه در دین و نهضت عاشورا دارد. تبیین این نکته بسیار مهم است که نسل ما بدانند استکبارستیزی ما مقطعی و احساساتی نیست.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: همانگونه که طرف غربی میگوید اگر مسأله هستهای نیز حل شد، مسائل دیگر سر جای خودش باقی است؛ ما هم میگوییم اگر مسأله هستهای هم حل شد بازهم میگوییم «مرگ بر آمریکا»؛ چون این شعار ریشه در اعتقاد ما دارد؛ طرف غربی نماد استکبار و شعار «لاالهالاالله» نفی استکبار است.

آیتالله خاتمی با بیان اینکه شرایط منطقه شاهد زنده رفتار استکباری آمریکاست، تصریح کرد: هیچ تردیدی نیست که گروهکهای تکفیری ساختهوپرداخته خود آمریکا و همدستانش هستند. امسال شکوه فریاد مرگ بر آمریکای امسال ریشهدارتر و عمیقتر از سالهای دیگر خواهد بود، جون مرگ بر آمریکای ما ترجمان «هیهات منا الذله» است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه عدهای میگویند که ما از شعائر دینی برای حفظ نظام سوء استفاده میکنیم، تأکید کرد: استفاده بهجا و درست از آنچه اسلام و قرآن در قبال از شعائر میخواهد همان کاری است که ملت ایران آن را انجام میدهد. این حسن استفاده از شعائر دینی است و آنها که کج میفهمند و در مقابل آمریکا منفعلاند، این انفعال را «خِرد ورزی» مینامند؛ اما این خردورزی نیست، بلکه ذلت است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: مردم ما درست میفهمند و درست شعار میدهند و شعارهای« مرگ بر آمریکا» و مرگ «بر اسرائیل مردم»، از متن آموزههای دینی است.

آیتالله خاتمی با انتقاد از کسانی که مداحان را از پرداختن به مسائل انقلابی و روز نهی میکنند، خاطرنشان کرد: از این کسانی که میگویند فقط روضه بخوانید و کاری به کار انقلاب نداشته باشید، باید پرسید معنای «انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم» چیست؟ آیا در سال ۱۴۳۶ این عبارت معنی دارد یا نه؟ اگر دارد، معنای «من سالمکم» و «من حاربکم» چیست؟ مصداق بارز «من حاربکم» آمریکا، اسرائیل و انگلیس هستند؛ بنابراین، آنها که میخواهند هیئتهای ما را سکولار کنند، از حسین(ع) بیگانه هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار